معرفی و دانلود کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش

عکس جلد کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش

مجموعه‌ای از نکته‌های ایمنی و آموزش‌های عملی برای کمک‌های اولیه، همچنین نحوه‌ی مواجهه با جراحت‌ها و آسیب‌هایِ حین ورزش، مطالب کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش را تشکیل می‌دهند. محمدحسین علیزاده و مهدی کسب پرست، ضمن ارائه‌ی مباحث تئوریک، نکته‌های کاربردی فراوانی را در زمینه‌ی انواع آسیب‌های جسمانی و صدمات ورزشی مطرح کرده‌اند که دانستن آن‌ها برای ورزشکاران و امدادگران ورزشی ضروری و کارآمد خواهد بود. توصیه می‌کنیم با این کتاب حوزه‌ی ورزش همراه باشید.

درباره‌ی کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش

ورزشکاران و افرادی که به‌طور حرفه‌ای یا با هدف تفریح و سرگرمی به ورزش‌های گوناگون می‌پردازند، همواره در معرض خطرات جدی جسمانی قرار دارند. در میادین ورزشی خطراتی از جمله گزیدگی، سوختگی، غرق‌شدگی و... پیوسته سلامت و جان ورزشکاران را تهدید می‌کنند. بااین‌اوصاف، لازم است تمامی ورزشکاران و دست‌اندرکاران حوزه‌ی ورزش با نکات ایمنی در محیط‌های ورزشی آشنا بوده و به رعایت بهداشت در هنگام انجام تمرینات ورزشی توجه کافی داشته باشند. زیرا برخی از صدمات احتمالی در حین ورزش می‌توانند جبران‌ناپذیر باشند و زندگی و آینده‌ی ورزشکار را تحت‌الشعاع قرار دهند. برای پیش‌گیری از وقوع چنین صدماتی یا برای مقابله‌ی صحیح با آن‌ها، محمدحسین علیزاده و مهدی کسب پرست که هر دو از اعضای هیئت ‌علمی دانشگاه‌های معتبر ایران هستند، کتابی ارزشمند را به نگارش درآورده‌اند. کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش، ابعاد گوناگون بهداشت فردی و اجتماعی را در زمان انجام فعالیت‌های ورزشی مورد بررسی قرار داده و نکته‌های مفیدی را در این رابطه ارائه کرده است. این اثر همچنین شامل آموزش‌هایی است که خوانندگان به کمک آن‌ها می‌توانند برخی از مهارت‌های کمک‌های اولیه، مانند احیاء قلبی و جلوگیری از خونریزی را آموخته و در مواقع لزوم انجام بدهند.

تمامی مطالب کتاب حاضر در دوازده فصل عرضه شده‌اند. فصل اول به مبحث سلامتی پرداخته و اطلاعاتی کلی و مقدماتی را پیرامون این موضوع به مخاطبان ارائه کرده است. در فصل دوم، ارتباط میان سن و جنسیت ورزشکار و تمرینات مناسب برای هر گروه سنی مورد تحلیل قرار گرفته. همان‌طور که می‌دانید برخی از ورزش‌ها و تمرینات ورزشی برای کودکان، نوجوانان و سالمندان خطرناک خواهند بود یا ممکن است برای زنان یا مردان آسیب‌های جسمانی گسترده‌ای را به دنبال داشته باشند.

لزوم رعایت بهداشت در اماکن ورزشی، به‌ویژه در مورد لباس‌های ورزشی، موضوع اصلی فصل سوم به‌شمار می‌رود. در چهارمین فصل از کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش، فضای مناسب برای انجام فعالیت‌های بدنی، به‌خصوص از لحاظ میزان ارتفاع یا آب‌وهوای آن بررسی شده است. مخاطبان پس از مطالعه‌ی دقیق فصل پنجم نکات مهمی را در مورد انجام کمک‌های اولیه، وظایف یک امدادگر و شیوه‌ی ارزیابی مصدومان یاد می‌گیرند. توجه داشته باشید که آموزه‌های ریز و درشت این فصل را خوب به خاطر بسپارید که در مواقع لزوم با آمادگی کامل وارد عمل شوید.

از فصل ششم به بعد، مطالب کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش حالت جزئی‌تری به خود گرفته و هر کدام از صدمات احتمالی به‌صورت موردی بررسی شده‌اند. فصل ششم به احیاء قلبی و ریوی پرداخته و آموزش‌های لازم را در این مورد به خوانندگان ارائه کرده. خفگی و اختلالاتی که ممکن است در تنفس فرد پدید بیاید، در هفتمین فصل کتاب تحلیل شده. نویسندگان، موضوع زخم‌‌ها، خونریزی و جراحت‌های خاص را در فصل هشتم کتاب شرح داده‌اند و سوختگی و انواع آن در فصل نهم بررسی شده‌اند. مسمومیت‌ها در دهمین فصل کتاب مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. در فصول یازدهم و دوازدهم نیز به‌ترتیب، آسیب‌هایی که بر اثر عوامل محیطی به وجود می‌آیند و نحوه‌ی صحیح حمل مصدومان مورد توجه بوده‌اند. توجه داشته باشید که حمل فرد آسیب‌دیده به مراکز درمانی اگر به روش درستی صورت نگیرد، عواقب خطرناکی را به همراه خواهد داشت. بنابراین، توجه به مطالب و آموزش یازدهمین فصل کتاب بیش‌از‌پیش ضروری است.

اگر پیش از این نیز کتاب‌هایی را با موضوع ورزش و علوم ورزشی تهیه کرده باشید، حتماً می‌دانید که وجود تصاویر واضح و مناسب در این آثار تا چه حد اثربخش خواهد بود. کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش نیز مملو از تصاویری است که به فراخور مطلب، در بخش‌های مختلف این اثر قرار گرفته‌اند و موجب درک بهتر مطالبی می‌شوند که در ارتباط با حرکات، تمرینات و نکات ایمنی بیان شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به سادگی و قابل‌درک بودن آن اشاره کرد. محمدحسین علیزاده و مهدی کسب پرست تمامی مطالب و آموزش‌های کتاب را به‌گونه‌ای مطرح کرده‌اند که خوانش آن‌ها برای مخاطبان عام بسیار راحت باشد. همچنین در تلاش بوده‌اند تا با تعریف مفاهیم کلیدی و مشخص کردن معنای آن‌ها، در درک بهتر سایر مطالب این کتاب و دیگر آثار حوزه‌ی ورزش، یاری‌گر مخاطبان باشند.

به‌عنوان نکته‌ی آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که گاه هنگام اجرای تمرینات ورزشی، ممکن است صدمه‌ای به ورزشکار وارد شود که چندان هم جدی و خطرناک نباشد و اگر امدادهای لازم به‌سرعت صورت بگیرد، ورزشکار فوراً درمان شود. همینطور احتمال دارد صدمه‌ی واردشده جدی باشد اما اگر امدادرسانی به موقع انجام شود، هیچ خطری جان و سلامت ورزشکار را تهدید نکند. همین نکته نشان می‌دهد آشنایی با چند روش ساده‌ی احیاء یا کمک‌های اولیه چه‌قدر می‌تواند برای ورزشکاران و اطرافیان آن‌ها مهم و حیاتی باشد.

کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش به کوشش نشر حتمی، در اختیار تمامی مخاطبان کتاب‌های علوم ورزشی قرار می‌گیرد.

کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی ورزشکاران، امدادگران ورزشی و تمامی مخاطبانی که مایلند با موارد ضروری مربوط به بهداشت ورزشی و فعالیت‌های ایمنی در هنگام تمرینات آشنا شوند، پیشنهاد می‌کنیم خواندن کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش را فراموش نکنند. کتابی همراه با ده‌ها نکته‌ی تئوری و آموزش‌ کاربردی که مطالعه‌ی آن حتماً برایتان سودمند خواهد بود.

در بخشی از کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش می‌خوانیم

یکی از اصولی که در هنگام فعالیت‌های ورزشی باید بدان توجه داشت، تناسب فعالیت (نوع آن) با سن افراد است. تحقیقات و مقالات بسیاری راجع به شرایط و ویژگی‌های محدوده‌‌ی سنی و انجام فعالیت‌های ورزشی به‌ویژه در سنین قبل از بلوغ ارائه شده است. نتایج حاصل به‌وضوح حکات از آن دارد که ورزش نه‌فقط به رشد طبیعی استخوان‌ها و بافت عضلانی کمک می‌کند، بلکه به‌عنوان محرکی در جهت ارتقإ قدرت قلب، گسترس ریه‌ها و بهبود عملکرد اندام‌های حیاتی عمل می‌کنند. متخصصان رشد انسان اذعان دارند که ورزش و یا فعالت بدنی فقط زمانی خطر منفی بر رشد استخوان‌ها را به دنبال خواهد داشت که یا از نوع شدید و تکراری باشد که خستگی مزمن را به دنبال دارد و یا به اندازه‌ای با فشار همراه باشد که موجب ضایعه در بخشی از بدن شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سلامتی
فصل 2: سن، جنس و تمرینات مناسب جسمانی
فصل 3: بهداشت اماکن و پوشاک ورزشی
فصل 4: اجرای فعالیت‌های بدنی، آب و هوا و ارتفاع
فصل 5: تعریف کمک‌های اولیه، وظایف امدادگر، ارزیابی مصدوم
فصل 6: احیاء قلبی-ریوی
فصل 7: خفگی و اختلالات تنفس
فصل 8: خونریزی، زخم و جراحت‌های خاص
فصل 9: سوختگی ها
فصل 10: مسمومیت‌ها
فصل 11: آسیب‌های ناشی از عوامل محیطی
فصل 12: حمل مصدوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-355-312-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش

برای دریافت کتاب ایمنی و بهداشت فردی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.