معرفی و دانلود کتاب استراتژی اقیانوس آبی

عکس جلد کتاب استراتژی اقیانوس آبی
قیمت:
87000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی نوشتۀ دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزۀ کسب‌وکار بوده و تا به حال به 46 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. این کتاب معروف و تأثیرگذار استراتژی نوینی را برای حضور در بازار کسب‌وکار و پیشی گرفتن از رقبا مطرح می‌کند.

دربارۀ کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی (Blue Ocean Strategy) حاصل کار بیست سالۀ پروفسور دبلیو چان کیم (W. Chan Kim) و پروفسور رنه ای. مابورنی (Renee Mauborgne) است که در سال 2005 منتشر شد. این اثر خیلی زود در فهرست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت و توجه بسیاری از فعالان حوزۀ کسب‌وکار را به خود جلب کرد.

کتاب حاضر تمام باورها و آموخته‌های شما راجع به رقابت و کسب‌وکار در بازارهای شلوغ امروزی را به چالش می‌کشد. به باور نویسندگان این اثر، موفقیت پایدار از ایجاد «اقیانوس‌های آبی» به دست می‌آید. آن‌ها معتقدند بهترین راه پیروزی در رقابت و گرفتن سهم بیشتر از بازار نسبت به رقبا «تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت» است. براساس مطالب این کتاب، باید با خلق تقاضا دست از رقابت در اقیانوس سرخ کشید و در عوض وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد. چرا که این فضا فرصت‌های زیادی برای رشد و سودآوری در اختیار ما قرار می‌دهد. استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا نمونه‌ای از اقیانوس‌های آبی هستند. دبلیو چان کیم و رنه مابورنی در این اثر مفصلاً به شرحِ چیستی «اقیانوس آبی» و «اقیانوس سرخ» می‌پردازند.

کتاب استراتژی اقیانوس آبی از سه بخش تشکیل شده است؛ نویسندگان در بخش اول این اثر به تبیین استراتژی اقیانوس آبی و چگونگی خلق چنین بازاری می‌پردازند؛ در بخش دوم این استراتژی را فرمول‌بندی و تدوین می‌کنند و در بخش سوم کتاب به چگونگی اجرای آن می‌پردازند.

جوایز و افتخارات کتاب استراتژی اقیانوس آبی

- این اثر به 46 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
- کتاب حاضر در فهرست تالار مشاهیر مجلۀ فست کمپانی قرار دارد.
- کتاب استراتژی اقیانوس آبی در هر 5 قاره پرفروش بوده است.
- بیش از 4 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رسیده است.
- این اثر جایزه Carl S. Sloane برای بهترین کتاب در حوزۀ مشاوره مدیریت را کسب کرده است.
- کتاب نامبرده جایزه استراتژی برای بهترین کتاب کسب‌وکار در یک دهه را از Thinkers50 دریافت کرده است.
این اثر در فهرست پرفروش‌های وال‌استریت ژورنال، بیزنس‌ویک و فست کمپانی و... قرار دارد.

نکوداشت‌های کتاب استراتژی اقیانوس آبی

- یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن در حوزۀ کسب‌کار. (فایننشیال تایمز)

- استراتژی اقیانوس آبی موفق‌ترین کتاب در زمینۀ برنامه‌ریزی کلی برای کسب و کار است. (اکونومیست)

- استراتژی اقیانوس آبی کتاب بسیار ارزشمندی برای مطالعه است. در این اثر تجربۀ شرکت‌های مختلف در زمینه‌های متعدد نظیر ساعت، رایانه، خودرو و حتی سیرک بررسی می‌شود تا نور جدیدی بر توسعۀ استراتژی‌های آتی بتاباند. (نیکلاس جی. هایک، هم‌بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره گروه سواچ)

- کتاب استراتژی اقیانوس آبی را به هر مدیری در بخش خصوصی یا دولتی توصیه می‌کنم. این استراتژی نشان می‌دهد که چطور می‌توان از وضعیت موجود خلاص شد، یک استراتژی پیروز برای آینده ایجاد کرد و این استراتژی را به سرعت و با هزینۀ کم اجرایی نمود. این کتاب هم یک راهنمای عملی است و هم آگاهی‌بخش. (ویلیام جی براتون، رئیس اداره پلیس لس آنجلس، کمیسر سابق پلیس شهر نیویورک)

کتاب استراتژی اقیانوس آبی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به همه علاقه‌مندان به مبحث مدیریت استراتژیک، مدیران، فعالان و کارشناسان حوزۀ کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم. اگر شما هم علاقه‌مندید زمین بازی خود در کسب‌وکار را به بازاری بی‌رقیب بکشانید، این کتاب را بخوانید و استراتژی اقیانوس آبی را در پیش بگیرید.

با دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی بیشتر آشنا شویم

دبلیو چان کیم و رنه ای. مابورنی هر دو از اساتید استراتژی در مدرسۀ عالی کسب و کار اینسید هستند. آن‌ها کتاب پرفروش دیگری به نام حرکت به سوی اقیانوس آبی هم منتشر کرده‌اند که در کنار اثر حاضر از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین کتاب‌های استراتژی کسب‌وکار به شمار می‌رود. در سال 2019 موسسه Thinkers50 عنوان تأثیرگذارترین متفکران کسب و کار در جهان را به چان کیم و رنه ای. مابورنی تقدیم کرد. آن‌ها جوایز و افتخارات بسیاری در حوزۀ مدیریت و کسب و کار از موسسات مختلف در سراسر جهان دریافت کرده‌اند.

در بخشی از کتاب استراتژی اقیانوس آبی می‌خوانیم

گاهی ممکن است بیش از یک گروه از ذی‌نفعان وجود داشته باشند که استراتژی باید به آن‌ها توجه کند. به‌طور مثال اگر اجرای موفق استراتژی فقط مبتنی بر کسب موافقت کارکنان سازمان باشد، در آن صورت تنها نیاز به مشوق‌هایی برای آن‌ها داریم. اما اگر به‌طور مثال سازمانی به پشتیبانی شرکاء خود در زنجیره تأمین سازمان نیاز دارد، درون‌مایه استراتژی باید به شرکای بالقوه خود نیز دلیلی جذاب ارائه دهد تا استراتژی سازمان را پشتیبانی کنند. در این حالت لازم است که سازمان پیشنهاد کاملاً متمایزی برای افراد در داخل و بیرون سازمان داشته باشد. در مثال فوق این پیشنهاد باید هم برای کارکنان سازمان و هم برای شرکای سازمان در زنجیره تأمین آن تهیه شود. به‌صورت مشابه در محیط همکاری بین دو سازمان، به دو ارزش پیشنهادی نیاز خواهیم داشت: یکی برای مشتریان تجاری و دیگری برای مصرف‌کنندگان آن مشتری تجاری.

هم‌راستایی استراتژیک مسئولیت مدیران ارشد سازمان‌هاست و جدا از مسئولیت مدیرانی است که در رأس دپارتمان‌های بازاریابی، ساخت و تولید، منابع انسانی و دیگر حوزه‌های عملیاتی قرار می‌گیرد. مدیران ارشد با تمایل قوی به حوزه‌های سازمانی معمولاً نمی‌توانند نقش مهمی را که از آن‌ها انتظار داریم اجرا کنند، زیرا به‌طور طبیعی تمایل دارند روی بخشی از استراتژی تمرکز کنند و نه کل آن؛ به عبارت دیگر آن‌ها نمی‌توانند روی هر سه درون‌مایه استراتژی کار کنند و در نتیجه هم‌راستایی را از دست می‌دهند. به‌طور مثال مدیر ارشد دپارتمان ساخت و تولید ممکن است نیاز‌های خریداران را نادیده یا دست‌کم بگیرد و افراد را به‌عنوان یک متغیر هزینه‌ای در تحلیل‌های خود بیاورد. به‌صورتی مشابه، مدیر ارشد بخش بازاریابی ممکن است روی ارزش پیشنهادی تمرکز کند و به اندازه کافی به موضوعات دیگر توجه نداشته باشد. اما اگر این سه درون‌مایه جدا از هم ولی با تمرکز روی بخش‌های مختلف سازمان توسعه داده شوند و با یکدیگر هم‌راستا باشند، استراتژی با‌دوام، پایدار و دارای عملکردی بالا به دست می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

کمک! اقیانوس من دارد سرخ می‌شود.
مقدمه چاپ اصلی
بخش اول: استراتژی اقیانوس آبی
فصل 1: خلق اقیانوس‌های آبی
فصل 2: ابزارهای تحلیلی و چارچوب‌ها
بخش دوم: تدوین (فرمول‌بندی) استراتژی اقیانوس آبی
فصل 3: تجدید ساختار مرزهای بازار
فصل 4: تمرکز روی تصویر کلان به‌جای اعداد
فصل 5: رسیدن به مرزی فراتر از تقاضای موجود
فصل 6: رعایت ترتیب استراتژی درست
آزمودن برای مطلوبیت استثنائی
شش مرحله چرخه تجربۀ خریدار
شش اهرم مطلوبیت
از مطلوبیت استثنایی تا قیمت‌گذاری استراتژیک
از قیمت‌گذاری استراتژیک به هدف‌گذاری در هزینه‌ها
از مطلوبیت، قیمت و هزینه تا انتخاب
بخش سوم: اجرای استراتژی اقیانوس آبی
فصل 7: غلبه بر موانع کلیدی سازمانی
فصل 8: اجرا را در درون استراتژی جای دهید
فصل 9: هم‌راستایی ارزش، سود و مشوق‌ها
ارزش پیشنهادی
سود پیشنهادی
مشوق‌های پیشنهادی
فصل 10: ‌تجدید اقیانوس‌های آبی
بازسازی در سطح کسب‌و‌کارهای واحد
بازسازی در سطح سازمانی برای بنگاه‌های چند کسب‌و‌کاره
فصل 11‌: اجتناب از دام‌های اقیانوس سرخ
پیوست الف: نمایی از الگوی تاریخی خلق اقیانوس آبی
پیوست ب: نوآوری در ارزش، دیدگاه تجدید ساختارگرایانه از استراتژی
پیوست ج: دینامیک بازار برای نوآوری در ارزش
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی اقیانوس آبی
نویسنده،
مترجمعلیرضا پورممتاز
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات342
زبانفارسی
شابک978-622-708903-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
87000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی اقیانوس آبی

کیوان کلاهی
۱۴۰۱/۱۱/۱
برای کسایی که تازه می‌خوان mba رو استارت بزنن مفیده
حامد واقف
۱۴۰۲/۱/۹
عالی بود خیلی خوب بود حتما بخونیدش
mohsen bhr
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بسیار عالی پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی اقیانوس آبی

برای دریافت کتاب استراتژی اقیانوس آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.