معرفی و دانلود کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی یک راهنمای مدیریتی برای سازمان‌ شماست که با کمک آن خواهید توانست به سوددهی بیشتری در کسب‌وکار خود برسید. در این اثر جی بارنی و ویلیام هسترلی با ارائه‌ی چارچوبی ساده و کارآمد به تجزیه و تحلیل منابع سازمانی در جهت ایجاد رقابتی پایدار پرداخته‌اند.

درباره‌ی کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

نظریه‌پردازان حوزه‌ی مدیریت دو رویکرد متفاوت برای مزیت رقابتی قائل‌اند که شامل رویکرد منبع‌محور و محیط‌محور می‌شود. رویکرد اول به قابلیت‌های سازمانی توجه دارد و دومی براساس فرصت‌های محیطی استراتژی خود را بیان می‌کند. در کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی (Strategic Management and Competitive Advantage)، نوشته‌ی جی بارنی (Jay Barney) و ویلیام هسترلی (William Hesterly) با آسیب‌شناسی این دو روش درمی‌یابیم فضای مدیریتی امروز بیشتر به محیط معطوف بوده و متأسفانه بر مکاتب و رویکردهای منبع‌محور کمتر تمرکز شده است.

بااین‌حال رویکرد منبع‌محور به دلیل توجه به ظرفیت‌های کلیدی سازمان، توجه به مباحث تکنولوژی و امکان بومی‌سازی استراتژی با محوریت منابع و دلایل بسیار دیگر می‌تواند دارای اهمیت بیشتری باشد. بنابراین امروزه سازمان‌ها به کمک مجموعه چارچوب‌های ارائه شده در این مدل خواهند توانست منابع و قابلیت‌های خود را توسعه بخشند.

در همین راستا در اثر حاضر، با ترجمه‌ی حامد دهقانان، عطاءاله هرندی و وحید خاشعی، به منابع شایستگی‌ها و استراتژی‌های یک سازمان توجه شده و این معیارها از نظر میزان ارزشمندی، کمیاب و نادر بودن مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این اثر دارای چند محور اصلی است که به تحلیل ابزارهای استراتژیک، استراتژی‌های عمده و کلیدی در کسب‌و‌کار، رهبری هزینه، تمایز محصول و استراتژی‌های سطح شرکت مادر اختصاص دارد.

از ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب باید به بیان نمونه‌های کاربردی و مطالعات موردی جذاب اشاره کرد. کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی نخستین مطالعه‌ی منبع‌محور در حوزه‌ی مدریت استراتژیک محسوب می‌شود که بر اساس شرایط زیست‌بومی و نیاز کشورمان، از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده و می‌تواند در بزنگاه‌های مدیریتی راهکارهایی مفید و سرنوشت‌ساز ارائه دهد.

کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های مدیریت و صاحبان کسب‌وکارها ازجمله مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با جی بارنی و ویلیام هسترلی بیشتر آشنا شویم

جی بارنی استاد مدیریت استراتژیک ریاست جمهوری و دارای کرسی کارآفرینی اجتماعی در دانشکده تجارت Eccles در دانشگاه یوتاست. او مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه بریگام یانگ و مدرک کارشناسی ارشد و دکتری خود را از دانشگاه یل دریافت کرده است. بارنی همچنین به‌عنوان استاد مدعو در مدرسه‌ی بازرگانی سعید در دانشگاه آکسفورد، بریتانیا خدمت کرده است.

پروفسور ویلیام هسترلی پس از تحصیل در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه بریگام یانگ دریافت نمود، سپس در مقطع دکترا در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس تحصیل کرد. او تاکنون با بسیاری از مجلات برتر در حوزه‌های اقتصاد سازمانی و شبکه‌های کارآفرینی همکاری داشته است.

در بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی می‌خوانیم

با مجهز شدن به ماموریت، اهداف و تجزیه و تحلیل خارجی و داخلی، شرکت برای انتخاب استراتژیک آماده است. به عبارت دیگر، یک شرکت آمادگی دارد تا تئوری چگونگی به دست آوردن مزیت رقابتی‌اش را انتخاب کند. انتخاب‌های استراتژیک شرکت در دو دسته بزرگ قرار می‌گیرند: استراتژی‌های سطح کسب‌وکار و استراتژی‌های سطح شرکت مادر. استراتژی‌های سطح کسب‌وکار اقداماتی هستند، که شرکت‌ها با استفاده از آن مزیت‌های رقابتی را در یک بازار و صنعت منفرد و مشخص به دست می‌آورند. دو استراتژی رایج و مشترک سطح کسب و کار عبارتند از: رهبری هزینه و تمایز محصول.

استراتژی‌های سطح شرکت مادر اقداماتی هستند که ما برای به دست آوردن مزیت رقابتی در بازارها وصنایع متنوع و متعدد به طور همزمان انجام می‌دهیم. استراتژی‌های رایج و مشترک سطح شرکت مادر، شامل استراتژی توسعه عمودی، استراتژی‌های تنوع، استراتژی شراکت استراتژیک، استراتژی‌های ادغام‌ها و مالکیت‌ها و استراتژی‌های جهانی است. بدیهی است، جزئیات انتخاب استراتژی‌های خاص می‌توانند کاملاً پیچیده باشند و بحث و تبادل نظر بیشتر در مطالب پایان کتاب ارائه خواهد شد. به هر حال، منطق اساسی انتخاب استراتژیک پیچیده نیست. بر اساس فرآیند مدیریت استراتژیک هدف انتخاب استراتژیک انتخاب استراتژی‌ای است که 1- از ماموریت شرکت پشتیبانی می‌کند 2- مطابق با اهداف شرکت است 3- از فرصت‌ها در محیط شرکت با تکیه بر نقاط قوت بهره برداری می‌کند و 4- با اجتناب ورزیدن از نقاط ضعف شرکت، تهدیدات در محیط یک شرکت را خنثی می‌کند. استراتژی که این چهار معیار را در خود داشته باشد، به عنوان یک منبع مزیت رقابتی برای یک شرکت عمل خواهد کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی
نویسنده،
مترجمحامد دهقانان، وحید خاشعی، عطاءاله هرندی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات370
زبانفارسی
شابک978-964-468-477-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۷۸۰۰۰ 39000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

علی بهشتی فر
۱۴۰۲/۷/۵
من این کتاب را مطالعه کردم خیلی کتاب مفیدی است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

برای دریافت کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.