معرفی و دانلود کتاب مربیگری عملکرد: راهنمای کامل رهبران و مدیران سازمانی و متخصصان منابع انسانی

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مربیگری عملکرد: راهنمای کامل رهبران و مدیران سازمانی و متخصصان منابع انسانی

فرقی ندارد مدیر یک شرکت بزرگ باشید یا یک سازمان کوچک را اداره کنید. کتاب مربیگری عملکرد، نوشته‌ی سر جان ویتمور و کارول ویلسون به شما می‌آموزد در هر سمت و شغلی که هستید، بتوانید امور خود را به بهترین شکل کنترل کنید. این کتاب راهنمایی است برای هر کسی که می‌خواهد مربی شخصی خود یا سازمان‌های مختلف باشد.

درباره‌‌ی کتاب مربیگری عملکرد

اگرچه بسیاری از ما ممکن است بارها و به اشکال مختلف مدیریت و رهبری یک گروه از افراد را به عهده گرفته باشیم اما کمتر کسی ممکن است تابه‌حال با مفهوم «مربیگری عملکرد» آشنا شده باشد. سر جان ویتمور (Sir John Whitmore) و کارول ویلسون (Carol Wilson) به شما کمک می‌کنند تا با معنای دقیق و ماهیت این حرفه آشنا شده و اطلاعات خود را پیرامون تاریخچه‌ی آن افزایش دهید.

کتاب مربیگری عملکرد (Best practice in performance coaching) به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کند تا به حداکثر پتانسیل خود دست یابند، با چالش‌های کاری خود مقابله کنند و به اهدافی که در نظر دارند، برسند. این فرایند در نهایت به توسعه‌ی توانایی‌های شخصی و حرفه‌ای فرد می‌انجامد و موجب تعادل بین کار و زندگی او می‌شود. البته ناگفته نماند که راهکارها و نکات ارائه شده در این کتاب حاصل سال‌ها تجربه و تحقیق نویسندگان در حوزه‌ی مربیگری است و قطعاً برای کسب‌و‌کار شما نیز مفید خواهد بود.

اگر شما هم در این فکر هستید که به یک مربی خصوصی تبدیل شده یا حتی به عنوان مربی شرکتی استخدام شوید، سر جان ویتمور و کارول ویلسون با آموزش تکنیک‌ها، ابزارها و مدل‌های مربیگری فرصت بسیار خوبی را در اختیار شما قرار داده‌اند. همچنین به کمک کتاب مربیگری عملکرد می‌آموزید که به عنوان یک مربی چه نوع آموزش‌هایی را باید انتخاب کرده و چه تمریناتی را اجرا کنید. از سوی دیگر تمرینات کتاب نیز این فرصت را به ما می‌دهند که بارهاوبارها مهارت‌های مربیگری خود را محک بزنید.

کتاب مربیگری عملکرد با ترجمه‌ی محمدرضا بابایی، سمانه پویان‌فر و محمد نبی‌پور از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب مربیگری عملکرد

  • اگر می‌خواهید یک کتاب راهنمای جامع مملو از نکات کاربردی داشته باشید که بتوانید در تمرینات مربیگری خود از آن‌ها استفاده کنید، یک نسخه از کتاب مربیگری عملکرد را بردارید مطالعه کنید. (وب‎سایت بیزنس کوچ).
  • یک کتاب و مرجع ارزشمند برای هر کسی که به دنبال درکی واضح‌تر از مربیگری و مزایای مرتبط با آن است. (مجله‌ی مربیگری در محل کار)
  • بهترین کتاب شروع مربیگری که تا به امروز دیده‌ام. (سر جان ویتمور، رئیس اجرایی مشاوران عملکرد بین‌المللی)

کتاب مربیگری عملکرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقمندان حوزه‌ی مربیگری اجرایی هستید و قصد دارید تا به عنوان مربی عملکرد در شرکت‌های مختلف استخدام شوید، خواندن این کتاب را هرگز از دست ندهید. همچنین با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید مهارت خود را در مدیریت کسب‌وکارتان افزایش دهید.

با نویسدگان کتاب مربیگری عملکرد بیشتر آشنا شویم

سر جان ویتمور، متولد 16 اکتبر 1937، نویسنده، ورزشکار و از پیشگامان صنعت مربیگری بود که در این حوزه کتاب‌های ارزشمندی را به نگارش درآورد. از آثار این نویسنده می‌توان به کتاب «مربیگری برای عملکرد بهتر» اشاره کرد. سر جان ویتمور سرانجام در 28 آوریل 2017 درگذشت.

کارول ویلسون، زاده‌ی 1949، نویسنده و از مدرسان حوزه‌ی مربیگری اجرایی است. او که عضویت در انجمن مربیگری و نیز انجمن حرفه‌ای سخنوری را در کارنامه‌ی خود دارد، برنامه‌های مربیگری خود را در 33 کشور به اجرا درآورده است. کارول ویلسون همچنین به سبب فعالیت‌های بشردوستانه‌ی خود در آفریقا مورد توجه و تحسین بوده است.

در بخشی از کتاب مربیگری عملکرد می‌خوانیم

مربیگری ‌عملکرد‌ فرآیندی است که مردم را قادر می‌سازد تا شخصاً راه حل‌هایی که بیشترین تناسب و هماهنگی را دارد پیدا و اجرا کنند. این از طریق مکالمه‌ای به دست می‌آید که به تربیت شوندگان کمک می‌کند تا زوایای جدید را بینند و درباره افکار، احساسات و کارهایشان، و همچنین افراد و موقعیت‌های دور و بر، تصویر واضحی داشته باشند. مربیگری عملکرد، می‌تواند با گروه‌ها و افراد اجرا شود، نه با گفتن و نصیحت، بلکه در آگاهی و یادگیری خودمحور سهولت ایجاد می‌کند.

شمار فزاینده‌ای از دسته‌بندی‌ها در مربیگری وجود دارد. مثلاً مربیگری زندگی، اجرایی، تیمی، گروهی و شغلی. اما روند آن‌ها بیشتر همانند هم است، و همه آن‌ها می‌توانند به طور کلی، مربیگری عملگرد تعریف شوند. مثلاً هرچه یک قهرمان ورزشی موفق‌‌تر باشد، لابد بیشتر با یک مربی کار می‌کند. مربیگری عملکرد لزوماً راجع به حل مسائل و مشکلات نیست و بیشتر برای کمک به افراد و گروه‌های موفق که می خواهند موفق‌تر شوند استفاده می‌گردد.

گهگاه در طی مربیگری ممکن است نوعی مشکل عاطفی شناسایی شود و مربی ممکن است بخواهد تربیت شونده را به یک مشاور یا درمان‌گر معرفی کند. با این حال، بعضی اوقات روند مربیگری تنها با روش تمرکز بر حل مسئله و بدون لزوم بررسی‌های عمیق‌تر، عقده‌ها و صدمات دیرینه‌ای که تربیت شونده را به عقب رانده حل می‌کند. مربیگری، همچنین نتایجی در بهبود فیزیکی افراد دارد۔

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مبانی
بخش 1: مربیگری چیست؟ ‌ ‌
‌بخش 2: تکنیک‌های مربیگری ‌
‌بخش 3: مدل‌های مربیگری
بخش 4: ساختار
بخش 5: تحصیل به عنوان یک مربی
بخش 6: اجرای عملی مربیگری حرفه ای
بخش 7: چگونه در سازمان‌ها یک فرهنگ مبتنی برمربیگری ایجاد کنیم
فصل 2: مربیگری حرفه‌ای
بخش 8: ابزارهای مربیگری ‌ ‌
‌بخش 9: تاریخچه موردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مربیگری عملکرد: راهنمای کامل رهبران و مدیران سازمانی و متخصصان منابع انسانی
نویسنده،
مترجممحمدرضا بابایی، سمانه پویان فر، محمد نبی پور
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات261
زبانفارسی
شابک978-964-468-640-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
76700 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مربیگری عملکرد

سمانه مرادخانی
۱۴۰۲/۸/۳۰
اطلاعات خیلی خوبی بدست آوردم عالی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مربیگری عملکرد

برای دریافت کتاب مربیگری عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.