معرفی و دانلود کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها

توسعه پایدار سازمان‌ها از موضوعات مهم و اساسی در حوزه مدیریت است که جی دیوید هانگر و توماس ال. ویلن در کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها به شکل مبسوط به آن پرداخته‌اند. این کتاب با در نظر گرفتن افق بلند مدت در حوزه استراتژی، به مدیران ارشد و کارفرمایان کسب‌و‌کارهای مختلف نکات راهبردی مهمی را پیشنهاد می‌دهد که در پیشبرد اهداف آن‌ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

درباره‌ی کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها:

مدیریت استراتژیک یک عملکرد بلندمدت سازمانی است. بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند شکاف‌های کوتاه‌مدت حاصل از عملکرد سطح بالا را مدیریت کنند، اما فقط تعداد کمی ‌از آن‌ها می‌توانند در بلندمدت دوام بیاورند. شرکت‌ها، برای موفقیت درازمدت، نه‌تنها باید فعالیت‌های جاری خود را برای برآورده نمودن نیاز موجود بازار انجام دهند، بلکه باید آن فعالیت‌هایی را اجرا کنند که نیاز بازارهای جدید و در حال تغییر را برآورده می‌سازد.

مطالعات نشان می‌دهد که نیمی از دستاوردهای سازمانی در دستیابی به آنچه از آن‌ها انتظار می‌رود، ناموفق هستند و از هر چهار فعالیت اقتصادی خارجی، یکی ناکام می‌ماند. بیش‌ترین مشکلی که در یکپارچگی بعد از ادغام گزارش شده است، شامل ارتباطات، همدلی، انتظارات غیر واقعگرایانه، هم‌افزایی، مشکلات ساختاری، عدم توجه به برنامه اصلی، از حرکت ایستادن، عدم تعهد مدیر ارشد و تناسب یک طرح استراتژیک می‌باشد.

اما چه کسانی برنامه استراتژیک را اجرا خواهند کرد؟ برای ایجاد توازن میان فعالیت‌های شرکت در یک جهت جدید، چه کارهایی باید صورت گیرد؟ و چگونه افراد با یکدیگر برای انجام آنچه مورد نیاز است، کار می‌کنند؟ این کتاب با تکیه بر مهم‌ترین حوزه‌های دانش مدیریت استراتژیک و سیاست کسب‌وکار به این سوالات پاسخ می‌دهد و به مدیران در هر سطح سازمانی، نکات ارزشمند و مفیدی را یادآور می‌سازد.

کتاب مدیریت استراتژیک با بررسی موارد مذکور، همچون یک توسعه‌دهنده کسب‌وکار (Business development) از مرحله طراحی یک نقشه راه تا اجرای آن، شما را همراهی خواهد کرد تا بهترین نتایج را به‌دست آورید و در مدیریت کسب‌و کار و سازمان خود به موفقیت دست یابید.

کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها مناسب چه کسانی خواهد بود؟

مدیران ارشد و افرادی که برای مدیریت بهتر سازمان خود به یک استراتژی کاربردی نیاز دارند، از این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها می‌خوانیم:

با اتخاذ خصوصیات یک سازمان یادگیرنده توسط یک شرکت، در هر بخش از آن می‌توان ابتکارات برنامه‌ریزی استراتژیک به وجود آورد. تحقیق به‌عمل آمده از 156 شرکت بزرگ دنیا نشان می‌دهد که در شرکت‌ها، استراتژی‌ها برای اولین بار به واحدهای کسب‌وکار پیشنهاد شدند و برای تایید به روسا فرستاده شدند.

با این وجود، تا زمانی که مدیر ارشد فرآیند برنامه‌ریزی را تشویق و حمایت کند، مدیریت استراتژیک ایجاد نمی‌شود. در بیش‌تر شرکت‌ها، مدیر ارشد باید فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک را شروع و مدیریت کند. او ممکن است این کار را برای اولین بار با درخواست از واحدهای کسب‌وکار و حوزه‌های وظیفه‌ای برای پیشنهاد برنامه‌های استراتژیک انجام دهد؛ یا ممکن است به‌وسیله انتخاب یک برنامه شرکتی کلی کاری را شروع کند که در آن واحدها می‌توانند برنامه‌های خود را تدوین کنند.

تحقیقات پیشنهاد می‌کنند که برنامه‌ریزی استراتژیک پایین به بالا می‌تواند مناسب‌ترین راه در شرکت‌های چندبخشی باشد که در یک محیط نسبتا پایدار کار می‌کنند، اما برنامه‌ریزی استراتژیک بالا به پایین، ممکن است مناسب‌ترین راه برای شرکت‌های عملیاتی باشد که در محیط‌های مشوش، فعالیت می‌کنند. سازمان‌های دیگر همزمان در برنامه‌ریزی استراتژیک مشارکت می‌کنند و پس از این‌که ماموریت و اهداف کلی سازمان مشخص شد، همه واحدهای سازمان برنامه‌های مجزایی را برای خودشان تعیین می‌نماید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
فصل اول: مفاهیم اولیه مدیریت استراتژیک
فصل دوم: حاکمیت شرکتی
فصل سوم: مسئولیت اجتماعی و اخلاقیات در مدیریت استراتژیک
فصل چهارم: بررسی محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت
فصل پنجم: بررسی داخلی، تجزیه و تحلیل سازمانی
فصل ششم: تدوین استراتژی: تجزیه و تحلیل موقعیت و استراتژی کسب‌وکار
فصل هفتم: تدوین استراتژی: استراتژی بنگاه اهداف آموزشی
فصل هشتم: تدوین استراتژی: استراتژی وظیفه‌ای و انتخاب استراتژیک
فصل نهم: اجرای استراتژی: سازماندهی برای اقدام
فصل دهم: اجرای استراتژی: جذب نیرو و رهبری
فصل یازدهم: ارزیابی و کنترل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها
نویسنده،
مترجممهدی حقیقی کفاش، الهام السادات موسوی مقدم
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات346
زبانفارسی
شابک978-964-468-772-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
143000 ت - 15.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها

برای دریافت کتاب مدیریت استراتژیک: توسعه پایدار سازمان‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.