معرفی و دانلود کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی

عکس جلد کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی

کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی نوشته‌ی هدی اصغرزاده مرغملکی، به سازمان‌ آموزش و پرورش و مربیان نشان می‌دهد که چگونه با بهره‌گیری از مفاهیم و اصول کوانتومی می‌توانند عملکرد مربیان ورزشی و دانش‌آموزان را بالا ببرند و نظام آموزشی‌ را در جهت موفقیت هدایت کنند.

درباره‌ی کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی:

یکی از موضوعات مهم در عصر جدید مدیریت کوانتوم است که با هدف بالا بردن توان و اثربخشی مدیران و کارمندان پدید آمده و سعی دارد تا از مفاهیم و اصول تئوری کوانتوم جهت بیان پدیده‌های سازمانی و حل مسائل مدیریتی بهره گیرد. در واقع دیدگاه کوانتومی، جهان را مانند یک سیستم پویا، خود سازمان‌دهنده و غیرقابل پیش‌بینی بیان می‌کند. در واقع طبق این دیدگاه مدیران و کارکنان باید از نوع سنتی خود در بیایند تا بتوانند پیشرفت کنند و سازمان خود را در جهت موفقیت سوق دهند.

یکی از اتفاقات مهم قرن بیست و یکم تغییرات مداوم سازمان‌هاست. رقابت‌های جهانی، متنوع بودن نیروهای کار و ساختارهای سازمانی، شرایط اقتصادی ناپایدار، فناوری‌های متفاوت و ... بعضی از مسائلی هستند که منجر به تشکیل این عصر بی‌ثبات شده‌اند. بنابراین دنیای هوشمند امروز به مدیرانی نیاز دارد تا شرایط موجود را به خوبی درک کنند، اهدافی مهم و رویکردهایی جدید برای آینده خلق نمایند و اعضای سازمان را برای رسیدن به آن اهداف هدایت کنند.

از طرفی، مهم‌ترین هدف هر سازمانی رسیدن به بالاترین سطح ممکن در بهره‌وری است. بدون شک نیروی انسانی کارآمد و توانا یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای رسیدن به اهداف سازمانی به شمار می‌آید؛ زیرا نقش مهمی در نوسانات اثربخشی و در نتیجه بهره‌وری سازمان‌ها دارد، به این معنا که حتی اگر یک سازمان بیشترین سرمایه را داشته باشد اما نیروی انسانی ماهر نداشته باشد، قطعاً به هدف خود نخواهید رسید.

در واقع سرمایه انسانی یکی از حیاتی‌ترین مسائل در اثربخشی و کارایی سازمان است و منجر به پیشرفت و ترقی جامعه خواهد شد. از آنجایی که تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه و تضمین سلامتی و نشاط آن‌ها، عمدتاً از وظایف نظام آموزشی هر کشور است موضوع اثربخشی در سازمان آموزش و پرورش به عنوان نهادی که رسالت تربیت نسل آینده جامعه را بر دوش دارد، از حساسیت بیشتری برخوردار می‌باشد.

معلمان آموزش و پرورش بار سنگین تعلیم و تربیت را بر دوش دارند و با شغلی پر دردسر، مشکل‌آفرین، پرمسئولیت، حجم کاری زیاد، امکانات رفاهی اندک، عدم اعطای منصفانه پاداش‌ و پایین بودن حقوق و مزایا روبه‌رو هستند. در این میان نگرش مدیران به درس و معلمان تربیت‌ بدنی در مقایسه با دروس پایه بسیار متفاوت است و در مواردی حتی تأمین‌کننده نیازهای پایه آموزشی و ورزشی دانش‌‌آموزان و دبیران تربیت‌بدنی نیستتند و اغلب آنان در برنامه‌ریزی‌های آموزشی از زنگ ورزش به ‌عنوان ابزاری برای پوشش دادن نواقص برنامه و پر کردن ساعات خالی استفاده می‌کنند که مطمئناً این امر بر اثربخشی معلمان تربیت بدنی تاثیر به سزایی دارد.

در صورتیکه با توجه به روند فزاینده‌ی گرایش آموزش و پرورش به مقوله ورزش در بعد سلامت و آموزش، مهارت‌های ورزشی، اثربخشی و رضایت شغلی منابع انسانی باید به عنوان استراتژی مهمی در نظام آموزش و پروش معلمان تربیت بدنی مورد توجه قرار بگیرد. مدیران توانمند می‌توانند با استفاده از اصول و مهارت‌های کوانتومی در جهت تغییر دید سازمان‌ها نسبت به اصلاح نظام آموزشی و اثربخشی گامی مثبت بردارند. این کتاب به دنبال یافتن نقش مدیریت کوانتومی در اثربخشی معلمان تربیت بدنی است.

کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان و کارکنان آموزش و پرورش که می‌خواهند سازمان خود را به سمت موفقیت سوق دهند و اثربخشی بالایی داشته باشند، مناسب است.

در بخشی از کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی می‌خوانیم:

این مهارت فرد را در خلق هماهنگی و تطابق با دنیای متفاوت کمک می‌کند. در این رویکرد، اختلاف‌ها ناپدید نمی‌شوند بلکه افراد آن‌ها را از دیدگاه جدیدی خواهند دید. به این طریق به جای احساس ناخوشایند نسبت به کسانی که متفاوت هستند به درک عمیق از تفاوت‌ها نائل می‌شوند و می‌فهمند که این تفاوت خود پیش شرطی برای زندگی است. روابط کوانتومی از طریق گفتگوها با دیگران پیدار می‌شوند واژه "گفتگو dialogue" از دو واژه یونانی " logos - dia" مشتق گرفته شده است. ترجمه تحت‌اللفظی این دو کلمه این است که معنی و مقصود از این طریق جاری می‌شوند " گفتگو زمانی اتفاق می‌افتد که دو نفر و یا بیشتر بخواهند فرضیات، باورها و قضاوت‌هایشان را موقتاً کنار گذارند و فقط عمیقاً گوش فرا دهند. در این رویارویی‌ها معنا و مفهوم جدیدی که از مجموع همکاری تک تک افراد فراتر است جریان می‌یابد (شلتون، 2001‌).

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
توضیحی در خصوص کتاب حاضر
چرا باید از این موضوع نوشت؟
تعریف واژگان و اصطلاحات کتاب
کوانتوم
مدیریت کوانتومی
اثربخشی
مفاهیم و تعاریف مدیریت کوانتومی
تعاریف مهارت‌های مدیریتی
مدیریت
مهارت‌های مدیریت
مهارت‌های مدیریتی و انقلاب نیوتن
مهارت‌های مدیریتی و انقلاب کوانتومی انیشتین
تفاوت دو دیدگاه بنیادی نیوتنی و کوانتومی
تاثیر کوانتوم بر سازمان و مدیریت
الف- علوم رفتاری
ارزیابی عملکرد
انگیزش
ب- فرآیند مدیریت
ج- روش تأثیر کوانتومی
مدل مهارت‌های مدیریت کوانتومی
مهارت نگاه کوانتومی
مهارت تفکر کوانتومی
مهارت احساس کوانتومی
مهارت دانش کوانتومی
مهارت عمل کوانتومی
مهارت اعتماد کوانتومی
مهارت زیستن کوانتومی
مفاهیم و تعاریف اثربخشی
تعاریف اثربخشی
تفاوت اثربخشی و کارایی
معیارهای اثربخشی
رویکردهای سنتی سنجش اثربخشی سازمان
1- رویکرد مبتنی بر هدف
2- رویکرد مبتنی بر تأمین منابع
3- رویکرد مبتنی بر فرایند درونی
4- رویکردهای نوین برای سنجش اثربخشی سازمانی
5- روش مبتنی بر تأمین رضایت گروه‌های ذی نفع
6- روش مبتنی بر ارزش‌های رقابتی
7- الگوی مبتنی بر سیستم‌های باز
8- الگوی مبتنی بر هدف‌های عقلانی
9- الگوی مبتنی بر فرایند درونی
10- الگوی مبتنی بر روابط انسانی
اثربخشی معلمان تربیت بدنی
پیشینه تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی
جمع‌بندی پیشینه تحقیقات
نتیجه‌گیری
پیشنهادات برخاسته از نتایج کتاب
منابع فارسی
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-622-741197-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی

برای دریافت کتاب مدیریت کوانتومی برای معلمان تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.