معرفی و دانلود کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی

جفری ای. ملو در کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی، از اهمیت نیروی انسانی در سازمان‌ها سخن می‌گوید و به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی راهبردی اثربخش به مدیریت درستِ مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت شرکت‌تان بپردازید.

درباره‌ی کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی:

در دهه‌های اخیر نقش مدیریت منابع انسانی در سازمان به‌طور چشمگیری متحول شده است. در سازمان‌های پیشتاز، منابع انسانی به‌شکل فزاینده‌ای به‌عنوان یک شریک استراتژیک حیاتی مطرح شده و رویکرد کلان سازمانی، نقش و کارکرد مدیریت منابع انسانی را در تمام گستره سازمان توسعه داده است. این رویکرد جدید مسئولیت‌های کارکردی و دور از دسترس را بر عهده منابع انسانی گذاشته و تمام فعالیت‌هایی که بر رفتار افراد در تلاش‌هایشان برای تدوین و اجرای نیازهای استراتژیک سازمان تأثیر می‌گذارد را مورد توجه قرار می‌دهد.

در همین راستا رها کردن قالب ذهنی و روش‌های سنتی مدیریت منابع انسانی و تمرکز بیشتر بر موضوع‌های استراتژیک به‌جای موضوع‌های عملیاتی سوالات فراوانی را پیش‌روی محققان و متولیان منابع انسانی قرار داده است. آیا فعالیت‌های مدیریت منابع انسانی در راستای استراتژی‌های سازمان هماهنگ و یکپارچه شده‌اند و آیا لزوماً این هماهنگی باید شکل گیرد؟

انتخاب‌های استراتژیک منابع انسانی بر چه اساسی صورت می‌گیرد و آیا این استراتژی‌ها بر اساس استراتژی‌های رقابتی سازمان قابل تدوین است؟ آیا استراتژی‌های منابع انسانی، حوزه‌های وظیفه‌ای را در چارچوب یک سیستم جامع با سیاست‌های کلی یکپارچه نموده است؟ اجرای مدیریت استراتژیک منابع انسانی با چه چالش‌هایی مواجه است؟ قوانین کشور و زمینه‌های فرهنگی چگونه مدیریت استراتژیک منابع انسانی را در مرحله تدوین و اجرا تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؟ جفری ای. ملو (Jeffrey A. Mello) در کتاب پیش رو به این سؤالات پاسخ می‌دهد.

مطرح شدن طیف متنوع سوالاتی از این دست و تلاش برای پاسخ به آن‌ها باعث شکل‌گیری رویکردها، نظریه‌ها و سیر تحول مدیریت استراتژیک منابع انسانی و توسعه زمینه‌های علمی مرتبط با آن شده است. رویکردی که نتیجه آن ایجاد سازگاری و هماهنگی در مجموعه روش‌ها، برنامه‌ها و اصول سیاستی برای تسهیل دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان است.

مهم‌ترین ویژگی‌ای که کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی (Strategic management of human resources) را از سایر آثار علمی موجود متمایز می‌سازد، رویکرد یکپارچه‌ای است که بر اساس آن ارتباط و سازگاری میان فعالیت‌های وظیفه‌ای سنتی منابع انسانی از چشم‌اندازی استراتژیک و مبتنی بر آخرین یافته‌های پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه این اثر به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته مدیریت که با مباحث عمومی منابع انسانی آشنا هستند؛ متولیان منابع انسانی، مشاوران و مدیرانی که در عرصه تدوین و اجرای استراتژی‌های منابع انسانی فعالیت می‌کنند و پژوهشگران و محققین علاقه‌مند به مباحث تکمیلی و پیشرفته در حوزه مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی می‌خوانیم:

سازمان نیازمند این است که کارمندانش را حفظ کرده و دانشی را که در داخل سازمان توسعه داده شده است به آن‌ها انتقال دهد. سازمان نمی‌تواند کارکنانی داشته باشد که فرآیندها، خدمات و محصولات ابتکاری را ایجاد کنند و سپس این دانش را در مرحله عمل به رقیب خود تحویل دهند. سرمایه‌گذاری قابل توجه در تحقیقات و توسعه منتج به بازدهی نمی‌شود. به‌دلیل اینکه نتیجه این هزینه (تحقیق و توسعه) دانشی است که کارمندان توسعه می‌دهند. این موضوع به‌عنوان بخشی از استراتژی کلی سازمان به‌منظور طراحی استراتژی‌هایی برای حفظ کارمندان و پایه‌های دانشی آن‌ها برای سازمان حیاتی است تا دانش جدید به‌جای کارکنان بوسیله خود سازمان (توسط انتشار آن درسراسر سازمان) تصاحب شود. این منجر به معضلی می‌شود که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های انسانی را شامل می‌شود.

سازمانی که در ارتباط با کارکنانش سرمایه‌گذاری نمی‌کند شاید در نظر کارکنان آینده خود جذابیت کمتری داشته و شرایط دشوارتری در نگهداری کارمندان فعلی داشته باشد. این موضوعات منجر به نارکارآمدی (ضعف در استخدام و آموزش کارکنان جدید) و ضعیف کردن موقعیت رقابتی سازمان می‌شود.

به‌هرحال سازمانی که روی افراد سرمایه‌گذاری می‌کند نیاز دارد تا مطمئن شود این سرمایه‌گذاری‌ها شکست نخورده است. برای مثال کارکنانی که به‌خوبی آموزش دیده‌اند در جایگاه بازار جذاب‌تر خواهند بود، بخصوص برای رقبایی که هیچ نوع سرمایه‌گذاری در آموزش کارکنان نداشتند و احتمالاً قادر باشند پول بیشتری به آن‌ها پرداخت کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: زمینه‌های مدیریت استراتژیک منابع انسانی
فصل اول: دیدگاه سرمایه‌گذاری مدیریت منابع انسانی
فصل دوم: مسئولیت اجتماعی و مدیریت منابع انسانی
فصل سوم: مدیریت استراتژیک
فصل چهارم: نقش در حال تحول و استراتژیک مدیریت منابع انسانی
فصل پنجم: برنامه‌ریزی منابع انسانی
فصل ششم: طراحی و طراحی مجدد سیستم‌های کاری
فصل هفتم: قوانین استخدامی
بخش دوم: اجرای مدیریت استراتژیک منابع انسانی
فصل هشتم: کارمندیابی
فصل نهم: آموزش و توسعه
فصل دهم: مدیریت عملکرد و بازخور
فصل یازدهم: جبران خدمات
فصل دوازدهم: روابط کار
فصل سیزدهم: مدیریت حفظ و نگهداری و انفصال کارکنان
فصل چهاردهم: مدیریت منابع انسانی جهانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی
نویسنده
مترجمحامد دهقانان، کریم رحمتی، وحید خاشعی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات537
زبانفارسی
شابک978-964-468-386-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
115700 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی

h aghaei
۱۴۰۲/۱/۷
بنا بر ضرورت رشته م نیاز به این کتاب رو داشتم سر فصلها خوب چیده شده و تقریبا با مباحث آکادمی همخوانی داره اساتید مترجم هم خب اعتبار علمی دارند منتها تنها نکته‌ای که دقت نکرده بودم این بود که خب مباحث بروز توش نیست و طبیعی هم هست کتاب نگارش سال 2011 هست چیزی که من دقت نکرده بودم. اما در کل مباحث رو خوب باز کرده ترجمه هم خیلی خوب و روان هست.. متشکرم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی

برای دریافت کتاب مدیریت استراتژیک منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.