معرفی و دانلود کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال: کتاب راهنما برای درمانگران و والدین کودکان بیش فعال

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال: کتاب راهنما برای درمانگران و والدین کودکان بیش فعال

کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال، از روسل بارکلی، بهترین و به‌روزترین اطلاعات را در مورد بیش‌فعالی و اختلال نقص‌توجه ارائه می‌کند. در این اثر به صورت متمرکز به نحوه‌ی رفتار والدین و معلمان با کودکان دارای اختلال بیش‌فعالی پرداخته شده و تمام آن چیزی که برای تعامل با این گروه از کودکان نیاز است را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. به علاوه تأثیر این اختلال در طیف گسترده‌ای از حوزه‌های عملکردی - رفتاری، یادگیری، سازگاری، حرفه‌ای و سلامتی بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال

به صورت کلی، ارتباط با کودکان و پرورش درست آن‌ها، همواره با چالش‌های متعددی همراه بوده و والدین زیادی را درگیر مشکلاتی می‌کند. این چالش‌ها و مشکلات در رابطه با کودکان دارای اختلال بیش‌فعالی دوچندان می‌شود و مسائلی که والدین و اطرافیان این گروه از کودکان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، موارد گسترده‌ای را شامل می‌شود. والدین باید کنترل بسیار بیشتری روی رفتارهای خودشان داشته باشند، دقت زیادی در انتخاب جمع‌هایی که کودک در آن قرار می‌گیرد به خرج دهند و تلاش کنند تا تعاملات اطرافیان با کودک را کاملاً مدیریت کنند. از انتخاب مکان آموزشی و مدارس درست گرفته تا نظارت بر رفتارهای اطرافیان با فرزندشان، تا انتخاب یک متخصص حرفه‌ای برای مدیریت بیش‌فعالی، از مواردی‌ هستند که والدین را درگیر خود می‌کنند. راسل ا. بارکلی (Russell A. Barkley) در کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال (Attention-Deficit Hyperactivity Disorder)، هر آن‌چه برای ارتباط‌گیری با این کودکان احتیاج دارید را بیان می‌کند. خواه والد باشید یا از اعضای درجه یک خانواده و یا معلم، این اثر در مدیریت تعاملات به شما کمک خواهد کرد.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال

نکته‌ای که این کتاب را از باقی آثاری که به بیش‌فعالی می‌پردازند متمایز می‌کند، این است که علاوه بر نحوه‌ی تعامل با کودکان دارای این اختلال، به جنبه‌های علمی آن نیز پرداخته و از نکاتی می‌گوید که هنگام مراجعه به متخصص روان‌پزشک باید مدنظر قرار دهید. همچنین به شیوه‌ی صحیح مدیریت رژیم غذایی، طب مکمل و جایگزین، درمان اختلال در نوجوانان و بزرگسالان، آموزش مهارت‌های اجتماعی و بسیاری از موارد جزئی‌نگرانه‌ی دیگر اشاره می‌کند.

کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال، با اصلی‌ترین موردی که باید در نظر داشته باشیم آغاز می‌شود: چطور باید یک کودک دارای اختلال بیش‌فعالی و نیز نقص توجه را درک کنیم؟ واقعیت این کودکان با تمام تصوراتی که تا به حال داشته‌ایم چه تفاوتی دارد؟ یک کودک دارای این اختلال، چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه چیزهایی سبب همراه شدن بیش‌فعالی با نقص توجه هستند و این اتفاق چه نشانه‌ها و چه پیامدهایی دارد و برخورد ما باید چه تفاوتی داشته باشد؟ واقعاً این بچه‌ها با چه مشکلی روبه‌رو هستند؟ شاید زمانی که با یک کودک دارای اختلال بیش‌فعالی روبه‌رو شوید، چنین سوالاتی در ذهن شما هم ایجاد شوند. اما کتابی که پیش رو داریم، پاسخ‌های کاملی را برای این پرسش‌ها ارائه می‌کند.

از طرف دیگر، به تعاملات خود کودکان با دوستان و هم‌سن و سالانشان هم در این اثر پرداخته شده و شیوه‌ی درست آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان برای آسیب کمتر در کتاب مطرح شده است. اشاره به ابعاد علمی این اختلال، از دیگر ویژگی‌های این اثر است و نویسنده کوشیده تا به بهترین شکل، مواردی چون آسیب‌های مغزی، یافته‌های عصب‌شناختی، رشد غیرطبیعی مغز، هورمون‌ها، تغذیه، ارزیابی و اندازه‌گیری اختلال و توانایی‌های ذهنی کودک را در کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال مورد بررسی قرار دهد. بخش مفصلی هم به داروهای اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه اختصاص داده شده و موضوعاتی مانند محرک‌ها و غیرمحرک‌ها، عوارض جانبی مختلف داروها و توقف دارودرمانی صحبت می‌کند.

کتابی که پیش رو داریم، توسط کبری اباذری، الهام احمدوند، عاطفه جنبشی و ناهید محمدی به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات ادیبان روز به چاپ رسیده است.

کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنمای روان‌شناختی را به تمام افرادی که با کودکان دارای اختلال بیش‌فعالی و نقص توجه سر و کار دارند و همچنین درمانگران کودک پیشنهاد می‌کنیم

در بخشی از کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال: کتاب راهنما برای درمانگران و والدین کودکان بیش فعال می‌خوانیم

شما به ‌نوعی مدیر زندگی کودک خود هستید. مدیری که به بهترین نحو آماده‌اید تا کنترل همه‌چیز را به دست بگیرید و نسبت به والدین دیگر بهتر و طولانی‌تر فرزندتان را اداره کنید. ازآنجایی‌که می‌بینید والدین دیگر از زیر بار مسئولیت و کنترل فرزندان بی‌تجربه خود شانه خالی می‌کنند، اختلالات فرزندتان در کنترل خود و نیروی اراده‌اش تضمینی برای این است که بیشتر مدیریت و کنترل رفتار فرزند خود را از دست ندهید. شما مدافع کودک خود در رابطه با دیگران که منابع موردنیاز شما را کنترل می‌کنند هستید. شما محافظ فرزند خود در برابر انتقادها و طرد شدن‌های افراطی هستید.

شکی در این نیست که اکنون شما همه این چیزها را می‌دانید؛ اما در رویارویی باکسانی که به نظر می‌رسد برای شما و فرزندتان کار می‌کنند حس می‌کنید از خواب غفلت بیدار شده‌اید و آنها حقتان را ذایل کرده‌اند. وقتی والدین مدیری باشید باعث می‌شود که این قدرت را بازیابید. مهم نیست که آنها چقدر به شما کمک می‌کنند، شما نمی‌توانید به آنها به‌عنوان متخصص و نقشی که برایتان در نظر گرفته‌اند اعتماد کنید.

البته تعداد زیادی متخصص دلسوز باصلاحیت برای مشاوره هستند. اما متخصصان می‌آیند و می‌روند و حتی اگر عوض هم نشوند کارهای دیگری برای رسیدگی دارند. فقط شما در جایگاهی هستید که فرزندتان برای شما در اولویت است. دیگران تنها می‌توانند در بین خدمات ویژه دیگر دارو تجویز کنند، آموزش و مشاوره دهند، تدریس خصوصی کنند و یا مربی ورزشی باشند.

اما شما همیشه محور اصلی هستید که این کارها را هماهنگ می‌کنید و نهایتاً تعیین می‌کنید که کودک شما چه وقت و چه مقدار به این خدمات نیاز دارد که می‌تواند هم‌زمان صورت گیرد. شما می‌توانید هر جا که فکر کردید ادامه آن برنامه‌ها به نفع فرزندتان نیست آنها را تغییر یا خاتمه دهید. بله باید با جدیت به اطلاعاتی که به شما داده می‌شود خوب گوش‌داده و ارزیابی کنید و هر متخصصی که شما را نهیب زده و می‌ترساند تا تسلیم کارها و خدمات او شوید چون فقط رتبه تخصصی و تحصیلات بالاتری نسبت به شما دارد باید آنها را عوض کنید.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
بخش اول: درک کودک بیش‌فعال همراه با کمبود توجه
فصل اول: اختلال کم‌توجهی / بیش‌فعالی چیست؟
فصل دوم: واقعاً مشکل فرزند من چیست؟
فصل سوم: چه چیزهایی موجب بیش‌فعالی همراه با کمبود توجه می‌شود؟
فصل چهارم: در انتظار چه چیزی باشیم؟
فصل پنجم: بستر خانوادگی
بخش دوم: پذیرفتن مسئولیت؛ چگونه به صورت عملی والدینی موفق باشیم؟
فصل ششم: تصمیم‌گیری برای ارزیابی فرزند خود نسبت به اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی
فصل هفتم: آمادگی برای ارزیابی
فصل هشتم: روبه‌رو شدن با تشخیص اختلال کم‌توجهی / بیش‌فعالی
فصل نهم: چهارده اصل راهنما برای تربیت کودکان با اختلال کودکان بیش‌فعال / کمبود توجه
فصل دهم: صرفاً برای والدین (چگونه از خود مراقبت کنید)
بخش سوم: مدیریت زندگی با وجود کودک بیش‌فعال؛ چگونه در خانه و مدرسه سازگار شویم
فصل یازدهم: 8 گام برای رفتار بهتر
فصل دوازدهم: کنترل اوضاع در خانه
فصل سیزدهم: چگونه به کودک خود در رابطه با مشکلاتی که با همتایان خود دارند کمک کنید؟
فصل چهاردهم: گذر از نوجوانی
فصل پانزدهم: مدرسه را به‌درستی آغاز کنید (خشت اول را درست بنا نهید)
فصل شانزدهم: ارتقای آموزش در خانه و مدرسه
فصل هفدهم: عملکرد تحصیلی را مدنظر داشته باشید
بخش چهارم: داروهای اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی
فصل هجدهم: داروهای موثر تاییدشده
فصل نوزدهم: سایر داروها؛ ضدافسردگی‌ها و ضدفشارخون‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال: کتاب راهنما برای درمانگران و والدین کودکان بیش فعال
نویسنده
مترجمالهام احمدوند، عاطفه جنبشی، ناهید محمدی، کبری اباذری
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات446
زبانفارسی
شابک978-600-8190-96-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال

برای دریافت کتاب مدیریت رفتار کودکان بیش فعال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.