معرفی و دانلود کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی

عکس جلد کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی

لورا نابورس در کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی، به بررسی دلایل بروز استرس و دلهره در کودکان مبتلا به مشکلات فیزیکی و ذهنی می‌پردازد و راهکارهایی برای درمان این اختلال و کاهش آن ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی:

این کتاب به بررسی پیامدهای اضطراب در کودکانی می‌پردازد که به مشکلات ذهنی یا بیماری‌های فیزیکی مزمن دچار هستند. این اثر تفاوت میان اضطراب و ترس در کودکان را توصیف می‌کند و به چگونگی بروز اضطراب در کودکان می‌پردازد. لورا نابورس (Laura Anne Nabors) در کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی (Anxiety management in children with mental and physical health problems) ایده‌هایی برای درمان این اختلال در کودکان و نوجوانان با استفاده از مثال‌ها و مطالعات موردی ارائه می‌دهد.

همچنین کتاب پیش‌رو چالش‌های رایج در مدیریت اضطراب در محیط‌های مدرسه و جامعه را بررسی می‌کند. علاوه بر این، توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد اجتماعی و عاطفی و کاهش علائم اضطراب، همراه با دستورالعمل‌های عملی برای کار با کودکان در محیط‌های درمانی ارائه می‌دهند.

موضوعات مطرح شده در این کتاب عبارتند از:

- بروز هم‌زمان اضطراب و افسردگی در کودکان و نوجوانان
- بروز اضطراب قبل یا بعد از سوء مصرف مواد
- تظاهر معمول و غیرمعمول اضطراب در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
- بیماری مزمن و اضطراب در کودکان خردسال
- درمان شناختی رفتاری خانواده محور و کاربرد آن در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش‌فعالی
- رابطه بالقوه بین اختلال سلوک و اختلال نافرمانی مقابله‌ای و اضطراب

کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای متخصصان، فارغ‌التحصیلان و اساتید رشته روانشناسی کودک، مددکاری اجتماعی، مطالعات خانواده و ... بسیار سودمند است.

در بخشی از کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی می‌خوانیم:

آنجی دختری 10 ساله است که سابقه داشتن مشکلات جدایی از مادرش و ترس از انجام کارهای جدید را دارد. درمانگر او بیش از چهار یا پنج جلسه با او کار کرد تا به او کمک کند که اگر مادرش مجبور است تا دیروقت کار کند، برای برگشت از مدرسه با خاله‌ها و عموها احساس راحتی کند. آنجی کتاب مدیریت اضطراب تهیه کرد، استراتژی‌های مدیریت اضطراب خود را نوشت، مانند نفس عمیق کشیدن (بو کردن گل سرخ و روشن کردن شمع‌های کیک تولد برای پنج بار)، 5 ثانیه سنگ بودن (5 ثانیه بدن خود را محکم نگه داشتن مثل سنگ) و سپس اسفنج بودن (مثل اسفنج بدنش را شل کرده و برای مدت طولانی روی صندلی خود فرو می‌رود) یا فکر کردن به موسیقی آرام. او استراتژی بازگشت به اضطراب را با گفتن «از بین برو» متوقف کرد. صحبت درباره اضطراب به او کمک کرد تا درک کند که لازم نیست اضطراب او بزرگ و مسئول احساسات او باشد.

او صفحه‌ای در کتاب مدیریت اضطراب خود ایجاد کرد و در آن برخی از مکان‌های مورد علاقه خود را ذکر کرد تا به او کمک کند که به فکر مکان مورد علاقه‌ای مانند ساحل یا مکان مورد علاقه مانند جشن تولدش در شهربازی باشد، تا زمانی که اضطراب و نگرانی‌ها مغز او را احاطه می‌کنند بتواند با آن‌ها مقابله کند. آنجی با خواندن کتابش هر شب به مدت 2 هفته استراتژی‌های خود را تمرین کرد. او همچنین دارای یک نمودار پاداش بود، جایی که او برای تمرین استراتژی‌های خود و تلاش برای استفاده از آن‌ها هنگام احساس نگرانی، صورتک‌های خندان دریافت می‌کرد. بعد از هر شش صورتک، آنجی وقت ویژه‌ای داشت تا با مادر یا پدرش بازی کند یا یک خوراکی شیرین مانند یک بستنی قیفی دریافت کند. اضطراب آنجی در 3 هفته اول کمی کاهش یافت، به طوری که او توانست کنار خواهر بزرگ‌تر خود بدون ترس و نگرانی در انتظار مادرش بنشیند تا او از محل کار بازگردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: اختلالات اضطرابی
فصل 2: درمان‌های مبتنی بر شواهد برای درمان اضطراب در کودکان
فصل 3: افسردگی و اضطراب در کودکان
فصل 4: اضطراب در کودکان مبتلا به بیماری‌های مزمن
فصل 5: اضطراب در کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه
فصل 6: اضطراب در کودکان مبتلا به اختلال نافرمانی مقابله‌ای و سلوک
فصل 7: خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی
نویسنده
مترجممریم محمدی گجوت، مهدیه توکلی میرکی
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-98330-8-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی

برای دریافت کتاب مدیریت اضطراب در کودکان دارای مشکلات ذهنی و جسمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.