معرفی و دانلود کتاب مدیریت واردات نقدی: بدون انتقال ارز،‌ واردات در مقابل صادرات

عکس جلد کتاب مدیریت واردات نقدی: بدون انتقال ارز،‌ واردات در مقابل صادرات
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت واردات نقدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت واردات نقدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت واردات نقدی: بدون انتقال ارز،‌ واردات در مقابل صادرات

شرح مراحل واردات کالاها از کشورهای خارجی، کاربرد حواله‌‌ی ارزی در مراحل واردات و چگونگی واردات نقدی، برخی از مباحث کلیدی کتاب مدیریت واردات نقدی به شمار می‌روند. ایرج زینال زاده در این کتاب کاربردی، چکیده‌ای از تحقیقات گسترده و مطالعات موردی خود را در زمینه‌ی واردات کالاهای گوناگون، به مخاطبان عرضه کرده. جنبه‌های عملی این اثر برای فعالان تجارت بین‌الملل، راهبردی و راه‌گشا خواهد بود.

درباره‌ی کتاب مدیریت واردات نقدی

استفاده از واردات نقدی و حواله‌‌ی ارزی هنگامی گسترش پیدا می‌کند که واردات یک کشور به سبب کاربرد اعتبار اسنادی با محدودیت مواجه می‌شود و فعالیت بانک‌ها نیز در معاملات تجاری کاهش پیدا می‌کند. در موقعیت‌های عادی نیز، این روش به دلیل هزینه‌ی کمتر و سهولت آن، برای واردات تمامی کالاها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سال‌های گذشته و به موجب ماده‌ی 38 آیین‌نامه‌ی مقررات صادرات و واردات، کاربرد این شیوه صرفاً به موارد خاصی محدود می‌شد. بااین‌حال، بعدها محدودیت‌ها برداشته شدند و این شیوه برای کالاهای وارداتی دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفت. برای آشنایی بیشتر با مباحث این حوزه، خواندن کتاب مدیریت واردات نقدی را به شما توصیه می‌کنیم. تدوین و نگارش این کتاب را ایرج زینال‌زاده به انجام رسانده.

سه فصل، تمامی مطالب این اثر را دربرگرفته‌اند. نویسنده در فصل اول، به طبقه‌بندی انواع واردات، معرفی کارت بازرگانی، مراحل لازم برای واردات نقدی، حق بیمه، انجام واردات در مقابل صادرات، انجام واردات به کمک حواله‌ی ارزی، واردات نقدی و روش‌های ثبت سفارش، انواع واردات قطعی و نحوه‌ی پرداخت آن‌ها، برخی از واژگان مربوط به مرحله‌ی ثبت سفارشات، مقررات و ضوابط خرید پروانه‌ی صادراتی و موضوعاتی از این قبیل پرداخته.

ایرج زینال‌زاده در دومین فصل از کتاب مدیریت واردات نقدی، به سراغ حواله‌های ارزی و نقش آن‌ها در مراحل واردات رفته. مطالعه‌ی این بخش خوانندگان را با چیستی ارز و معادلات ارزی آشنا کرده و اطلاعات مفیدی را در مورد انتقال ارزی در اختیارشان قرار می‌دهد. از دیگر موضوعات مورد بحث فصل دوم می‌توان به این موارد اشاره کرد: ماهیت معاملات سلف، ابزارهایی که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توان نقل‌و‌انتقالات ارزی را انجام داد، تغییراتی که ممکن است در نرخ ارز دیده شود، ترخیص کالا و حق ورودی، تشریفات گمرکی و ارتباط آن با تغییر نرخ ارز، کاهش یافتن نرخ ارز پس از تنظیم اظهارنامه و... .

فصل سوم کتاب حول محور جنبه‌های عملیاتی واردات نقدی می‌چرخد. نحوه‌ی انتخاب نوع واردات، مراحل ضروری برای واردات اسانس میوه، مجوز مورد نیاز برای چنین وارداتی، اخذ تأییدیه‌ی وزارت بهداشت، برخی از قوانین مربوط به واردات، شیوه‌ی ثبت سفارش، گواهی آنالیز و بیمه‌نامه، چگونگی گردش اظهارنامه و دستورالعمل اجرایی آن، اظهارنامه‌ی گمرکی و... در همین فصل باجزئیات بررسی می‌شوند. فصل سوم بیش از دو فصل قبل جنبه‌ی کاربردی دارد و مخاطبان را با بخش‌های عملی واردات آشنا می‌سازد. ایرج زینال‌زاده نتایج بخشی از مطالعات موردی خود را در این فصل ارائه کرده است.

اگر در حال حاضر به تجارت مشغولید و به‌عنوان واردکننده‌ی کالا به فعالیت می‌پردازید، با مطالعه‌ی کتاب مدیریت واردات نقدی هم سطح اطلاعات خود را ارتقا خواهید داد و هم با ابعاد کاربردی و عملی واردات بیشتر آشنا خواهید شد. چنان‌چه هم‌اکنون در رشته‌ی اقتصاد و مدیریت بازرگانی یا گرایش‌های متنوع آن‌ها تحصیل می‌کنید، می‌توانید با خواندن این کتاب، اطلاعات ارزشمندی را در زمینه‌ی شیوه‌های مدیریت واردات بیاموزید.

صادرات و واردات کالاها اگرچه تأثیر به‌سزایی بر رشد و رونق اقتصادی یک کشور دارند، اما به نظر می‌رسد اهمیت آن‌ها از سوی مؤلفان و متخصصان فارسی‌زبان، مورد توجه قرار نگرفته و آن‌طور که لازم بوده کتاب‌های دقیق و معتبری پیرامون این موضوعات در ایران نوشته نشده‌اند. اثری که پیش رو دارید یکی از معدود کتاب‌هایی است که بر این موضوعات متمرکز شده و مجموعه‌ای از اطلاعات اساسی مرتبط با اقتصاد کلان را بیان و بررسی کرده‌. اثر حاضر به کوشش انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسیده.

کتاب مدیریت واردات نقدی برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که خواهان افزایش سطح دانش خود در زمینه‌ی موضوعات کلان اقتصادی، مانند صادرات و واردات هستند، خواندن کتاب مدیریت واردات نقدی را فراموش نکنند. مطالعه‌ی این اثر برای دانشجویان گرایش‌های متنوع رشته‌های اقتصاد و مدیریت بازرگانی نیز خالی از فایده نخواهد بود. فعالان عرصه‌ی صادرات و واردات نیز این کتاب خواندنی را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب مدیریت واردات نقدی: بدون انتقال ارز،‌ واردات در مقابل صادرات می‌خوانیم

ارز به اختصار (FX) و در اصطلاح به پول رایج خارجی اطلاق می‌گردد. در سیستم بانکی ایران طبق بندهای «الف» و «ز» ماده 7 قانون پولی و بانکی کشور مصوب تیر ماه 1351 کلیه ارزها قابل معامله نمی‌باشند. بر این اساس ارزها به دو دسته ذیل قابل تقسیم هستند:

- ارز قابل معامله
- ارز غیرقابل معامله

- ارز قابل معامله به ارزی گفته می‌شود که از نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شعب ارزی بانک‌ها مجاز به خرید و فروش آن می‌باشند. به ارزهایی که در شعب ارزی بانک‌های ایران قابل فروش نیستند ارز غیرقابل معامله گفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولف
فصل اول: واردات نقدی، واردات در مقابل صادرات، واردات با حواله ارزی
طبقه‌بندی واردات
کارت بازرگانی
مراحل واردات نقدی
حق بیمه
واردات در مقابل صادرات
واردات از طریق حواله ارزی
بخش دوم: واردات نقدی (cash)
انواع ثبت سفارش
ترخیص
letter of intent
(تقاضا برای درخواست پروفرما)
(واردات نقدی)
طرز تکمیل indent letter در روش واردات قطعی
طبقه‌بندی واردات قطعی و پرداخت‌ها
ضوابط فنی
سیستم ثبتارش
ثبت سفارش
توضیحاتی در مورد تکمیل boxهای فرم ثبت سفارش
آشنایی با واژگان ثبت سفارشات
بیمه در سیستم واردات نقدی cash
مقررات مربوط به خرید پروانه صادراتی
ضمایم فصل اول
case- study
در مورد یافتن فروشنده، مکاتبات تجاری (source of supply)
فصل دوم: ارز، حواله ارزی و کاربرد آن در مراحل واردات
ارز (foreign exchange market)
معاملات ارزی (spot & forward)
معلاملات سلف
ابزارهای انتقال ارزی
ارز و گروه کالایی
نوع معامله (منبع تامین ارز)
تغییرات نرخ ارز - ترخیص کالا
ترخیص کالا (نرخ ارز)
حقوق ورودی - نرخ ارز
case study
تغییر نرخ ارز - تشریفات گمرکی
کاهش نرخ ارز بعد از تنظیم اظهارنامه
نرخ ارز - مالیات و عوارض بر ارزش افزوده
ارز - قیمت تمام شده در واردات نقدی
فصل سوم: راهنمای عملیاتی واردات نقدی و case - study
انتخاب نوع واردات
مراحل واردات اسانس میوه
پیش فاکتور proforma invoice
مجوز مورد نیاز برای واردات اسانس (اخذ مجوز وزارت بهداشت)
تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
آشنایی با قوانین در ارتباط با واردات
ثبت سفارش
بیمه‌نامه باربری
گواهی آنالیز
Certificate of Analysis
Certificate of Analysis
PACKING LIST
COMMERCIAL INVOICE / فاکتور فروش
اظهار‌نامه گمرکی
دستورالعمل اجرایی گردش اظهارنامه
اینکوترمز
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت واردات نقدی: بدون انتقال ارز،‌ واردات در مقابل صادرات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-964-468-294-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت واردات نقدی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت واردات نقدی

برای دریافت کتاب مدیریت واردات نقدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.