معرفی و دانلود کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا

عکس جلد کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا
قیمت:
۵۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا

داستانی هیجان‌انگیز درباره‌ی شرورترین نوجوانانی که می‌توانید تصور کنید! کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا اثر خواندنی مارک والدن شما را به موسسه‌ای مخفی می‌برد که تربیت رهبران دنیای جرم و جنایت را برعهده دارد. قوانین سخت‌گیرانه، دانش‌آموزان را از هرگونه ارتباط با دنیای بیرون منع می‌کند تا اینکه اوتو ملپنس و وینگ فانچوئه پا به مدرسه می‌گذارند... .

درباره‌ی کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا

به عجیب‌ترین مدرسه‌ی دنیا خوش آمدید؛ جایی که نه برای جادوگران یا استثنائی‌ترین دانش‌آموزان بلکه برای شرورترین افراد تاسیس شده است. این مرکز هر ساله نوجوانانی از سراسر جهان را گردهم می‌آورد که نشانه‌هایی از شرارت را به نمایش گذاشته‌اند. برخی از آن‌ها بورسیه شده و حمایت مالی دریافت کرده‌اند درحالی که عده‌ای مشخصا توسط والدینشان به اینجا فرستاده شده‌اند. روش‌های دیگری هم برای ورود به این مدرسه وجود دارد اما همگی در یک نکته مشترکند: خانواده‌ها از آنچه در کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا (Higher Institute of Villainous Education) می‌خوانید رضایت دارند.

اوتو ملپنس و وینگ فانچوئه دو نفر از ورودی‌های جدید مدرسه هستند. آن‌ها که مانند دیگر افراد یک فراموشی موقت را تجربه می‌کنند تا امروز چیزی درباره‌ی این مرکز نشنیده‌اند. دکتر نِرو، خانم کنتسا و دیگر اساتید سعی دارند دانش‌آموزان تازه‌وارد را برای هدایت به دنیای جنایت آینده آماده کنند. به نظر نمی‌رسد هیچ‌کس در پذیرفتن این موضوع مشکل داشته باشند، مخصوصا چون امکاناتی که مدرسه‌ی شرارت به آن‌ها ارائه می‌دهد غیرقابل باور است اما قوانین سختگیرانه تحمل شرایط را دشوار می‌کند. دانش‌آموزان تا شش سال آینده حق خروج از مرکز یا برقراری ارتباط با دنیای بیرون را ندارند؛ موضوعی که باعث نارضایتی گروهی از آن‌ها به‌ویژه اوتو و وینگ شده. آن‌ها در کنار دوستانشان تلاش برای شکستن موانع را آغاز می‌کنند تا ضمن فرار از مدرسه، رمزوراز آنجا را بیابند. عملی کردن این تصمیم ممکن است به قیمت جانشان تمام شود اما شرورترین نوجوانان دنیا را نباید دست‌کم گرفت.... .

در پایان باید گفت کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا با ترجمه‌ی مهسا ملک مرزبان دراختیار شما قرار دارد و توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی عالی شرارت

مکانی فوق‌سری برای تربیت شرورترین رهبران جهان! مجموعه‌ی مدرسه‌ی عالی شرارت (H.I.V.E.) داستانی نه جلدی برای نوجوانان است که توسط مارک والدن، نویسنده‌ی انگلیسی تالیف شده. این کتاب‌های هیجان‌انگیز و کمی ترسناک ماجراهای یک مرکز آموزشی را که درون آتشفشانی فعال قرار دارد به تصویر می‌کشند. مغز متفکر مدرسه دکتر نِرو نام دارد، مردی با شخصیتی منحصربه‌فرد که باور دارد شرارت برخلاف نظر عامه نه یک چیز بد، بلکه استعدادی ستودنی است! همین عقیده او را به فکر راه‌اندازی مرکزی انداخته که کودکان در آنجا مهارت‌های تبدیل شدن به یک رهبر جنایی را می‌آموزند و تنها افرادی که قبلا نشانه‌هایی از شرارت را آشکار کرده‌اند در این مرکز پذیرفته می‌شوند.

نکته‌ی حائز اهمیت اینجاست: دانش‌آموزان حق خروج از مدرسه یا برقراری ارتباط با خانواده‌شان را ندارند.

«وینگ» و «اوتو» اولین شخصیت‌هایی هستند که در مجموعه‌ی مدرسه‌ی عالی شرارت ملاقات می‌کنیم. هر یک از آن‌ها به نوعی نابغه‌ی جنایتکارند اما ورود به مدرسه توانایی‌های آنان را به چالش می‌کشد. موسسه‌ی اچ.آی.وی.ای (H.I.V.E.) مکانی برای گردهم آمدن ورزشکارترین، باهوش‌ترین و پیشرفته‌ترین بچه‌های جهان است پس وینگ و اوتو نمی‌توانند مثل قبل دیگران را تحت کنترل خود بگیرند. علاوه‌براین استادها، رقبا، نگهبانان و یک هوش مصنوعی سراسری با دقت تمام دانش‌آموزان را تحت نظر دارند. ظاهرا هیچ راهی برای سرپیچی از قوانین سختگیرانه‌ی مدرسه یا بیرون رفتن از محدوده‌ی ساختمان وجود ندارد. دو دوست علی‌رغم مشاهده‌ی موانع تصمیم می‌گیرند از این زندان شیک و زیبا بیرون بزنند. آن‌ها طراحی نقشه‌ای هوشمندانه را آغاز می‌کنند که درصورت موفقیت به آزادی و درصورت شکست احتمالا به مرگ منجر می‌شود... .

مجموعه‌ی مدرسه‌ی عالی شرارت اکثراً نقدهای مطلوبی دریافت کرده و در میان نوجوانان از محبوبیت زیادی برخوردار است. اولین جلد آن نمره‌ی 4/5 را از ABC.net.au دریافت کرد و مهارت مارک والدن در روایت فداکاری، خطر، ماجراجویی و معماهای رازآلود ستایش شد. تاکنون دو جلد اول مدرسه‌ی عالی شرارت توسط مهسا ملک مرزبان به زبان فارسی ترجمه شده که انتشارات پرتقال آن‌ها را به چاپ رسانده است. اسامی نُه عنوان مجموعه را می‌توانید در ادامه بخوانید:

  • فرار آلفا (Higher Institute of Villainous Education) انتشار در 2006
  • پروتکل حاکم بزرگ (The Overlord Protocol) انتشار در 2007
  • Escape Velocity انتشار در 2008
  • Dreadnought انتشار در 2009
  • Rogue انتشار در 2010
  • Zero Hour انتشار در 2010
  • Aftershock انتشار در 2011
  • Deadlock انتشار در 2013
  • Bloodline انتشار در 2021
  • در نکوداشت مجموعه‌ی مدرسه‌ی عالی شرارت

    دیالوگ‌های شوخ‌طبعانه، پیچش‌های ماهرانه‌ی داستان و محیط مبتکرانه از برتری‌های این کتاب است. (Jack Heath نویسنده‌ی Money Run)

کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به داستان‌های هیجان‌انگیز و مملو از ماجراجویی‌های خطرناک علاقه دارند مخاطبان اصلی این اثر هستند.

با مارک والدن بیشتر آشنا شویم

مارک والدن (Mark Walden) متولد 1972 در کشور انگلیس است. او قبل از تبدیل شدن به یک نویسنده تمام‌وقت، ده سال به‌عنوان طراح و تهیه‌کننده بازی‌های ویدیویی مشغول به کار بود. والدن همچنین مسئولیت توسعه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن را برای شرکت سونی برعهده داشت. او در رشته‌ی ادبیات انگلیسی تحصیل کرده و علاوه بر مجموعه‌ی «مدرسه‌ی عالی شرارت» سه‌گانه‌ی «Earthfall» را نیز منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب مدرسه عالی شرارت 1: فرار آلفا می‌خوانیم

بعدازظهر آن روز مثل برق‌وباد گذشت. آن‌ها از یک منطقه‌ی اچ. آی. وی. ای. به منطقه‌ی بعدی رفتند و امکانات اصلی مدرسه و جای کلاس‌هایی را که محل آموزش نخستین درس‌هایشان بود بهشان نشان دادند. مهم‌تر از همه، آن‌ها را به درمانگاه بردند. اوتو با خودش گفته بود این درمانگاه بیشتر شبیه بیمارستانی کوچک و بسیار مجهز است و شباهتی به اتاق‌های خاک‌گرفته‌ی معلم بهداشت‌های مدرسه ندارد. درست همان لحظه‌ای که وارد درمانگاه شدند، تاکل و بلاک داشتند از آنجا بیرون می‌آمدند.

از کنار اوتو و وینگ که رد می‌شدند نگاهی به آن‌ها انداختند. آن دو برای اولین بار خوشحال بودند که کنتسا کنارشان بود. شک نداشتند که بهتر است عاقل باشند و از هر رویارویی بی‌مقدمه‌ای با آن‌ها در راهروهای دور و خلوت مدرسه دوری کنند. آن‌ها را به غار تربیت‌بدنی هم بردند که یک معلم ورزش مشغول سنجش توان جسمی دانش‌آموزان خسته بود؛ معلمی که بیشتر به مربیان افسری می‌مانست. به‌محض اینکه یک گروه عملیات هجومی را تکمیل می‌کردند و به انتهای غار می‌رسیدند، باید از طناب‌های بلندی که از سقف آویزان بود بالا می‌رفتند.

اوتو هیچ‌وقت از تمرین‌های فیزیکی سخت خوشش نمی‌آمد، برای همین منتظر اولین جلسه‌ی این کلاس نبود، اما انگار وینگ از ردیف دستگاه‌های ورزشی و تجهیزات پرورش ‌اندام خوشش آمده بود، حتی عجیب آنکه گفت اینجا او را یاد خانه‌اش می‌اندازد. کنتسا در تمام مدت فعالیت‌های اچ. آی. وی. ای. را برایشان توضیح می‌داد و به بیشتر سؤال‌هایشان درباره‌ی مدرسه جواب می‌داد. اوتو بیشتر علاقه داشت سؤال‌هایی را مطرح کند که کنتسا از جواب دادن به آن‌ها طفره می‌رفت تا سؤال‌هایی که معلوم بود جوابشان را از حفظ است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-622-274-154-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا

سارا کرمی
۱۴۰۲/۳/۳۱
خیلی جالب بود ازجلد دومش خیلی بهتره و نقش شخصیت اصلی هم بیشتره این که شخصیت منفی تو کتاب اول یه گل بودم جالب بود ولی دلم میخواد جلد‌های بعدشم بخونم (3ترجمه نشده و من انگلیسیشم پیدا نکردم) تا بفهم چرا شماره‌ی یک از اتو حمایت میکرده تو جلد دو نقش شماره یک بیشتر بود نقش دخترام بیشتر بود ولی خیلی کم از هوش اتو گفته شده بود که به نظر من اشتباه بود چون داستان کلن در باره اتو هست که ویژگی‌های خیلی خفنی داره. اولای کتاب هم گفته شده بود که اتو می‌تونس از جلوی جشم‌های مردم غیب بشه ولی در طول داستان اصلا به این ویژگیش اشاره نشد که خیلی عجیب بود چون می‌تونس اتو رو خیلی خفن تر نشون بده.
S
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
عالیه خیلی جالبه بود داستان تقریباً کوتاه ولی کامل بود همه‌ش غافلگیرت می‌کرد همین که می‌گفتی دیگه تمومه (حالا چه ان جایی که میگی الانه که کارش تموم بشه و بمیره چه ان جایی که میگی تمومه الان دیگه موفق شدن) یک دفعه یک اتفاقی می‌افته که برق از سرت می‌پرونه حتی جمله آخرش این داستان برای نوجوانان مناسبه مخصوصا ان‌هایی که دنبال کتاب‌های هیجانی هستن
مهیار مسعودراد
۱۴۰۲/۴/۹
بدون هیچ حرف اضافه، بعضی‌ها میگن که کتاب نوجوان باید بار آموزشی داشته باشه، اما این کتابهای آموزشی تو ایران به درد کسی نخورده، به درد من یکی که نخورده و از همشون بیزارم، حالا بپردازیم به کتاب مدرسه عالی شرارت، البته که حاهایی غلو شده، اما مجبور شدم از موقع دانلود تا صبح بیدار بمونم تا تموم شه، عالی بود، کیف کردم، ممنون از کتاب راه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا

برای دریافت کتاب مدرسه‌ی عالی شرارت 1: فرار آلفا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.