معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه در ورزش: برنامه‌ریزی و فنون کنترل

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه در ورزش: برنامه‌ریزی و فنون کنترل

کتاب مدیریت پروژه در ورزش، مفهوم و تاریخچه‌ی مدیریت پروژه را مرور می‌کند و مدرن‌ترین روش‌های برنامه‌ریزی و استراتژی‌های کنترلی را توضیح می‌دهد. این کتاب کاربردی و راهنما، مراحل انتخاب، برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای یک پروژه را به‌شکل گام‌به‌گام آموزش می‌دهد و می‌گوید که چطور می‌توان از این تکنیک‌ها و مهارت‌ها در پروژه‌های مرتبط با تربیت‌بدنی و ورزش استفاده کرد.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه در ورزش

مدیریت پروژه مفهومی است که افراد را به برنامه‌ریزی، زمان‌بندی، کنترل نیروی انسانی، منابع و فعالیت‌های یک پروژه ارجاع می‌دهد. این دانش عمر چندان طولانی ندارد و شروع آن به چند دهه پیش بازمی‌گردد. درواقع وقتی محدودیت منابع مالی، زمانی و نیروی انسانی بیش‌ازپیش حس شد، تکنیک‌ها، مهارت‌ها و ابزارهایی شکل گرفتند که کمک می‌کردند یک پروژه با وجود محدودیت‌ها، به بهترین شکل به سرانجام برسد. به این فرآیند مدیریت پروژه گفته شد.

مدیریت پروژه از روندی به‌هم‌پیوسته تشکیل شده که اصطلاحاً آن را چرخه‌ی عمر می‌نامند. این چرخه عبارت است از: مفهوم‌سازی، برنامه‌ریزی، اجرا و خاتمه. خیلی ساده به این معناست که ما ابتدا پروژه را انتخاب و مفاهیم اولیه‌ی آن را تعریف می‌کنیم، سپس برای جزئیات اجرایی‌اش طرح می‌ریزیم، پس از آن اجرا را آغاز می‌کنیم و درنهایت پروژه‌ی تکمیل‌شده را به کارفرما تحویل می‌دهیم. خود پروژه مفهوم پیچیده‌ای است و اساساً به کارهایی بزرگ، غیرروزمره و غیرروتین اطلاق می‌شود. پروژه می‌تواند در هرجایی و برای هر موقعیتی تعریف شود. یکی از این موقعیت‌ها ورزش است. کتاب مدیریت پروژه در ورزش نوشته‌ی سیده فریده هادوی، حسین علیمحمدی، طاهره ندایی و جواد ادبی فیروزجاه، تلاش دارد کاربرد این مفهوم مهم را در پروژه‌های ورزشی و تربیت‌بدنی نشان دهد.

با تحولات صنعتی در ابتدای قرن بیستم، مفاهیم اولیه‌ی مدیریت پروژه هم شکل گرفت. تصور می‌شود این مدیریت در قرن اخیر 4 مرحله‌ی مهم را طی کرده تا به شکل مدرن امروزی‌اش رسیده:

در مرحله‌ی اول به اهمیت مدیریت روابط انسانی پی برده شد و سعی شد این مفهوم توسعه داده شود. پروژه‌ی سدسازی هووِر و پروژه‌ی اتمی منهتن دو پروژه‌ی مهمی بودند که نقشی اساسی در گام اولیه‌ی مدیریت پروژه داشتند. در مرحله‌ی دوم که در دهه‌های 1960 و 70 اتفاق افتاد، علوم و ابزارهای مدیریتی توسعه پیدا کردند. در این برهه خود مفهوم مدیریت بیشتر درک شد و اهمیت پیدا کرد. پروژه‌ی فضایی آپولو نقش مهمی در رشد مدیریت پروژه‌ی این عصر داشت. در مرحله‌ی سوم که تا اواسط دهه‌ی 1990 طول کشید، تکنولوژی و کامپیوتر و آی‌تی، مدیریت پروژه را متحول کردند. و درنهایت نظریه‌پردازان معتقدند از سال 1995 تاکنون وارد مرحله‌ی چهارم این دانش شده‌ایم. در این دوران اینترنت نقش اصلی را در توسعه‌ی مدیریت پروژه بر عهده دارد. سیده فریده هادوی، حسین علیمحمدی، طاهره ندایی و جواد ادبی فیروزجاه در کتاب مدیریت پروژه در ورزش، پس از مرور تاریخچه‌ی این دانش، به مباحثی همچون انتخاب و برآورد پروژه، برنامه‌ریزی و کنترل، استراتژی‌ها، زمان‌بندی، ریسک و ساختار سازمانی و تیمی این مدیریت می‌پردازند. این کتاب راهنما به مدیران ورزشی این امکان را می‌دهد تا پروژه‌هایشان را بهتر درک کرده و به‌خوبی آن‌ها را مدیریت و کنترل کنند.

کتاب مدیریت پروژه در ورزش را انتشارات حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت پروژه در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مدیران و مسئولان حوزه‌ی ورزش توصیه می‌شود. همچنین افرادی که نسبت به سلامتی خود حساس هستند می‌توانند از مباح

با نویسندگان کتاب مدیریت پروژه در ورزش بیشتر آشنا شویم

سیده فریده هادوی (متولد 1335) مربی ورزشی و استاد دانشگاه است. او دکترای تربیت‌بدنی دارد و مدتی مربی تیم ملی بسکتبال زنان ایران بود. همین‌طور سال‌ها دبیر کل و نایب‌رئیس فدراسیون ورزش زنان و عضو کمیته‌ی ملی المپیک بود. کتاب «اندازه‌گیری، سنجش و ارزشیابی در تربیت‌بدنی» و «روانشناسی ورزشی با تاکید بر بسکتبال» از آثار او به شمار می‌روند.

حسین علیمحمدی، دکترای تربیت‌بدنی دارد و استاد رشته‌ی مدیریت ورزش دانشگاه قم است. از او تاکنون مجموعه‌ی دوجلدی «بدمینتون گام‌هایی به‌سوی موفقیت» و «ورزش و سلامتی در آینه امثال‌وحکم» به چاپ رسیده است.

طاهره ندایی، استاد دانشگاه قم است. «آموزش بدمینتون» و «روش‌های جبر خطی در رتبه‌بندی تیم‌های ورزشی» ازجمله آثار منتشرشده‌ی او هستند.

جواد ادبی فیروزجاه، استاد رشته‌ی تربیت‌بدنی است. او تاکنون کتاب‌های «ورزش و سلامتی در آینه امثال‌وحکم» و «مدیریت پروژه در ورزش» را به انتشار رسانده است.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه در ورزش: برنامه‌ریزی و فنون کنترل می‌خوانیم

شایستگی مدیران ترکیبی از دانش محض حاصل از آموزش رسمی و دانش و مهارت‌های کاربردی ناشی از تجارب آنان است. دانش محض برای مدیران جوان و تازه‌کار اهمیت بیشتری دارد، اما سایر شایستگی‌ها (دانش و مهارت‌های کاربردی) با پیشروی بیشتر آنان در حرفه‌شان اهمیت روزافزونی پیدا می‌کند. PMP، یک برنامه‌ی تک‌مرحله‌ای است که دانش محض مدیران را مستقیماٌ با آژمون‌های چندگزینه‌ای و مهارت‌ها و دانش کاربردی را به‌طور غیرمستقیم از طریق تجارب کاری داوطلبان می‌سنجند. بنابراین هدف این برنامه، ارزیابی توانایی حرفه‌ای مدیران از مرحله‌ی مبتدی تا نیمه‌حرفه‌ای است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مدیریت پروژه
فصل دوم: تاریخچه‌ی مدیریت پروژه
فصل سوم: چرخه‌ی عمر پروژه
فصل چهارم: مطالعه‌ی امکان‌سنجی
فصل پنجم: انتخاب پروژه
فصل ششم: برآورد در پروژه
فصل هفتم: چرخه‌ی برنامه‌ریزی و کنترل
فصل هشتم: مدیریت دامنه‌ی کاری
فصل نهم: ساختار تفکیک کار
فصل دهم: استراتژی‌های مهم مدیریت پروژه در زمانبندی برنامه و کنترل پروژه
فصل یازدهم: برنامه‌ی زمان‌بندی تدارکات
فصل دوازدهم: برنامه‌ریزی منابع
فصل سیزدهم: کنترل پروژه
فصل چهاردهم: ارزش کسب‌شده
فصل پانزدهم: مدیریت کیفیت
فصل شانزدهم: مدیریت خطرپذیری پروژه
فصل هفدهم: ارتباطات پروژه
فصل هجدهم: ساختارهای سازمانی پروژه
فصل نوزدهم: تیم‌های پروژه
پیوست‌ها
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه در ورزش: برنامه‌ریزی و فنون کنترل
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات235
زبانفارسی
شابک978-600-355-340-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه در ورزش

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.