معرفی و دانلود کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان

عکس جلد کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان

استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه‌ی زنجیره‌ی تأمین و نقش آن در حل چالش‌ها و مشکلات این حوزه، از مهم‌ترین موضوعات کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان برشمرده می‌شوند. دلنیا فرجی با نگارش این کتابِ حوزه‌ی مدیریت و اقتصاد، در تلاش بوده رویکردهای نوین و نوظهور زنجیره‌ی تأمین را با توجه به کارکردهای فناوری‌ اطلاعات، بررسی کرده و برای مخاطبان خود تحلیل کند.

درباره‌ی کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان

زنجیره‌ی تأمین در یک سازمان تولیدی و خدماتی، به معنای مجموعه فرایندهایی است که در نهایت به تأمین کالا و عرضه‌ی خدمات مورد نظر برای مشتریان منجر می‌شوند. مدیریت زنجیره‌ی تأمین نیز شامل فعالیت‌هایی است که برای مدیریت روند تأمین کالاها و خدمات به بهترین نحو، صورت می‌گیرند. امروزه فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات توانسته به تمامی لایه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها نفوذ کند. به نظر می‌رسد، حوزه‌ی مدیریت زنجیره‌ی تأمین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به سبب کاربرد فناوری‌های نوین، دستخوش تحول شده است. از آن‌جایی که میان سازمان‌های اقتصادی و تجاری، رقابت تنگاتنگی وجود دارد، هر مؤسسه می‌کوشد با بهره‌گیری از مزایای فناوری اطلاعات و ارتباطات، از رقبای خود پیشی بگیرد و مشتریان بیشتری را جذب کند. به همین خاطر، تمامی افرادی که در حوزه‌ی تجارت فعالیت دارند یا به تحصیل و تحقیق در رشته‌های مرتبط با آن مشغول‌اند، لازم است با چهره‌ی جدید مدیریت زنجیره‌ی تأمین و تأثیراتی که از فناوری‌ اطلاعات پذیرفته، آشنا باشند. دلنیا فرجی کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان را نیز با همین هدف و برای آگاهی‌بخشی به مدیران و صاحبان کسب‌و‌کارها نگاشته است.

پنج فصل کلی، تمامی مطالب کتاب حاضر را در خود جای داده‌اند. فصل اول کتاب، مفهوم مزیت رقابتی را در سازمان‌ها به‌تفصیل برای مخاطبان شرح داده و زوایای گوناگون آن را بررسی کرده است. در فصل دوم، نحوه‌ی برنامه‌ریزی برای منابع مورد توجه بوده و مخاطبان در این فصل با انواع سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع در سازمان‌ها آشنا می‌شوند و اطلاعات سودمندی را در زمینه‌ی سیر تکاملی این نوع از برنامه‌ریزی‌ها دریافت می‌کنند. سیستم‌های تشکیل‌دهنده‌‌ی برنامه‌ریزی برای منابع سازمان، چرخه‌ی عمر این دسته‌ها از مرحله‌ی برنامه‌ریزی، تا ساختار و اجزای آن‌ها، همچنین برخی نکته‌های کلیدی برای موفقیت برنامه‌ریزی منابع سیستم‌ها در فصل دوم مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند.

فصل سوم کتاب بر مبحث مدیریت زنجیره‌ی تأمین متمرکز شده‌‌ و از میان مباحث اصلی آن می‌توان این موارد را نام برد: روابط موجود در زنجیره‌ی تأمین، یکپارچگی در زنجیره‌ی تأمین و اهمیت آن، نحوه‌ی عملکرد زنجیره‌ی تأمین، موضوعات و مفاهیم کلیدی در زمینه‌ی مدیریت زنجیره‌ی تأمین، تاریخچه‌ی مدیریت زنجیره‌ی تأمین و مفهوم آن در مکاتب مختلف اقتصادی، دیدگاه‌هایی که در رابطه با آن مطرح شده‌اند و چگونگی افزایش کارآیی و میزان اثربخشی زنجیره‌ی تأمین.

دلنیا فرجی در فصل چهارم کتاب، به مشکلاتی که معمولاً بر سر راه زنجیره‌ی تأمین قرار می‌گیرند، پرداخته است. در این راستا، ابتدا نگرش‌های سنتی و نوین مربوط به زنجیره‌ی تأمین را معرفی کرده، سپس چالش‌های زنجیره‌ی تأمین را مورد واکاوی قرار داده است. در مرحله‌ی بعد نیز راه‌حل‌ها و راه‌کارهایی را برای حل این مشکلات ارائه کرده است.

در فصل پنجم کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان، به رویکردهای مدیریتی زنجیره‌ی تأمین اشاره شده است. در همین فصل، بخش استراتژیکی مدیریت زنجیره‌ی تأمین، رویکردهایی که برای مدیریت زنجیره‌ی تأمین اتخاذ می‌شوند، ارتباط میان زنجیره‌ی تأمین و فناوری اطلاعات، نحوه‌ی پشتیبانی از فناوری اطلاعات در زنجیره‌‌ی تأمین، راه‌حل‌هایی که فناوری اطلاعات برای حل و رفع مشکلات زنجیره‌‌ی تأمین در اختیار مدیران قرار می‌دهد و... مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

مطالعه‌ی کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان، فرصتی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با صورت‌های نوظهور مدیریت زنجیره‌ی تأمین بیشتر آشنا شوید و بتوانید دست‌کم یک گام از رقبای تجاری و اقتصادی خود جلوتر باشید. دلنیا فرجی در شرح مباحث این کتاب، سعی کرده تا از زبانی ساده استفاده کند، به‌طوری که برای تمامی مخاطبان قابل‌درک باشد. در عین حال، تلاش کرده تا مطالب را به‌صورت منسجم و سازمان‌یافته در اختیار خوانندگان قرار دهد.

این کتاب حوزه‌ی اقتصاد و مدیریت، از سوی نشر نمای علم به مخاطبان ارائه شده است.

کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی افرادی که خواهان مطالعه در رابطه با موضوعات اقتصاد و مدیریت بازرگانی هستند، بهتر است کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان را خوانند.

در بخشی از کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان می‌خوانیم

رقابت، به معنای تلاشی است که مجموعه رقبای حاضر در یک صنعت، جهت تحت فشار قرار دادن یکدیگر به کار می‌گیرند و در این مسیر، هر یک از رقبا حداکثر توان و استعداد خود را در جهت بقا در میدان و دستیابی به مقدمات رشد و توسعه آتی اعمال می‌نماید. عواملی مانند ماهیت رقابت در سطح کلان و نیز راهبردهای اداره شرکت، تأثیر بسزایی بر میزان رقابت پذیری دارند.

شرایط بازار ماهیت و شدت رقابت را شکل داده و پویایی‌های صنعت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شدت رقابت به موقعیتی که به دلیل وجود تعداد زیاد رقبا در بازار و فقدان فرصت‌های رشد، رقابت بسیار شدید است اشاره می‌کند. در صورت نبود یا وجود رقابت اندک، ممکن است سازمان از عملکرد مناسبی برخوردار باشد، زیرا ممکن است مشتریان ناگزیر از مصرف محصولات شرکت باشند. در حالی که در شرایط رقابت شدید مشتریان از گزینه‌های متعددی برخوردارند. در نتیجه شدت رقابت تأثیر اساسی در عملکرد بنگاه داشته و سازمانی که قادر به تجزیه و تحلیل رقبا نباشد عرصه را به رقبا واگذار خواهد کرد.

هر چقدر شدت رقابت بازار افزایش یابد اغلب شرکت‌ها محدوده محصولات خود را افزایش داده، عمر تولید محصول خود را کاهش می‌دهند، کانال‌های جدید توزیع کالا به وجود آمده و حساسیت بازار افزایش می‌یابد برای وفق با این شرایط شرکت‌ها استراتژی‌هایی شامل تنوع محصولات، خدمات و قیمت‌ها را اعمال می‌کنند.

شدت رقابت به توانایی و تمایل رقبا برای تغییر تصمیمات آمیخته بازاریابی به منظور به دست آوردن مزیت رقابتی اشاره دارد. شدت رقابت سبب شده که شرکت‌های مالی خدماتی در دوره جدید، مراقبت از سهم بازار و حفظ آن را از اولویت‌های مبنایی و اساسی خود بدانند.

رقابت در بازار یک عامل کلیدی زیست محیطی فراهم می‌کند که یک شرکت در هر دوی انگیزه‌ها و چالش‌ها همکاری کنند. تعدادی از محققان استدلال کرده‌اند که با تشدید رقابت در بازار تولید انگیزه‌های خارجی با هم همکاری می‌کنند. به عنوان مثال وقتی در بازار رقابت تشدید شود عملکرد شرکت به شدت تحت تأثیر اقدامات انجام شده توسط رقبا می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مزیت رقابتی سازمان
مقدمه
مزیت رقابتی
تئوری‌های رقابتی
مدل پنج نیروی رقابتی پورتر
جمع‌بندی
فصل دوم: برنامه‌ریزی منابع سازمان
مقدمه
سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع
سیر تکاملی برنامه‌ریزی منابع
سیستم‌های تشکیل دهنده برنامه‌ریزی منابع سازمان
چرخه عمر سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان
ساختار و اجزای سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان
عوامل کلیدی موفقیت در سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمان
جمع‌بندی
فصل سوم: مدیریت زنجیره تأمین
مقدمه
روابط زنجیرة تأمین
یکپارچگی زنجیره‌تأمین
اهمیت یکپارچه‌سازی زنجیره‌تأمین
عملکرد زنجیره‌تأمین
مفاهیم و تعایف مدیریت زنجیره تأمین
تاریخچه مدیریت زنجیره تأمین
مفهوم مدیریت زنجیره تأمین در مکاتب مختلف
شبکه مدیریت زنجیره تأمین
دیدگاه‌های مدیریت زنجیره تأمین
افزایش کارایی و اثربخشی زنجیره‌تأمین
جمع‌بندی
فصل چهارم: مشکلات زنجیره تأمین
مقدمه
نگرش سنتی و جدید در زنجیره تأمین
چالش‌های زنجیره تأمین
مشکلات زنجیرۀ تأمین
راه‌حل‌های مشکلات زنجیرۀ تأمین
جمع‌بندی
فصل پنجم: رویکردهای مدیریتی زنجیره تأمین
مقدمه
مباحث استراتژیک مدیریت زنجیره تأمین
انواع رویکردها به مدیریت زنجیره تأمین
عملکردهای مدیریت در مقابله با چالش‌های زنجیره‌تأمین
زنجیره تأمین و فناوری اطلاعات
چگونگی پشتیبانی فناوری اطلاعات از زنجیره تأمین
راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای مشکلات مدیریت زنجیرۀ تأمین
جمع‌بندی
جمع‌بندی مطالب
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-622-8005-07-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان

برای دریافت کتاب نگرشی نو بر مدیریت زنجیره تامین در سازمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.