معرفی و دانلود کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی

عکس جلد کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی
قیمت:
۵۸۵۰۰ ۲۹,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی

کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی تألیف ایرج زینال زاده، عملیات خرید، روش‌ها و انواع آن را تشریح می‌کند و نحوه‌ی برنامه‌ریزی و برگزاری مناقصات را برای واگذاری این فرآیند توضیح می‌دهد. این کتاب شیوه‌ی تنظیم آگاهی مناقصه را به شما می‌آموزد، قانون برگزاری مناقصات را مرور می‌کند، از صورت‌جلسات و مستندسازی این فرآیند می‌گوید و مراحل عملیاتی آن را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی

خرید یکی از مهم‌ترین ارکان هر سازمانی است و نقشی تعیین‌کننده در فعالیت و دوام شرکت دارد. خرید و تقاضا است که باعث می‌شود اقلام ضروری و قطعات به‌سرعت تهیه شوند، مواد اولیه‌ی درون انبار دچار کمبود یا فرسایش نشوند، هزینه‌کردها به خوبی اتفاق بیفتند و سازمان با اختلال یا کمبود دست‌وپنجه نرم نکند. بنابراین می‌توان گفت مدیریت خرید کار حساسی است و باید با دقت زیادی انجام گیرد. اما خیلی وقت‌ها برای شرکت مقدور یا مقرون‌به‌صرفه نیست که خرید را خود انجام دهد. برای مثال خریدهای جزئی و غیرتخصصی را می‌توان برون‌سپاری کرد و به پیمانکاران حرفه‌ای سپرد تا با کمترین هزینه و در اسرع وقت به محصولات و مواد مورد نیاز دست یافت. برای انجام این کار باید مناقصه‌هایی برگزار شود و سازمان از میان متقاضیان، مناسب‌ترین شرکت را انتخاب کند. اما نکته اینجاست که برگزاری مناقصه کار ساده‌ای نیست و به تجربه و مهارت احتیاج دارد.

در منابع ایرانی کمتر به این موضوع پرداخته و صرفاً در مورد قانون برگزاری مناقصه صحبت شده است. کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی تألیف ایرج زینال زاده، از معدود آثاری است که شیوه‌ی برگزاری مناقصه را توضیح می‌دهد و مراحل عملی آن را مرور می‌کند. این کتاب ابتدا به بحث خرید می‌پردازد و می‌کوشد مفهوم عملیات خرید را شرح دهد؛ اینکه در خرید باید به چه نکاتی توجه داشت، انواع خریدها کدام هستند و چطور باید آن‌ها را مدیریت کرد.

در خریدهای سازمانی، ارقام بسیاری هنگفتی در حد صدها میلیاردها تومان انتقال پیدا می‌کنند. بنابراین کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند به خسارت‌های سنگینی منجر شود. برای اینکه این اتفاق رخ ندهد، مسئول خرید باید به فاکتورهای زیادی توجه کند؛ مثل قیمت، زمان تحویل، کیفیت کالا، گارانتی و ... . رعایت این موارد مستلزم آشنایی با بازار و تولیدکنندگان، برنامه‌ریزی خرید، انواع روش‌های خرید، مقایسه و بنچ مارکینگ (فرایند سنجش دائمی و به‌هم‌پیوسته‌ی محصول،‌ خدمات و شرایط کسب‌وکار) است. با توجه به این شرایط، برای سازمان‌هایی همچون نهادهای دولتی برگزاری مناقصه رویکرد بهتری در خرید به‌حساب می‌آید. مناقصه تشریفات خاصی دارد که رعایت آن‌ها باعث می‌شود انتخاب پیمانکار بهتر انجام گیرد و شرکت حرفه‌ای‌تری انتخاب شود. ایرج زینال زاده در کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی، از شیوه‌ی تنظیم آگاهی مناقصه تا مرحله‌ی ارزیابی پیمانکاران را شرح می‌دهد. او حتی از صورت‌جلسات و مستندسازی این فرآیند هم می‌گوید. نویسنده قانون برگزاری مناقصات را مرور کرده و در مورد بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌نامه‌ها نیز نکاتی را بیان می‌کند.

کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران سازمان‌ها و مسئولان برگزاری مناقصات پیشنهاد می‌شود. همین‌طور دانشجویان رشته‌هایی همچون مدیریت، بازرگانی و اقتصادمی‌توانند از این راهنمای کاربردی استفاده کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش 1: کلیات درباره خرید کالا
بخش 2: انواع خرید
بخش 3: مناقصه Tenders
بخش 4: ضمایم
بخش 5: قانون برگزاری مناقصات
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات167
زبانفارسی
شابک978-964-468-534-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۵۰۰ ۲۹,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی

برای دریافت کتاب مدیریت خرید و مناقصه عملیاتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.