معرفی و دانلود کتاب مدیریت بازاریابی صادرات

عکس جلد کتاب مدیریت بازاریابی صادرات
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت بازاریابی صادرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت بازاریابی صادرات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی صادرات

کتاب مدیریت بازاریابی صادرات نوشته‌ی آلن ای برانچ به ترجمه‌ی محمدابراهیم گوهریان راهنمای مدیریت برنامه‌های بازاریابی است. بازاریابی صادرات فرایند پیش‌بینی و برآورد نیازهای مشتریان خارجی باهدف سودرسانی به فروشنده است که جزو وظایف مدیر بازاریابی می‌باشد. این کتاب کمک می‌کند مخاطبان دیدگاه درستی درباره‌ی بازاریابی صادرات پیدا کنند.

درباره‌ی کتاب مدیریت بازاریابی صادرات

کتاب مدیریت بازاریابی صادرات (Elements of Export Marketing and Management) نوشته‌ی آلن ای برانچ (Alan E. Branch) به خواننده کمک می‌کند با اجزای مختلف صادرات و بازاریابی بین‌المللی آشنا شود. بازاریابی وظیفه‌ی مشترک بین واردکننده و صادرکننده است. خود بازاریابی صادراتی شامل شناسایی بازار و ویژگی‌های آن، سود و مقدار آن و ... می‌باشد.

در هر فصل از کتاب با یکی از مفاهیم مربوط به این تعاریف آشنا می‌شوید:

در فصل اول مخاطب با مفهوم دفتر بازاریابی صادرات تشکیلات و مسئولیت‌های آن از جمله مسئولیت مدیران صادرات، بازاریابی صادرات، مدیر فروش و مدیر حمل‌ونقل آشنا می‌شود.

در فصل دوم مخاطب با تحقیق درباره‌ی بازار خود و ارزیابی آن آشنا می‌شود. در این فصل با ساختار بازار، سهم بازار، روند، اندازه، گزارش و زیربنای بازار آشنا می‌شود.

در فصل سوم به تحقیق در بازار پرداخته می‌شود. در این فصل انواع پرسش‌نامه و نمونه‌گیری و مقایسه تحقیق‌های صنعتی و مصرفی موردبحث قرار می‌گیرد.

در فصل چهار به بحث تبلیغات می‌پردازد. در این فصل با انواع تبلیغات و عوامل تعیین‌کننده انتخاب آن به‌صورت کامل توضیح داده می‌شود. همچنین اشاراتی به نقش رسانه‌ها نیز دارد. بعد از بررسی عوامل تبلیغاتی بحث پشتیبانی و فروش و چرخه‌ی حیات محصول یا توسعه‌ی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فصل پنجم به توضیح کامل منابع تأمین مالی و انواع چک خریدار و برات بانکی اشاره می‌کند. پس از آن با اعتبارات قابل انتقال، پشت‌به‌پشت و گردان آشنا شده و دادوستد متقابل را یاد می‌گیرد.

فصل ششم یکی از فصل‌های مهم این کتاب است؛ زیرا مخاطب را با نحوه‌ی قیمت‌گذاری و عرضه‌ی محصول خود به بازار آشنا می‌کند. در این فصل همچنین با نرخ‌های ارز در سطح بین‌المللی اشاره شده و در بخش آمار با تحلیل بازار آشنا می‌شود.

فصل هفتم به کنترل، مدیریت و ساماندهی بودجه و منابع اشاره می‌کند، فصل هشتم تمام مسائل مربوط به اتاق بازرگانی را بیان می‌دارد. فصل نهم و دهم به فروش و دلایل بازدیدهای تجاری اشاره دارد و فصل یازده و دوازده به بحث سیاست و استراتژی بازار می‌پردازند.

کتاب مدیریت بازاریابی صادرات مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب تمام مدیران بازاریابی بین‌المللی و کسانی است که قصد دارند در کار تجارت و صادرات غیرنفتی وارد شوند.

با آلن ای برانچ بیشتر آشنا شویم

آلن ای برانچ استاد دانشگاه لیسستر و مشاور واردات و صادرات است. او متولد 10 ژانویه 1933 است. او سخنران مدرسه بین‌المللی تجارت رنه در مقطع کارشناسی است.

در بخشی از کتاب مدیریت بازاریابی صادرات می‌خوانیم

بازاریابی صادرات، فرایند شناسایی یا پیشبینی و برآورد نیاز مشتری خارجی می‌باشد و از وظایف مدیریت است که غالباً با انگیزه سود برای فروشنده همراه می‌باشد. این وظیفه لزوماً با ارتباط انجام می‌گردد و در اجرا نیز مشتمل بر مراحل گوناگونی می‌باشد و فروش صادراتی آخرین مرحله آن محسوب می‌گردد.

این بازاریابی وظیفه‌ای مشترک بین صادرکننده و واردکننده به شمار می‌آید که هر یک از این دو، بهره خود را از این تبادل دریافت می‌نمایند. بنابراین بستگی به صادرکننده دارد تا چنین رابطه‌ای را اداره نماید، ضمن آنکه این رابطه به واردکننده نیز امکان برقراری خط مشی تجاری را می‌دهد تا همواره کالاهای صادرکننده مورد نظر را به جای کالای دیگران خریداری نماید.

بازاریابی صادراتی شامل اجزایی است که از طریق تحقیق در بازار تثبیت می‌گردد و دربرگیرنده موارد زیر می‌باشد: شناسایی بازار و ویژگی‌های آن، سود و مقدار آن (بالفعل و بالقوه)، نیازهای مصرف‌کننده، رقابت، قوانین وارداتی، توسعه فروش محصول، تبلیغات برای توسعه فروش و اینکه چطور می‌توان این موارد را از طریق جست‌وجو در مورد محصولات مختلف در بازار، محدودیت‌ها، فرصت‌های ناشی از آنها در کوتاه‌مدت و بلندمدت، قیمت‌گذاری در مورد محصولات و خدمات، به نحو احسن انجام داد. به‌طور کلی بهترین توصیفی که می‌توان ارائه داد چگونگی انتقال مکانیسم تولید و فروش یک محصول در بازار داخلی به بازارهای خارجی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دفتر بازاریابی صادرات
فصل دوم: تحقیق و ارزیابی بازار صادرات
فصل سوم: تحقیق در بازار صادرات
فصل چهارم: تبلیغات در صادرات
فصل پنجم: تأمین مالی صادرات
فصل ششم: هزینه‌یابی و قیمت‌گذاری
فصل هفتم: کنترل بودجه و بازاریابی
فصل هشتم: اینکوترمز 2010
فصل نهم: فروش صادراتی
فصل دهم: تذکراتی به بازرگانان درباره دیدارهای خارجی
فصل یازدهم: توزیع، عوامل سیاسی
فصل دوازدهم: استراتژی بازاریابی صادرات
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت بازاریابی صادرات
نویسنده
مترجممحمدابراهیم گوهریان
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات274
زبانفارسی
شابک978-964-468-277-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت بازاریابی صادرات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت بازاریابی صادرات

برای دریافت کتاب مدیریت بازاریابی صادرات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.