معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی: برنامه‌ریزی و کنترل پروژه

عکس جلد کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی: برنامه‌ریزی و کنترل پروژه
قیمت:
۱۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی: برنامه‌ریزی و کنترل پروژه

کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی، نوشته‌ی محمد رشیدبوستانی، به مقوله‌ی برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های عمرانی اختصاص دارد. کتاب حاضر به ابعاد گوناگون و جزئیات فراوانِ مدیریت پروژه می‌پردازد و با زبانی ساده خواننده را با مفاهیم مربوطه و اهمیت مدیریت در اجرای طرح‌های عمرانی آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی

همه‌ی ما در انجام امور کوچک و بزرگ زندگی، به نوعی مدیریت پروژه را تجربه کرده‌ایم. هنگامی‌که پروژه‌ها ابعاد گسترده‌ای پیدا کنند و افراد متعددی دست‌اندرکار آن باشند، نیاز به انجام اصولی کارها و مدیریت منابع انسانی و مادی بیشتر احساس می‌شود. محمد رشیدبوستانی در کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی، توجه خود را بر این طرح‌ها معطوف کرده و خواننده را با ابعاد مختلف مدیریت و استانداردهای جهانی که به این جهت تدوین شده‌اند، آشنا ساخته است.

نویسنده پس از معرفی اجمالی مدیریت پروژه، به بررسی فاز‌ها یا مراحل گوناگون آن پرداخته که مواردی مانند طراحی اولیه، طراحی تفصیلی و بهره‌برداری آزمایشی و تجاری را شامل می‌شود. روش اجرا و پیچیدگی پروژه‌ها عواملی هستند که بر چگونگی فرایند کنترل تأثیرگذارند و فردی که چنین مسئولیتی را می‌پذیرد، باید از دانش فنی و علمی کافی برخوردار باشد.

کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی، انواع برنامه‌ریزی‌ها و وظایف پیمانکاران در مراحل گوناگون کار را تشریح کرده و بخشی را به معرفی نرم‌افزارهای عمومی و تخصصی مورد استفاده در فرایند مدیریت طرح‌های عمرانی اختصاص داده است. ارائه‌ی گزارش‌های آماری با استفاده از نمودارهای گرافیکی و تخصصی، همچنین کنترل کیفیت و نظارت بر ایمنی و بهداشت محیط از دیگر مواردی هستند که نحوه‌ی اجرای آن‌ها توضیح داده شده است.

یکی از نکات حائز اهمیت در مدیریت چنین طرح‌هایی، برخورد با عوامل و دست‌اندرکاران یک پروژه است و فرد مسئول باید دارای مهارت کافی برای کنترل کارکنان و برخورد با افراد گوناگون باشد. نویسنده در کتاب خود علاوه بر موارد ذکرشده، به توضیح بسیاری از جزئیات دیگر در رابطه با مدیریت منابع و مسائل ریز و درشت مدیریت پروژه پرداخته و خواننده را با تمامی نکات لازم در این زمینه آشنا ساخته است.

کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی توسط انتشارات نمای علم روانه‌ی بازار نشر شده است.

کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی به مهندسان، دانشجویان و دست‌اندرکاران طرح‌های عمرانی پیشنهاد می‌شود.

با محمد رشیدبوستانی بیشتر آشنا شویم

محمد رشیدبوستانی (متولد 1358) مدرک دکترای خود در رشته‌ی کسب‌وکار را از دانشگاه تهران دریافت کرده و دانش‌آموخته‌ی مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد است. سوابق کاری او شامل مدیریت پروژه‌های ساختمانی، ایفای نقش رابط تأمین‌کننده در خطوط متروی کلانشهر‌های ایران، تجهیز کارگاه فرودگاه بین‌المللی امام و مواردی دیگر می‌شود که همگی باعث شدند دانش قابل توجهی درباره‌ی مدیریت پروژه به‌دست آورد. او سعی کرده با توجه به تجربیات و فعالیت‌های خود، کتابی جامع در زمینه‌ی مدیریت پروژه به رشته‌ی تحریر در آورد و نکات لازم برای آشنایی با این مبحث را با زبانی ساده بیان کند تا برای همگان قابل فهم باشد.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی: برنامه‌ریزی و کنترل پروژه می‌خوانیم

پروژه‌ها از‌جمله اموری هستند که در زندگی روزمره تمامی انسان‌ها نقش دارند و هر فردی بدون آنکه بداند در طول زندگی بارها پروژه‌های بزرگ و کوچکی را مدیریت می‌کند و در این راه از بسیاری از علوم و دانش مدیریت پروژه به‌صورت ناخودآگاه و تنها بر اساس منطق انسانی استفاده می‌نماید. اما هرگاه پروژه به‌قدری وسیع شود که ذی‌نفعان دیگری به جز خود فرد داشته باشد نیاز است تا کارها به‌صورت اصولی‌تر انجام شوند تا مسائل حقوقی مترتب بر پروژه نیز تحت‌الشعاع قرار گیرند. از‌این‌رو انسان در طول زمان به سطحی از آگاهی در این زمینه رسیده است تا برخی از امور را به‌صورت پیش‌فرض در پروژه اجرا نماید. پروژه‌های عمرانی معمولاً به‌دلیل پیچیدگی کاری و تعدد ذی‌نفعان و همچنین عدم قطعیت در بسیاری از امور نوع خاصی از مدیریت پروژه را نیاز دارند که سال‌هاست استانداردهای جهانی و کلانی برای آن‌ها تدوین شده است.

در کشور ما به‌دلیل فرهنگ مدیریتی حاکم بر بدنه‌ی اجرایی کشور و همچنین عدم قطعیت در بسیاری از امور و وجود نرخ تورم، مدیریت پروژه‌های عمرانی با چالش‌های بسیار زیادی همراه است، به‌نحوی‌که این شغل را باید در زمره‌ی سخت‌ترین مشاغل به‌حساب آورد. مسئولیت بسیار بالای مدیریت پروژه در مسائل حقوقی و پاسخگویی به ذی‌نفعان و عدم تضمین شغلی از مهم‌ترین مشکلات این حوزه هستند. تغییر مکرر در خواسته‌های کارفرماهای وطنی به‌دلیل عدم نهایی‌کردن طراحی‌های مبنا قبل از اجرای پروژه به‌عنوان یک رویه در پروژه‌ها جاری شده است در‌صورتی‌که اصولاً می‌بایست دلیل و نوع پروژه در ابتدا و شروع به کار کاملا مشخص و شفاف باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: دیباچه
فصل 2: مدیریت پروژه
فصل 3: برنامه‌‌ریزی پروژه
فصل 4: کنترل پروژه
فصل 5: مروری بر ارتباطات و رفتار سازمانی مدیر پروژه
فصل 6: مدیریت هزینه و بودجه‌بندی
فصل 7: مدیریت پروژه به‌روش ارزش کسب‌شده
فصل 8: برنامه‌ریزی خطی در پروژه‌های تکرارشونده
فصل 9: پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی: برنامه‌ریزی و کنترل پروژه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-622-5814-21-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه در پروژه‌های عمرانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.