معرفی و دانلود کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش

کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش نوشته تری بایرز، ترور اسلک و ملینا ام. پرنت کتابی جامع و مفید برای کسانی است که به‌دنبال تحقیق و مطالعه در حوزه‌ی مدیریت ورزشی هستند. فصل‌های کتاب روی مفاهیم اساسی تمرکز دارد و روش‌ها و منابع لازم جهت مدیریت بهتر در حوزه‌ی ورزش را به شما معرفی می‌کند. تعریف‌های واضح، مثال‌های جامع، کاربرد‌های عملی وبیان روش‌های تحقیق مؤثر از ویژگی‌های اصلی این کتاب به‌شمار می‌روند.

درباره‌ی کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش

رشته‌ی مدیریت ورزشی از جمله رشته‌های جدیدی است که به‌تازگی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد و یکی از گرایش‌ها و تخصص‌های رشته‌ی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی است. همیشه نبود کتابی جامع و در‌عین‌حال مختصر برای این رشته احساس می‌شد و حالا می‌توان گفت کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزشی (Key Concepts in Sport Management) این جالی خالی را در دنیای مدیریت ورزشی پر کرده است. این کتاب به شاخه‌های مختلف این حوزه مانند اداری و مالی، رفتار سازمانی، بازاریابی، حقوق ورزشی، برنامه‌ریزی، توریسم، فناوری و دیگر شاخه‌ها می‌پردازد و به دانش‌پژوهانی که خواهان آشنایی با این موارد هستند، دید گسترده‌تری را می‌بخشد.

هر فصل با تعریف یک مفهوم شروع می‌شود و در مورد هر مفهوم بین 1000 تا 3000 کلمه توضیح داده شده است. تری بایرز (Terri Byers)، ترور اسلک (Trevor Slack) و میلنا پرنت (Milena Parent) برای آشنایی بیشتر خوانندگان با مبحث موردنظر، فهرستی بلندبالا از منابع را در انتهای هر فصل قرار داده‌اند. هر کس که به مطالعه‌ی ادامه‌ی مبحث علاقه داشته باشد، می‌تواند کتاب‌ها و مقالات معرفی‌شده را در قسمت مطالعه‌ی بیشتر و منابع کتاب بیابد. انتشارات حتمی که ناشر نمونه‌ی کشوری است، کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش را با ترجمه مرتضی رضایی صوفی، لقمان کشاورز، سیاوش خداپرست سرشکه و وحید بخشعلی‌پور منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش

  • کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش متنی بسیار آموزنده است که برای نوشتن آن تحقیقات گذشته و حال به‌طور گسترده‌ای بررسی شده‌اند. تری بایرز، ترور اسلک و میلنا پرنت نظریه و عملکرد مدیریت ورزش را در صنعت ورزش به‌خوبی توضیح می‌دهند. (کاترین پالمر، دانشیار جامعه‌شناسی دانشگاه دیکین استرالیا)

  • کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش راهنمایی متفاوت برای دانشجویان رشته‌ی مدیریت ورزش و مدیران ورزشی است که از تئوری‌های سازمانی فراتر رفته است. در فصل‌های کتاب مفاهیم مختلف این حوزه و روابط متقابل بین این مفاهیم نشان داده می‌شود. مطمئن هستم که این کتاب در آینده به یک مرجع استاندارد در حوزه‌ی مدیریت ورزش تبدیل می‌شود. (پیتر تیلور، استاد اقتصاد ورزش دانشگاه شفیلد هالام انگلستان)

  • این کتاب اطلاعاتی معتبر و قابل‌دسترس در مورد موضوعات ضروری رشته‌ی مدیریت ورزشی در اختیار دانشجویان این رشته قرار می‌دهد. (مجله‌ی Choice)

کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش برای مدیران ورزشی و دانشجویان رشته مدیریت ورزش مناسب است. اگر دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکتری رشته‌ی مدیریت ورزش هستید و برای شروع پژوهش و تحقیقات خود سرگردانید،‌ این کتاب راهنمای خوبی برای آماده کردن ذهن شماست.

با نویسندگان کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش بیشتر آشنا شویم

میلنا پرنت دکترای خود را از دانشگاه آلبرتا گرفت و هم‌اکنون در مدرسه کینتیک انسانی دانشگاه اتاوا و دانشکده‌ی علوم ورزشی نروژ تدریس می‌کند. او یکی از پژوهشگران برتر انجمن مدیریت ورزش آمریکای شمالی است و در گروه اجرای سیاست و نظارت بر ورزش کانادا حضور دارد. تخصص وی تئوری سازمان و مدیریت استراتژیک رویدادهای ورزشی است. مقالات میلنا پرنت در مجلات معتبری مانند فصل‌نامه‌ی مدیریت ورزشی اروپا، مجله‌ی مدیریت ورزشی و... چاپ می‌شود. او به‌جز کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش، کتاب‌های دیگری با نام‌های «راهنمای مدیریت رویدادهای ورزشی»، «مدیریت استراتژیک در ورزش»، «راهنمای جامع مدیریت ورزشی» و «مدیریت رویدادهای ورزشی بزرگ» نوشته است.

تری بایرز استاد دانشکده حرکت‌شناسی دانشگاه نیوبرانزویک است. او مدرک دکتری مدیریت ورزشی خود را از دانشگاه د مونتفورت گرفته و به‌مدت 6 سال رئیس بخش مدیریت ورزشی دانشگاه باکینگهام شایر بوده است. رویکرد او در انجام تحقیقات خلاقانه است و اعتقاد دارد دانشجویان مدیریت ورزشی باید شیوه‌های موجود را به چالش بکشند.

ترور اسلک رئیس موسسه‌ی بین‌المللی مطالعه مدیریت ورزشی در دانشگاه آلبرتا است و مطالعات او در مجلات ورزشی و مهم منتشر شده. او سردبیر مجله‌ی مدیریت ورزشی و مجله‌ی اروپایی مدیریت ورزشی نیز بود و در سال 2001 پیشنهاد کرسی تحقیقاتی مدیریت ورزشی در کانادا را دریافت کرد. ترور اسلک در سال 2016 درگذشت.

در بخشی از کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش می‌خوانیم

اسلک اولین نفری بود که یک فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک را به طور تخصصی برای سازمان‌های ورزشی ارائه کرد. او دو مرحله را برای برنامه‌ریزی استراتژیک ارائه کرد که شامل فرمولاسیون و به‌کارگیری استراتژی است. مرحله‌ی فرمولاسیون استراتژی شامل توصیف هدف، دیدگاه و فلسفه‌ی (ارزش‌های) سازمان، تجزیه‌وتحلیل محیط داخلی و خارجی و شناسایی و انتخاب از بین استراتژی‌های مناسب است. هدف یک سازمان پاسخ‌گویی به این سؤال است که چرا ما اینجا هستیم؟ دیدگاه یک سازمان پاسخگویی به این سؤال است که می‌خواهیم به چه چیزی برسیم؟ و فلسفه‌ی یک سازمان پاسخگویی به این سؤال است که ما کی هستیم؟ پاسخ دادن به این سؤالات پایه و اساس برنامه‌ریزی استراتژیک را فراهم می‌کند. مرحله‌ی بعدی بر اساس نظرات اسلک، تجزیه‌وتحلیل موقعیت‌های داخلی و خارجی سازمان است. این کار به کمک تجزیه‌وتحلیل نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات انجام می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
دگرگونی
تجاری‌سازی
توازن رقابتی
تضاد
موقعیت
کنترل
مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها
فساد
نظریه‌ی انتقادی و مطالعات انتقادی مدیریت
تصمیم‌گیری
تقاضا
اثربخشی یا کارایی
قابلیت کاریابی
سرمایه گذاری
اخلاقیات
جهانی شدن
حاکمیت
تصویر، هویت و شهرت
انتقال دانش
سرپرستی
میراث
رسانه‌ها. پخش رسانه‌ای
رویدادهای بزرگ
شبکه‌ها
فرهنگ سازمانی
اهداف سازمانی
مدیریت عملکرد
قدرت
کیفیت
حامی مالی
توسعه‏‌ی ورزش (ورزش برای توسعه، توسعه از طریق ورزش)
بودجه‌‌ی ورزشی و امور مالی ورزشی
حقوق ورزشی
بازاریابی ورزشی
سازمان‏‌های ورزشی
مشارکت ورزشی
سیاست‏‌های ورزشی
توریسم ورزشی
سهامداران
استراتژی
اتحاد استراتژی
برنامه‌ریزی استراتژیک
ساختار
فن‌آوری
نوع‌شناسی و رده‌بندی‌
داوطلب شدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش
نویسنده، ،
مترجممرتضی رضایی صوفی، لقمان کشاورز، سیاوش خداپرست، وحید بخشعلی پور
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-600-355-125-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش

برای دریافت کتاب مفاهیم کلیدی در رشته مدیریت ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.