معرفی و دانلود کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان

عکس جلد کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان

درمان خشم چیست؟ بازی! کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان نوشته‌ی آمبر مورگان بازی‌ها و فعالیت‌های شاد و لذت‌بخشی را به شما معرفی می‌نماید تا به کودک خود در کنترل عصبانیتش کمک کنید. استفاده از بازی‌درمانی نه‌تنها روشی سالم برای تخلیه‌ی هیجانات روانی فراهم می‌آورد، بلکه باعث می‌شود پرخاشگری‌های کودک تبدیل به مهارت‌هایی خلاقانه شوند.

درباره‌ی کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان

اهمیت بازی‌درمانی در روان‌شناسی مدرن بر هیچ‌کس پوشیده نیست. هرچند این فرآیند در دهه‌های اخیر بیشتر موردِتوجه قرار گرفته، اما بازی کردن تاریخچه‌ای طولانی به بلندای تمدن بشری دارد. کودکان همواره عاشق بازی کردن هستند و حتی اگر هیچ وسیله‌ای برای بازی در اختیار نداشته باشند، بازی‌هایی خیالی برای خود ابداع می‌کنند. آمبر مورگان (Amber Morgan) که روان‌شناس متخصص کودکان است، در کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان (Anger Management Games for Kids) از این ابزار شگفت‌انگیز به‌عنوان روشی مفید بهره می‌برد و تکنیک‌هایی برای کنترل خشم در کودکان از طریق بازی و سرگرمی ارائه می‌کند. بسیاری از والدین از روش‌هایی اشتباه و بعضاً مخرب برای کودکان پرخاشگر استفاده می‌کنند و حتی ممکن است دست به تنبیه بدنی کودک بزنند. این اقدام آن‌ها نه‌تنها کارساز نخواهد بود، بلکه کودک را به طرف پرخاشگری بیشتر سوق می‌دهد، چرا که ریشه‌ی پرخاشگری‌های او خشم فروخورده‌ای است که نتوانسته آن را به شیوه‌ای صحیح از بین ببرد و انرژی خود را تخلیه کند. نویسنده در این کتاب ابتدا عوامل مؤثر در بروز خشم در کودکان را معرفی می‌کند و روش‌هایی را ارائه می‌دهد تا این هیجان به شیوه‌ای صحیح توسط آن‌ها مدیریت و کنترل شود. سپس به آموزش تکنیک‌هایی مفید با محوریت بازی می‌پردازد که به کودک کمک می‌کند رفتارها و عاداتی مطلوب ایجاد نماید و از پیامدهای ناخوشایند فوران خشم در امان باشد.

کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان شامل ده فصل است و آمبر مورگان ابتدا خشم را از ابعاد گوناگون مورد‌ِارزیابی قرار می‌دهد. عوامل مؤثر در بروز خشم و روش برخورد مغز با این هیجان ارزیابی شده و سپس این سؤال مطرح می‌شود که چرا کودک خشمگین و پرخاشگر است؟ گونه‌های مختلف عصبانیت فصل سوم را به خود اختصاص داده‌ و این مسئله ارزیابی می‌گردد که تمامی خشم‌ها اصولاً بد نیستند و خشم به دو گونه‌ی خشم بد و خشم خوب تقسیم می‌شود. فصل چهارم به این نکته می‌پردازد که در بروز عصبانیت و پرخاشگری، تقصیر همیشه متوجه کودک نیست بلکه باید از دیدگاهی دیگر به این مسئله نگاه کرد. فصل‌های بعدی به مواردی مانند کمک به مغز، صحبت کردن درباره‌ی احساس عصبانیت، ادامه دادن و خسته نشدن و همچنین انواع بازی‌ها و سرگرمی‌هایی پرداخته است که می‌توانند در مدیریت خشم برای کودکان مفید باشند.

کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان با ترجمه‌ی مشترک حوریه باقری و عاطفه مازوساز توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی قرار گرفته است.

کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتب روان‌شناسی کودک، بازی‌درمانی و فراگیری تکنیک‌های مدیریت خشم در کودکان از خواندن این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان می‌خوانیم

همه احساس خشم می‌کنند. همۀ ما انسان هستیم و انتظار داریم احساساتی را تجربه کنیم (حتی احساسات ناراحت‌کننده). ما برای احساسات خوب، آشفته، گیج‌کننده و ترسناک ساخته شده‌ایم. ما به احساساتی نیاز داریم که با جهان و مردم اطراف‌مان ارتباط برقرار کنیم. این موارد باعث می‌شوند ما احساس زنده بودن کنیم!

این احساسات همچنین می‌توانند باعث شوند که ما احساس انزوا کنیم و دانستن این نکتۀ کلیدی راهگشاست تا کودک شما بداند که تنها نیست. از کودک‌تان بخواهید به افراد اطراف خود نگاه کند، آن‌ها متوجه چه چیزی می‌شوند؟
مامان: آیا مامان وقتی کلید ماشینش را پیدا نمی‌کند؛ صدایش را بلند می‌کند؟ آیا او غرغر می‌کند؟ و دستش را روی صورتش فشار می‌دهد؟

بابا: آیا بابا وقتی دستش را روی قابلمه داغ می‌سوزاند، فریاد می‌زند؟ آیا او فحش می‌دهد و نفرین می‌کند؟
معلم: آیا معلم وقتی دانش‌آموزان را تنبیه می‌کند؛ فریاد می‌زند؟ یا آن‌ها از کلاس بیرون می‌فرستد یا آن‌ها را جریمه و محروم می‌کند؟
خواهر و برادر بزرگ‌تر: وقتی از خواهر یا برادرشان خواسته می‌شود گوشی‌هایشان را کنار بگذارد، آیا گله و شکایت می‌کنند و غرغر‌کنان چیزی می‌گویند؟
سگ: آیا سگ برای سگ‌های دیگر در پارک واغ واغ می‌کند و خشمگین می‌شود؟ بله، حتی سگ‌ها نیز احساسات را تجربه می‌کنند.
خشم بر همه تأثیر می‌گذارد، بنابراین نیازی نیست که آن‌ها احساس تنهایی کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
مقدمه نویسنده
فصل اول: خشم چیست؟
چه کسی خشمگین می‌شود؟
وقتی کودک‌تان خشمگین می‌شود چه اتفاقی می‌افتد؟
چه چیزی باعث خشم می‌شود؟
خشم خوب و خشم بد
خشم در مغز
مدیریت خشم
فصل دوم: چرا کودک شما خشمگین است؟
محرک‌ها و پیش‌آمدها
پیامدها
فصل سوم: خشم چه شکلی است؟
در مورد خشم چه باید کرد؟
فصل چهارم: مشکل، کودک شما نیست
فصل پنجم: بیایید در مورد آن صحبت کنیم
فصل ششم: خشم باعث می‌شود من...
فصل هفتم: کمک به مغز
فصل هشتم: به حرکت ادامه دهید!
فصل نهم: هر چیزی می‌تواند سرگرم‌کننده و بازی باشد
فصل دهم: من دوست دارم خودم باشم
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان
نویسنده
مترجمعاطفه مازوساز، حوریه باقری
ناشر چاپیانتشارات آوای نور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-309-859-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان

angelb
۱۴۰۳/۱/۴
با این کتاب حتی در خانه میزشود بچه‌ها را از نظر کنترل هیجان خشم قوی کرد البته با تغییراتی که خودتان به آن اضافه می‌کنید. مطالعه آن را به همه والدین و مربیان و حتی روانشناسان توصیه میکنم
زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۷/۱۹
بهترین مهارتی که جامعه امروز خیلی بهش نیاز داره، مدیریت خشم هست، این کتاب کمک میکنه که راه درست رو به بچه هامون یاد بدیم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان

برای دریافت کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.