معرفی و دانلود کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی: مفاهیم و نظریه‌ها

عکس جلد کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی: مفاهیم و نظریه‌ها
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی: مفاهیم و نظریه‌ها

کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی نوشته‌ی پل ام. پدرسن مجموعه‌ای از مقاله‌های علمی درباره‌ی انواع ارتباطات در ورزش است. این کتاب، یافته‌های علمی را به همراه تعداد زیادی مثال‌ کاربردی از دنیای واقعی، در کنار هم قرار داده است تا مرجعی پربار درباره‌ی علم ارتباطات ورزشی را در اختیار روزنامه‌نگاران ورزشی، مدیران ورزشی و فعالان عرصه‌ی تبلیغات قرار دهد.

دربار‌ه‌ی کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی

ارتباطات ورزشی، رشته‌ای نوظهور در عصر حاضر است. از تبلیغاتی که در استادیوم فوتبال اجرا می‌شود، تا برنامه‌های تلویزیونی مرتبط با ورزش، فعالیت چهره‌های ورزشی در اینستاگرام، صحبت‌های یک مدیر ورزشی با مصاحبه‌کنندگان و حتی ارتباط بازیکنان یک تیم فوتبال با یکدیگر و با مسئولین تیم و... هرکدام به نحوی به ارتباطات ورزشی مرتبط است. کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی (Routledge Handbook of Sport Communication) نوشته‌ی پل ام. پدرسن (Paul M. Pedersen) به همه‌ی جنبه‌های ارتباطات ورزشی می‌پردازد.

از طرفی، ارتباطات ورزشی در عصر حاضر در زندگی افراد، بسیار مؤثر است و توجه به آن می‌تواند تأثیرات بسیار زیاد و قابل‌تأملی داشته باشد. سود کلان اقتصادی از دانستن چگونگی تبلیغات ورزشی، موفقیت بارز یک تیم پس از تصحیح ارتباطات میان‌فردی افراد یا حتی ارتقای کیفیت زندگی افرادی که یک اینفلوئنسر ورزشی را در صفحات مجازی دنبال می‌کنند، تنها بخشی از اثرات ارتقای سطح دانش افراد در مورد ارتباطات ورزشی است. این رشته‌ی بسیار مهم، در وجوه مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تأثیرگذار است. اینجاست که ارزش کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی که با کمک گرفتن از تعداد زیادی از بهترین دانشمندان و فعالین حوزه‌ی ارتباطات ورزشی نوشته شده است، مشخص می‌شود.

کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی، به صورت جامع، همه‌ی نظریات علم ارتباطات را که به نحوی با ورزش مرتبط است کاملاً توضیح می‌دهد. همین‌طور درباره‌ی بازتاب ورزش در رسانه‌ها به عنوان بازی و سرگرمی، ورزش به عنوان یک سیستم ارتباطی، اصول روزنامه‌نگاری و گزارشگری ورزشی، پخش رسانه‌ای ورزش، تبلیغات ورزشی و مفهوم نوظهور ارتباطات تناسب‌اندام مطالب بسیار جامع و پرباری ارائه می‌دهد. این کتاب هم به جهت استفاده از نظریات و تحقیقات علمی و هم به دلیل جامع و کامل بودن، می‌تواند به عنوان منبع تدریس در دروسی مثل جامعه‌شناسی رسانه و تبلیغات ورزشی، ورزش در رسانه‌های جمعی، مدیریت ارتباطات ورزشی، خبرنگاری و روزنامه‌نگاری ورزشی، مدیریت ورزشی و... استفاده شود.

یکی از نقاط قوت کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی، بخش نتیجه‌گیری در انتهای هر فصل است که می‌تواند جمع‌بندی خوبی برای محتوای پروپیمان فصل‌های متعدد کتاب باشد. همین‌طور، در انتهای هر فصل، منابع به صورت کامل آورده شده است که برای محققین و محصلین این حوزه بسیار کارآمد است. کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی را شهرزاد نیری و مرجان صفاری به صورت روان و خوش‌خوان ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی، ناشر اختصاصی کتاب‌های علوم ورزشی و تربیت بدنی، آن را به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی برای روزنامه‌نگاران ورزشی، فعالین حوزه‌ی رسانه و تبلیغات، مدیران ورزشی، محققین و محصلین رشته‌ی ارتباطات و... بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی: مفاهیم و نظریه‌ها می‌خوانیم

در اواسط دهۀ 1950میلادی، پژوهشگران رسانه‌ای متوجه شدند که مخاطبان نسبت به آنچه قبلا تصور می‌شد پویاتر و ناهمگن‌تر هستند. نظریه‌های توازن و ناهماهنگی شناختی به ما در فهم دلیل علاقۀ مردم به جستجوی اطلاعاتی که با عقاید و نگرش‌شان سازگاری دارد و دوری از اطلاعاتی که با عقاید و نگرش کنونی‌شان تضاد دارد کمک می‌کنند. این موضوع به این دلیل است که مردم تمایل به کسب توازن فکری دارند و از ناهماهنگی‌های شناختی دوری می‌کنند. نظریۀ ناهماهنگی شناختی فستینگر در ادامه مطرح می‌کند که وقتی مردم با اطلاعاتی که مخالف نگرش آن‌ها است مواجه می‌شوند، به دنبال روش‌هایی می‌گردند که ناهماهنگی‌های نگرشی را که این گونه اطلاعات به بار می‌آورد جبران کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نظریه‌ های ارتباطی و پژوهش ‌های ورزشی
فصل دوم: در ‌‌یک بازی متفاوت؟ تاملاتی بر ورزش در رسانه ‌ها از منظر بازی و سرگرمی
فصل سوم: ورزش به عنوان یک سیستم ارتباطی
فصل چهارم: رسانه ‌های اجتماعی و ارتباطات ورزشی فرصت ‌های نظری فراوان
فصل پنجم: استفاده از نظریه روابط عمومی برای بالا بردن درک خود از ارتباطات ورزشی
فصل ششم: اصول روزنامه نگاری و گزارشگری ورزشی
فصل هفتم. پخش رسانه ‌ای ورزش تاریخچه، فناوری و کاربرد
فصل هشتم: نقش تبلیغات ورزشی بر روی احساسات هواداران، پیش ‌بینی آینده و واکنش ‌های رفتاری
فصل نهم: تعریف ارتباطات تناسب‌اندام: مفهوم ‌سازی یک بخش در حال ظهور در صنعت ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت ارتباطات ورزشی: مفاهیم و نظریه‌ها
نویسنده
مترجمشهرزاد نیری، مرجان صفاری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-355-313-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی

برای دریافت کتاب مدیریت ارتباطات ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.