معرفی و دانلود کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی

عکس جلد کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی

مجتبی لشکربلوکی در کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی، به شما می‌آموزد که چطور شرکت‌ها و مدیران در موقعیت‌های سخت و دشوار، همچنان استراتژیک می‌اندیشند، اقدامی هوشمندانه می‌کنند و سرانجام به موفقیت می‌رسند.

درباره‌ی کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی:

مدیریت استراتژیک مسئله‌ای غیرعملی شمرده نمی‌شود و فرایندی نیست که قرار باشد با تعداد زیادی نمودار جذاب، ماتریس‌های تودرتو و اصطلاحات فنی تنها گزارشی را ارائه دهد. به واقع مدیریت استراتژیک مسئله‌ای کاربردی و عملیاتی است که شما آن را یاد می‌گیرید و از آن استفاده می‌کنید تا درنهایت بتوانید تصمیمات راهبردی بگیرید و برای موفقیت نظام اقتصادی - اجتماعی سازمان‌تان، کشورتان و حتی به صورت فردی فعالیت‌های مهم انجام دهید.

باید بدانید اگر از مدل‌ها، مفاهیم و ابزارهای علم مدیریت راهبردی بهره بگیرید اما بر آینده و سرنوشت سازمان، کشور یا خودتان تأثیرگذار نباشید، این عمل مدیریت یا برنامه‌ریزی راهبردی به شمار نمی‌آید.

کتاب پیش رو به شما می‌آموزد چگونه رویکردی را انتخاب کنید که در جهان و زمان واقعی وارد مسائل واقعی شوید و با تصمیم‌ها و فعالیت‌های راهبردی‌ که می‌گیرید و یا طراحی می‌کنید، به موفقیت بیشتری دست یابید.

آموزه‌های کتاب حاضر برای مدیریت استراتژیک سازمان‌ها، زندگی خصوصی و اداره کشور بسیار سودمند است. نویسنده با ارائه مدلی با عنوان مدل موعود، مخاطب را راهنمایی می‌کند که هم از مشکلات تئوریک رایج الگوهای کلاسیک فاصله بگیرد و هم تعادل لازم و کافی بین تئوری و تجربه را ایجاد کند.

کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای صاحبان کسب‌وکارها، مدیران و رؤسای سازمان‌ها، استادان و مدرسان این حوزه بسیار سودمند و کاربردی است.

در بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی می‌خوانیم:

شرکت از یک پزشک نامه‌ای دریافت کرد. پزشک در نامه خود از عوارض استفاده از گچ‌های طبی موجود در بازار، مثل ایجاد خارش و التهاب در پوست بیمار، شکایت کرده بود. مدیر تحقیقات شرکت یک بسته پودر آرام‌بخش موسوم به پودر ایتالیایی، برای او فرستاد تا برای تسکین التهاب، روی پوست بیمار پاشیده شود. وی بعداً مدیران شرکت را متقاعد کرد که به‌صورت آزمایشی یک قوطی کوچک از این پودر را به همراه بسته‌های استاندارد شرکت برای مشتریان بفرستند. چیزی نگذشت که مراجعه مشتریان برای خرید مستقیم پودر به قدری زیاد شد که تعجب شرکت را برانگیخت. شرکت در واکنش به استقبال مشتریان، فرآورده مستقلی تولید کرد که بعدها یکی از نیازمندی‌های ضروری هر خانه در سرتاسر جهان شد. پودر بهداشتی بچه جانسن‌اند جانسن! این رویداد در سرگذشت رسمی شرکت، این‌طور آمده است که شرکت کاملاً به‌طور اتفاقی وارد کسب‌وکار پودر بچه شد.

نکته مهم ماجرا این است که یک گام کوچک و آزمایشی، سرانجام به یک تحول بزرگ راهبردی در فرآورده‌های مصرفی تولیدی شرکت تبدیل شد. اهمیت این اتفاق که منبع تأمین 44% کل درآمدهای شرکت شد، دست کمی از سایر فرآورده‌های پزشکی و دارویی در رشد شرکت نداشت.

بعدها همین شرکت در چند مورد دیگر نیز به‌طور اتفاقی وارد شد. در سال 1920 یکی از کارکنان شرکت محصولی به نام «چسب زخم فوری» ساخت. او ابتدا این محصول را برای همسرش ساخته بود که در اثر کار با کارد آشپزخانه، دست‌هایش به‌طور مرتب زخم می‌شد. دیکسن محصول جدیدش را با افراد قسمت بازاریابی در میان گذاشت و آن‌ها تصمیم گرفتند محصول را در بازار آزمایش کنند. سرانجام پس از شروع کند اولیه و بازنگری‌های بعدی، نوارچسب زخم جای خود را در میان پرفروش‌ترین فرآورده‌های تاریخ شرکت باز کرد و این حرکت آزمایشی، عزم شرکت را در ورود به جرگه تولیدکنندگان کالاهای مصرفی جزم کرد.

رکن چهارم، رویکرد کاوشگری و کنشگری استراتژی‌های ناشناخته است که تبلور پدیدارشوندگی تصمیمات استراتژیک و پایین به بالاست، و در این رکن ایده‌های عملی و اقدامات مبتکرانه شناسایی می‌شود. چرا رکن چهارم که کاوشگری و کنشگری استراتژیک نام دارد، پیشنهاد شده است؟ چون تجربه نشان داده است که بخشی از حرکات و تصمیمات استراتژیک از تجربه، عمل و از پایین به بالا به دست می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیش‌گفتار؛ سه نکته و تمام!
فصل اول: مدیریت استراتژیک قدیمی؛ نیازمند نو شدن
فصل دوم: ارکان مدل موعود
فصل سوم: اصول مدل موعود
فصل چهارم: اجرای مدل موعود
فصل پنجم: بررسی یک شرکت بزرگ بین‌المللی از دیدگاه مدل موعود
فصل ششم: مقایسه فرایند مدیریت ‌استراتژیک آی. بی. ام با مدل موعود
فصل هفتم: رویکرد استراتژیک گوگل از دیدگاه مدل موعود
فصل هشتم: استراتژی در عصر عدم‌قطعیت و کاربرد مدل موعود
فصل نهم: نشانه‌های یک استراتژی مطلوب از دیدگاه مدل موعود
فصل دهم: بیست پرسش و پاسخ در مورد مدل موعود
فصل یازدهم: بررسی دو نمونه موفق ایرانی از منظر مدل موعود
فصل دوازدهم: نظریه موعود
پیوست‌ها
منبع‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات380
زبانفارسی
شابک978-600-7677-37-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی

رقیه صمدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
این کتاب تکلمه کتاب‌های دکتر لشکر بلوکیه وقتی کامل با استراتژی، ابزار هاش و طرز استفاده آشنا شدین حالا میاین توی جامعه می‌بیند که کمی فرق دارد با روند‌های گفته شده و بعضی وقت‌ها اتفاقاتی می‌افته که از استراتژی خارجه و اینجا لازمه رقص استراتژی رو یاد بگیری و با استراتژی راه بری
meisam moosavian
۱۴۰۱/۸/۲۴
استاد لشکربلوکی خارق‌العاده هستند
همیشه نگرش متفاوت دارند
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی

برای دریافت کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.