معرفی و دانلود کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!

عکس جلد کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!
قیمت:
۳۷,۳۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!

کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! از سری مجموعه داستان‌های کوتاه فارسی به قلم نویسنده‌ی ایرانی، سید علی شجاعی ا‌ست. نویسنده در هر کدام از چهارده داستان این مجموعه‌ی جذاب، سبک‌وسیاق تازه‌ای را برای نوشتن می‌گزیند و موضوع تازه‌ای را نقطه‌ی تمرکز داستانی خود قرار می‌دهد. داستان‌های این مجموعه با چشاندن طعم واقعیت و رویا و بازنمایی اشک و لبخند‌های بسیار مخاطب را به چهارده تجربه‌ی خواندنی و منحصر‌به‌فرد دعوت خواهد کرد.

درباره‌‌ی کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!

نویسنده‌ی جوان و مستعد ایرانی، سید علی شجاعی، در تلاشی تازه و در ششمین اثر ادبی خود، مجموعه‌ای از داستان‌های متنوع و خواندنی را به مخاطب خود ارائه می‌دهد. کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! یک مجموعه‌ی داستان کوتاه با روایت‌هایی متفاوت است که هر کدام مخاطب به را سفری کوتاه اما عمیق به سوی دروازه‌های جهانی تازه می‌برند. نویسنده‌ی این کتاب که خود فرزند یکی از ادیبان بزرگ و معاصر ایران است، حاصل مجموعه‌ای از آموخته‌ها و تجربه‌های خود را در زمینه‌ی هنر واژگان در این مجموعه‌ی جدید به کار می‌بندد.

کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! با زبان روان و قلم امروزی نویسنده‌ی خود، طیف بزرگی از مخاطبان داستان‌های معاصر فارسی را به سمت خود می‌کشاند. داستان‌های این مجموعه هر کدام به گوشه‌ای از زندگی شخصیت‌های ساخته و پرداخته‌ی ذهن نویسنده سرک می‌کشند و مخاطب را با تنوعی ویژه از موقعیت‌های داستانی رو‌به‌رو می‌کنند. داستان‌هایی که گاه نزدیک به زندگی ما هستند و گاهی دور از ذهن و غافل‌گیرکننده به نظر می‌آیند، گاهی لبخندی به گوشه‌ی لبمان می‌نشانند و گاهی ما را با غم شخصیت‌های داستان همراه می‌کنند. یا روایت‌هایی که گاه به واقعیت گره خورده‌اند و گاه به قلمروی خیال قدم می‌گذارند. وضعیت‌هایی که هر کدام در عین بدیع بودن و تازگی، همچنان به احساسات مخاطب نزدیک هستند و گره‌های داستانی را با دغدغه‌ی خوانندگان مختلف گره می‌زنند. داستان‌های کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! به‌گونه‌ای به تحریر درآمده که گویی مخاطب با خواندن آن در عمق و دل ماجرا قرار می‌گیرد و از لابه‌لای صفحات کاغذی کتاب به دل موقعیت‌های داستانی و شخصیت‌های مختلف آن سفر می‌کند.

«مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!»، «ثبت با سند برابر است»، «بی‌انتهای رنج سرد و ساکت ترنج»، «پریانه‌های نیمه شب... کمی مانده به صبح»، «باران به آسمان می‌بارد»، «چرا کسی از این ایستگاه نمی‌رود؟»، «شاید به جرم... عطر سیب‌ها»، «سال‌ها دو فصل دارند: پاییز... و پاییز»، «جنازه‌ای عریان با آب می‌رود»، «با این همه نمک، هر چه می‌پزی شور است!»، «گره‌هایی همه‌ش‌تا لاکی» و «کبوترانگی قریب یک استجابت»، «بر فراز دره پلی با باد می‌رقصد» و«چیزی که دیگران زندگی صدایش می‌کنند» نام داستان‌های این مجموعه داستان هستند.

این کتاب خواندنی با تلاش و کوشش نشر نیستان به دست علاقه‌مندان دنیای ادبیات و داستان رسیده است.

کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام دوست‌داران ادبیات، به‌ویژه داستان‌های کوتاه و ادبیات معاصر فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

با سید علی شجاعی بیشتر آشنا شویم

سید علی شجاعی (متولد 1362) از نویسندگان و مترجمان معاصر ایرانی‌ست. علاقه‌ی شجاعی به دنیای نویسندگی با تاثیر از آثار پدرش سید مهدی شجاعی، از نویسندگان معاصر و مطرح انقلاب آغاز شد. علی شجاعی در رشته‌ی مهندسی صنایع و تحلیل سیستم‌ها تحصیل کرده و در کنار نویسندگی به ترجمه، تدریس نیز مشغول است. همچنین شجاعی موفق به دریافت جوایز و افتخارات ادبی بسیاری‌ست که در این میان می‌توان به برنده شدن در جشنواره‌ی کتاب برتر کودک و نوجوان برای کتاب «نیم من بوق ابن پشم پانزده» و جشنواره ملی جوان ایرانی، برای کتاب «فصل شیدایی لیلاها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! می‌خوانیم

شرمنده سری تکان می‌دهم و منتظر می‌مانم در سکوت که پریا را می‌شناسم و اخلاقش را هم، که باید همه چیز مطابق خواستنش باشد تا کاری بکند یا حرفی بزند و در این بیست و چند سالی که با هم بزرگ شده‌ایم ندیده‌ایم هیچ‌کس بتواند پریا را مجبور به کاری بکند و این هیچ‌کس یعنی حتی پدر و مادرش هم...

- حسام من رو که می‌شناسی... اهل خرافات نیستم و هیچ‌وقت هم دل ندادم به این چرندیات و... همیشه هم به بچه‌ها می‌گم که درد مردم ما خرافه‌گرایی و...

- پریا!

«ی» پریا را می‌کشم که بفهمد حوصله سخنرانی‌اش را ندارم و می‌داند هم که بیزارم از این عادتش که وقت و مخاطب نمی‌شناسد و حس بزرگی و کلاس درس می‌گیردش و رهایش کنم دقیق یک ساعت در مذمت خرافه و بنیان‌های جامعه‌شناختی مدرن چرت می‌بافد... و می‌فهمد و سخنرانی‌اش را درز می‌گیرد:

- ببین همیشه این خواب‌ها واسه خودم بوده و هیچ‌وقت هم کسی نفهمیده که من مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی‌م رو با حس این خواب‌ها گرفتم...

به نگرانی احوال پریا و حرفی که می‌خواهد بزند، کمی هم کنجکاوی اضافه می‌شود و... «خب» م را می‌خورم و جرعه‌ای چای هم.

- جلال رو یادته؟

یادم است و سری تکان می‌دهم.

- چقدر مامان و بابا اصرار داشتن باهاش ازدواج کنم... تو و پدرام هم پاتون رو کرده بودین تو یه کفش که از این بهتر پیدا نمی‌کنی... حتی کار به مامان و بابای تو هم کشید و یه شب همه‌تون دوره‌ام کردین و...

فهرست مطالب کتاب

مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!
ثبت با سند برابر است
بی‌انتهای رنج سرد و ساکت ترنج
بر فراز دره، پلی با باد می‌رقصد
پریانه‌های نیمه‌شب... کمی مانده به صبح
سال‌ها دو فصل دارند: پاییز... و پاییز
جنازه‌ای عریان با آب می‌رود
باران به آسمان می‌بارد
چیزی که دیگران زندگی صدایش می‌کنند
چرا کسی از این ایستگاه نمی‌رود؟
با این همه نمک، هر چه می‌پزی شور است!
گره‌هایی همه‌ش‌تا لاکی
کبوترانگی قریب یک استجابت
شاید به جرم... عطر سیب‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-964-337-770-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!

برای دریافت کتاب مرا به خواب‌هایت ببر ماریه! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.