معرفی و دانلود کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی

عکس جلد کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی
قیمت:
74500 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی

کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی تالیف حسین ذکایی و دکتر لقمان کشاورز به بررسی مبانی و تاریخچه رخدادهای ورزشی و موضوعات مربوط به آن، برنامه‌ریزی‌های استراتژیک و هدایت کننده و نحوه میزبانی و برگزاری آن‌ها در داخل و خارج از کشور می‌پردازد.

درباره کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی:

برگزاری انواع رویدادهای ورزشی در یک منطقه باعث پیشرفت در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... می‌شود به همین دلیل است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان خواهان میزبانی رویدادهای و مسابقات ورزشی بزرگ و بین المللی هستند و برای این که بتوانند از پس انجام این کار به خوبی بربیایند اقدامات بسیاری انجام می‌دهند تا بتوانند بستر و زیرساخت‌های مناسبی فراهم کنند.

هر سال مجموعه‌ای از مسابقات ورزشی در قالب یک رویداد مشخص و برنامه ریزی شده برگزار می‌شود. این رویدادا‌ها به غیر از علاقه شخصی ورزشکاران دارای جنبه‌های سرگرم کننده و درآمدزا نیز هستند.

دلیل این که بسیاری از کشورها خواهان برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی هستند این است که آن‌ها می‌خواهند به این واسطه منافع اقتصادی فراوانی به دست بیاورند. شهرت روزافزون و تغییر مثبت در وجهه کشور میزبان، توسعه مبادلات اقتصادی، کسب درآمد از راه فروش حق پخش تلویزیونی بخشی از سودی است که نصیب کشورهای میزبان می‌شود. رویدادهای بزرگ بین المللی ورزشی قادرند شهرت و اعتبار کشور را به شدت تحت تاثیر قرار دهند و در صورتی که اعتباری به دست آورند باعث می‌شود کشور از لحاظ جذابیت برای گردشگران، سرمایه‌گذاری خارجی، ارتباطات اجتماعی، نخبگان کشور، قدرت سیاسی، بازاریابی، تجارت و... پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

ویژگی‌های رویدادهای ورزشی چیست؟

رویدادهای ورزشی دارای خصوصیاتی به شرح ذیل می‌باشند:

- هیجان و عدم پیش بینی نتایج: وجه بسیار زیاد وسایل ارتباط جمعی؛ برنامه‌های ورزشی مستقل در رادیو، تلویزیون، گزارش‌های مرتب در مطبوعات و اینترنت.

- علاقه فراوان حمایت کنندگان مالی: امروزه حمایت مالی از برگزاری رویدادهای ورزشی مهم‌ترین هزینه تبلیغاتی شرکت‌ها را تشکیل می‌دهد.

- تنوع رویدادهای ورزشی: رویدادهای ورزشی بسیار متنوع است. برای کسب میزبانی رویدادهای ورزشی بزرگ مانند بازی‌های المپیک، جام جهانی فوتبال یا بازی‌های قاره‌ای، کشورها و یا شهرهای زیادی متقاضی برگزاری هستند.

- وابستگی هویتی طرفداران: بسیاری از طرفداران هویت خود را در تیم‌های ورزشی مورد علاقه خود یا ورزشکاران انفرادی خاصی میبینند.

علاوه بر این‌ها، باید این نکته را نیز در نظر گرفت که ما امروزه در جوامعی زندگی می‌کنیم که مردمش تشنه تجربه هستند و در بسیاری از زمینه‌ها تجربیات آنی و تأثیرات آن تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت است و رویدادهای ورزشی قادرند به خوبی این خواست یا نیاز افراد مختلف را برطرف کنند. همچنین در بسیاری از شهرها، مجموعه‌های ورزشی جدید با گنجایش تعداد زیادی تماشاگر ساخته می‌شود، نه به دلیل آنکه استادیوم‌های قدیمی از نظر تکنیکی مناسب نباشند، بلکه، توانایی پاسخگویی به نیازهای امروزی (به ویژه در زمینه‌های بازاریابی و پخش تلویزیونی که رویدادهای ورزشی را از حالت مسابقه صرف خارج کرده است) را ندارند.

کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای کسانی که در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی برای رویداد‌های ورزشی فعالیت می‌کنند و کسانی که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کنند یا قصد شرکت در آزمون‌های ورودی به این رشته در مقاطع تحصیلی تکمیلی را دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی می‌خوانیم:

رشد و توسعه و حرفه‌ای شدن رویدادهای ورزشی، حکایت از این امر دارد که این حوزه دستورالعمل‌های زیادی را که نشان دهنده اهداف دولتی، قوانین و مقررات، نیازهای رسانه ای، نیازهای حامیان مالی و انتظارات جامعه است را در بین سایر قسمت‌ها شامل می‌گردد.

رویدادهای ورزشی در برگیرنده گروه‌های زیادی از ذی نفعان با نیازهای متعدد و متناقض می‌باشند. موفقیت یک رویداد، زمانی حاصل می‌شود که این عرضه و تقاضا بین نیازهای گروه‌های مختلف ذی نفعان در حالت تعادل قرار گیرد. از طرفی، فرآیند دریافت میزبانی رویداد نیز با دامنه زیادی از انتظارات ذی نفعها همراه می‌باشد. اما با وجود تنوع ذینفعان که وجود دارد، شیوه‌های متعددی برای شکل گیری ساختار تیم ارائه کننده طرح میزبانی وجود دارد. انواع مختلف ساختارها از قبیل ساختارهای ساده، وظیفه ای، ماتریسی، شبکه‌ای و سایر اشکال ساختارها وجود دارد. اگر چه تیم‌های پیشنهاد دهنده طرح کسب میزبانی، ممکن است با ساختارهای خاصی که یکی از انواع ساختارهای بالا را شامل می‌شود، شکل بگیرند، اما بررسی جنبه‌ی شبکه‌ای از فرآیندی که تیم پیشنهاد دهنده طرح دریافت میزبانی انجام می‌دهد، به همراه جزئیات آن ارزشمند می‌باشد. به دلیل اینکه، رویدادهای بزرگ ورزشی غالبا دارای روابط و همکاری‌های مجازی می‌باشند، هر چند که این ارتباطات ممکن است مستمر باشد، اما بیشتر به شکل غیر رسمی و بدون برنامه ریزی شده است که بیشتر نیازمند به همکاری و عملکرد پیوسته برای اطمینان از برقراری این روابط در آینده دارد. برخی از رویدادها را می‌توان در شکل سازمان‌های مجازی مشاهده نمود، به این دلیل که تنها شرکت کنندگان دور هم جمع می‌شوند. به عبارتی تنها یک بار در سال به منظور برگزاری رویداد گردهم جمع می‌شوند و بلافاصله تا برگزاری رویداد در سال بعد، این تشکیلات از بین می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: رویدادهای ورزشی و انواع آن
فصل دوم: تاریخچه و مبانی درخواست میزبانی رویدادهای ورزشی
فصل سوم: اثرات ومیراث میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی
فصل چهارم : رویدادهای ورزشی و توسعه پایدار
فصل پنجم: برنامه ریزی استراتژیک و انواع آن
فصل ششم: موضوعات مطرح در برنامه استراتژیک و تدوین راهبرد
فصل هفتم: تحقیقات و میزبانی رویدادهای ورزشی
فصل هشتم: تعیین موقعیت راهبردی و استراتژی‌های اخذ میزبانی رویدادهای بزرگ ورزشی درایران
منابع ومأخذ
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-600-355-014-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
74500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی

اکبر محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
سلام. از زحمات شما گردانندگان سایت کتابراه تشکر و خسته نباشید عرض میکنم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی

برای دریافت کتاب مدیریت راهبردی رویدادهای بزرگ ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.