معرفی و دانلود کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1

کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1 نوشته‌ی زوی بادی، الکس کین و آلان جی مارکوس، منبعی جامع است که به طور کامل سرفصل‌های دروس مدیریت سرمایه‌گذاری را در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای رشته‌ی علوم مالی دربرمی‌گیرد. این کتاب که در دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا و مراکز تخصصی سرمایه‌گذاری جهان تدریس می‌شود، قادر است تا خلأ موجود را در زمینه‌ی منابع علوم مالی، برطرف کند.

درباره‌ی کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری - جلد 1

انتشارات بورس با هدف افزایش آگاهی عمومی و تخصصی آحاد جامعه درباره‌ی مسائل اقتصادی، خصوصاً سرمایه‌گذاری و بورس، به انتشار کتاب‌های معتبر و کاربردی در این زمینه همت گمارده است. یکی از آثار منتشرشده توسط انتشارات بورس، ویرایش یازدهم کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری - جلد 1 (Investments)، نوشته‌ی زوی بادی (Zvi Bodie)، الکس کین (Alex Kane) و آلان جی. مارکوس (Alan J. Marcus) است. این کتاب منبعی مهم و کاربردی در زمینه‌ی مدیریت مالی به‌شمار می‌رود و در سراسر دنیا به عنوان منبع معتبر درسی شناخته می‌شود.

نویسندگان تلاش کرده‌اند تا پیشرفت‌ها و اطلاعات روزآمد مدیریت سرمایه‌گذاری را در ویرایش‌های جدید کتاب حاضر، بگنجانند. هم‌چنین فاصله‌ی میان نظر و عمل را از میان بردارند و کتابی کاربردی و سودمند به مخاطب ارائه کنند. در همین راستا، از طرح مسائل ریاضی غیرضروری و جزئیات تکنیکی صرف نظر کرده و به این مسئله توجه داشته‌اند که نسخه‌ی نهایی کتاب، راهنمایی در مواجهه با ایده‌ها و چالش‌های جدید، برای خوانندگان باشد.

کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری چند موضوع مهم را مرکز توجه قرار داده است. موضوع مرکزی کتاب، کارایی تقریباً اطلاعاتی بازارهای اوراق بهاداری است که به خوبی توسعه‌یافته‌اند. هم‌چنین به عدم موازنه‌ی ریسک و بازده در این کتاب توجه شده. کتاب حاضر بر موضوع تخصیص دارایی در مقایسه با رقبا، تأکید بسیار دارد. زیرا اولاً در بسیاری از موارد، رویه‌ی افراد مطابق با این امر است و ثانیاً تخصیص دارایی، غالباً بسیار مهم‌تر از تعیین عملکرد کل سرمایه‌گذاری انتخاب اوراق بهادار است. موضوع آخر این‌که، این کتاب در مقایسه با سایر متون سرمایه‌گذاری، مواجهه‌ی گسترده‌تر و عمیق‌تری با بازارهای قراردادهای آتی، اختیار معامله، و دیگر بازارهای مشتقه‌ی اوراق بهادار دارد.

جلد اول کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری، فصول اول تا سیزدهم و جلد دوم آن، فصل‌های چهاردهم تا بیست و هشتم این اثر را دربردارد.

فصل اول کتاب، مقدمه‌ای بر مباحث اصلی و تخصصی است که بر محیط مالی تمرکز دارد. در این فصل، بازیگران اصلی بازارهای مالی معرفی می‌شوند. فصل دوم به معرفی انواع اوراق بهادار قابل معامله می‌پردازد و بازار هر یک را بررسی می‌کند. زوی بادی فصل سوم کتاب خود را به چگونگی معاملات اوراق بهادار اختصاص داده است و سپس در فصل چهارم در باب صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری صحبت می‌کند. ا او در فصل پنجم بحثی عمومی درباره‌ی موازنه‌ی ریسک و بازده ارائه می‌دهد. فصل ششم بر چگونگی توصیف ترجیحات ریسک سرمایه‌گذاران و چگونگی تخصیص دارایی تمرکز شده است. فصل هفتم به بهینه‌سازی سبد سرمایه‌گذاری پرداخته و فصل هشتم اجزای بهینه‌سازی سبد را با استفاده از مدل‌های شاخصی بررسی می‌کند. فصل نهم مدل قیمت‌گذاری دارایی سرمایه‌ای (CAPM) را معرفی می‌کند. فصل دهم به بررسی تئوری قیمت‌گذاری آربیتراژ (APT) و مدل‌های چندعاملی ریسک و بازده می‌پردازد. فصل یازدهم فرضیه‌ی بازار کارا را مطرح می‌کند. فصل دوازدهم در باب نقد رفتاری و تجزیه و تحلیل تکنیکال و مالی رفتاری است و در نهایت فصل سیزدهم که فصل آخر این جلد به‌شمار می‌رود، شواهدی تجربی از بازده اوراق بهادار را به خواننده ارائه می‌دهد.

کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری توانسته است مطالب موردنیاز سرفصل‌های دروس رشته‌ی امور مالی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در خود جمع کند و به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهد.

نویسندگان در این منبع، به دنبال این هدف بوده‌اند که علاوه بر ارائه‌ی آخرین پیشرفت‌های علمی در زمینه‌ی مدیریت سرمایه‌گذاری به خوانندگان، کاربردهای عملی مطالب را نیز در اختیار آنان قرار دهند. هم‌چنین مطالب ابن کتاب برای آماده‌سازی داوطلبان در آزمون‌های تخصصی این حوزه نیز مناسب است.

کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری - جلد 1 توسط سید مجید شریعت‌پناهی، روح‌الله فرهادی و محمد ایمنی‌فر ترجمه شده و به همت انتشارات بورس، در اختیار علاقه‌مندان و دانشجویان رشته‌ی امور مالی قرار گرفته است.

کتاب مدیریت سرمایه‌گذاری - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری، فعالیت در بازار بورس و دانشجویان، اساتید و پژوهشگران رشته‌های مرتبط، مناسب است.

در بخشی از کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1 می‌خوانیم

سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر به وارد شدن در بازی‌های منصفانه و شرط‌بندی تمایل دارد، این سرمایه‌گذار با درنظر گرفتن سرگرمی موجود در مواجهه با ریسک، بازده مورد انتظار را به سمت بالا تعدیل می‌کند. ریسک‌پذیرها همیشه بازی منصفانه را خواهند پذیرفت، زیرا تعدیل رو به بالای مطلوبیت ریسک، معادل اطمینانی به بازی منصفانه می‌دهد که بیشتر از بازده بدون ریسک است. با رسم خصوصیات سبدهای محتملی که از دید شخص جذابیت یکسانی دارد، می‌توانیم موازنه بین ریسک و بازده را در نموداری با محور ارزش مورد انتظار و انحراف معیار بازده سبد نشان دهیم.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مولفان
سخن مترجمان
فصل اول: محیط سرمایه‌گذاری
فصل دوم: طبقات دارایی‌ها وابزارهای مالی
فصل سوم: چگونگی معاملات اوراق بهادار
فصل چهارم: صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و دیگر شرکت‌های سرمایه‌گذاری
فصل پنجم: مروری بر بازده و ریسک تاریخی دارایی‌ها
فصل ششم: ریسک‌گریزی و تخصیص سرمایه به دارایی‌های ریسکی
فصل هفتم: سبدهای سرمایه‌گذاری ریسکی بهینه
فصل هشتم: مدل‌های شاخصی
فصل نهم: مدل قیمت‌گذاری دارایی سرمایه‌ای (CAPM)
فصل دهم: تئوری قیمت‌گذاری آربیتراژ (APT) و مدل‌های چند عاملی ریسک و بازده
فصل یازدهم: فرضیه بازار کارا
فصل دوازدهم: مالی رفتاری و تجزیه‌و‌تحلیل تکنیکال
فصل سیزدهم: شواهدی تجربی از بازده اوراق بهادار
واژه‌نامه فارسی به انگلیسی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1
نویسنده، ،
مترجمسید مجید شریعت پناهی، روح اله فرهادی، محمد ایمنی فر
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات469
زبانفارسی
شابک978-622-6868-63-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1

برای دریافت کتاب مدیریت سرمایه گذاری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.