معرفی و دانلود کتاب مرجع کاربردی MATLAB

عکس جلد کتاب مرجع کاربردی MATLAB
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کاربردی MATLAB

استورمی اتاوی در کتاب مرجع کاربردی MATLAB به مخاطبان می‌آموزد که چطور در نرم‌افزار متلب به برنامه‌نویسی بپردازند، تابع رسم کنند، از برنامه‌ی نوشته‌شده اشکال‌زدایی نمایند و از آن خروجی بگیرند. این کتاب با ‌آموزش پله‌به‌پله‌، راهنمایی عالی برای افرادی‌ است که می‌خواهند کار با متلب را شروع کنند و در آن حرفه‌ای شوند.

درباره‌ی کتاب مرجع کاربردی MATLAB

نرم‌افزار متلب (MATLAB)، یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند است که از آن به‌طور گسترده در رشته‌های مختلفی نظیر مهندسی و ریاضی استفاده می‌شود. یکی از نکات قوت این نرم‌افزار، سهولت استفاده و تطبیق‌پذیری آن است. این زبان برنامه‌نویسی به کاربران اجازه می‌دهد تا عملیات پیچیده‌ی ریاضی را به‌راحتی به انجام برسانند. علاوه بر این، متلب قدرت خارق‌العاده‌ای در ترسیم نمودارها و توابع دارد. این برنامه قادر است انواع توابع، نظیر توابع و نمودارهای سه‌بعدی، دو‌بعدی، هیستوگرام و نمودارهای پراکنده، را رسم کند. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از گزینه‌های مختلف مانند رنگ‌ها، سبک خطوط و نشانگرها، نمودارها را به سلیقه‌ی خود سفارشی سازند.

عموماً در دانشگاه‌ها برای شبیه‌سازی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و توسعه‌ی الگوریتم‌ها و همچنین در صنعت در جهت مدل‌سازی و شبیه‌سازی، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مدیریت ریسک از نرم‌افزار متلب استفاده می‌شود.

حال که با ویژگی‌ها منحصر به فرد این نرم‌افزار آشنا شدیم و دریافتیم که چه کاربردهای گسترده‌ای دارد، چطور می‌توانیم کار با آن را بیاموزیم؟ آیا می‌توان به‌صورت خودآموز با محیط این نرم‌افزار آشنا شد و کار با آن را فرا گرفت؟ بهترین مرجع برای آموزش چیست؟

کتاب مرجع کاربردی متلب (Matlab: A Practical Introduction to Programming and Problem Solving) نوشته‌ی استورمی اتاوی (Stormy Attaway) منبع و راهنمایی مناسب برای یادگیری کار با این نرم‌افزار و استفاده از ویژگی‌های آن است.

این کتاب که از چهارده فصل تشکیل شده به طور پله به پله مخاطبان را با محیط این نرم‌آفزار آشنا ساخته و سپس به سراغ آموزش مطالبی همچون «بردارها و ماتریس‌ها»، « رسم تابع»، «جملات شرطی»، «برنامه‌های موجود در متلب» و... می‌رود.

از نکات مثبت و قابل‌ِتوجه این کتاب که آن را از سایر کتاب‌های منتشرشده در این زمینه متمایز می‌کند، استفاده از تصاویر واضح و رنگی برای نشان دادن هر مرحله از کار است. همچنین در پایان هر فصل آزمون و تمریناتی طراحی شده که سبب جا افتادن بهتر مطالب برای خوانندگان می‌شود.

کتاب مرجع کاربردی MATLAB، به همت عادله خجسته سالکویه به فارسی ترجمه شده و در انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب مرجع کاربردی MATLAB برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که مایل به یادگیری محیط برنامه‌نویسی متلب هستند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مرجع کاربردی MATLAB می‌خوانیم

وراثت (inheritance) وقتی است که یک کلاس از یک کلاس دیگر مشتق می‌شود. کلاس اولیه، پایه (base) والد (parent) یا سوپرکلاس (superclass) نامیده می‌شود و کلاس مشتق، فرزند (child) مشتق (derived) یا زیرکلاس (subclass) نامیده می‌شود. یک زیرکلاس، کلاس جدیدی است که ویژگی‌ها و متدهای سوپرکلاس را دارد (این کار ارثبری inheritance نامیده می‌شود،) به اضافه اینکه می‌تواند ویژگی‌ها و متدهای خود را نیز داشته باشد. متدهای یک زیرکلاس می‌توانند متدهای سوپرکلاس را نادیده بگیرند اگر که نام مشابه با هم داشته باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمه
فصل 2: بردار‌ها و ماتریس‌ها
فصل 3: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی متلب
فصل 4: جملات شرطی
فصل 5: عبارات لوپ (loop) و کد‌برداری
فصل 6: برنامه‌های موجود در متلب
فصل 7: دست‌کاری رشته
فصل 8: ساختار داده
فصل 9: فایل ورودی و خروجی پیشرفته
فصل 10: توابع پیشرفته
فصل 11: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی شیءگرا و گرافیکی
فصل 12: تکنیک‌های رسم پیشرفته
فصل 13: تصاویر و صداها
فصل 14: ریاضیات پیشرفته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کاربردی MATLAB
نویسنده
مترجمعادله خجسته سالکویه
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات571
زبانفارسی
شابک978-600-8871-54-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کاربردی MATLAB

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کاربردی MATLAB

برای دریافت کتاب مرجع کاربردی MATLAB و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.