معرفی و دانلود کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز

عکس جلد کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز
قیمت:
۱۶۵۰۰۰ ۱۴۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز

کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز تألیف میثم نوروززاده، دستورالعمل طراحی، اجرا و بازرسی لوله‌کشی گاز ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی را مرور کرده و الزامات مهم و اساسی در این فرآیند را بازگو می‌کند. این کتاب راهنما شیوه‌ی نقشه‌کشی لوله‌های گاز را تشریح می‌کند، نحوه‌ی انتخاب قطر لوله‌ها و نصب رگولاتور، کنتور و علمک را توضیح می‌دهد و اجرای انواع لوله‌کشی‌ها، جوشکاری، آزمایش و بازرسی آن‌ها را به مخاطبان می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز

گاز یکی از اولین منابع انرژی به‌شمار می‌رود که انسان توانست به آن دست یابد. تقریباً در اواخر قرن هجدهم بود که گاز زغال سنگ (نوعی گاز غیرطبیعی که حاصل حرارت دادن به زغال سنگ بود) کشف شد و برای تأمین سوخت و روشنایی چراغ‌ها به کار رفت. به دنبال همین تحول بود که گازکشی در معابر و ساختمان‌ها شروع شد. لوله‌های انتقال گاز در ابتدا از جنس چوب بودند که طبیعتاً هم خطرناک بودند و هم هدر رفتشان بالا بود. ولی در اواسط قرن نوزدهم لوله‌های فلزی ابداع و جایگزین شدند. پس از توسعه‌ی نیروی الکتریسیته و شکل‌گیری صنعت برق، این نوع گاز دیگر برای روشنایی کارایی نداشت و کنار گذاشته شد. اما با کشف گاز طبیعی بار دیگر دنیا متحول شد؛ این انرژی جدیدی بود که امکان زیادی به انسان می‌داد. در ابتدا دولت‌ها صرفاً نفت را استخراج می‌کردند و گاز را می‌سوزاندند، چون تصور می‌کردند ارزشی ندارد.

اما محققان به‌مرور متوجه پتانسیل و ارزش قابل‌توجه این ماده شدند. از همان دوران بود که تلاش برای انتقال گاز از سرمنشأ آن به دیگر مکان‌ها شروع شد. در این فرآیند، لوله‌کشی اهمیت بسیاری زیادی داشت، چون کوچک‌ترین اشتباهی می‌توانست به حادثه و فاجعه منتهی شود. صنعت لوله‌کشی در این چند دهه پیشرفت زیادی کرده و استانداردهای بالاتری به آن اختصاص یافته است. کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز تألیف میثم نوروززاده، راهنمایی است که شیوه‌ی لوله‌کشی و نظارت بر آن را به شکل جامع توضیح می‌دهد و مخاطب را با دستورالعمل‌ها و استانداردهای آن آشنا می‌کند. این کتاب می‌کوشد به تمام جوانب موضوع، از نقشه‌کشی تا اجرا، جوشکاری و بازرسی بپردازد.

ایران یکی از غنی‌ترین منابع نفت و گاز دنیا را در اختیار دارد. بااینکه این کشور از قرن نوزدهم فروش نفت را آغاز کرد ولی امکان و توان استفاده از گاز را نداشت. ازآنجایی‌که فرآیند انتقال گاز و حتی مصرف آن بسیار پرهزینه و پیچیده بود، دولت‌ها تا سال‌ها به دنبال راهی برای حل این مسأله بودند. درنهایت از دهه‌ی 1340 شمسی زیرساخت‌ها تأمین و انتقال گاز از مناطق جنوب به دیگر مناطق کشور آغاز شد. گرچه گاز در ابتدا صرفاً مصرف صنعتی داشت اما چند دهه‌ی بعد به خانه‌ها هم رسید تا شهروندان برای مصارف خانگی نیز از آن بهره ببرند.

لوله‌کشی ساختمان‌ها، اعم از ساختمان‌های مسکونی، تجاری یا صنعتی نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد و باید بااحتیاط و رعایت تمام استانداردها انجام گیرد تا احتمال نشتی و خطر کاهش یابد. بر همین اساس، میثم نوروززاده در کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز کوشیده مراحل آن را گردآوری و گام‌به‌گام آموزش دهد. او در این کتاب مقررات ویژه‌ی گازکشی انواع ساختمان‌ها را مرور و الزامات و قوانین آن را مطرح می‌کند. در ادامه شیوه‌ی ترسیم نقشه‌ی فنی گازکشی را توضیح می‌دهد و در مورد سایزینگ و انتخاب لوله بحث می‌کند. نحوه‌ی نصب رگولاتور، کنتور، علمک، لوله‌ی رابط، کلکتور و شیرها از دیگر موضوعاتی هستند که در موردشان صحبت می‌شود. نویسنده شیوه‌ی جوشکاری لوله‌های گاز و آزمایش نشتی آن را هم آموزش می‌دهد و در پایان نیز الزامات مهم در بازرسی و نظارت بر لوله‌کشی را یادآوری می‌کند.

کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسان مکانیک و مجریان لوله‌کشی گاز پیشنهاد می‌شود. همین‌طور اگر متقاضی آزمون نظام‌مهندسی یا دیگر آزمون‌ها هستید، این راهنما می‌تواند کمکتان کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول - بخش اول: آشنایی با گاز طبیعی / آشنایی با گاز طبیعی و تاریخچه مصرف آن در ایران و جهان
فصل اول - بخش دوم: تعاریف
فصل دوم: کلیات
فصل سوم: گروه‌بندی ساختمان‌ها
فصل چهارم: ساختمان‌های عمومی و خاص
فصل پنجم: بخش اول: نقشه‌کشی
فصل پنجم - بخش دوم: سایزینگ لوله‌کشی
فصل پنجم - بخش سوم: رگولاتور
فصل پنجم - بخش چهارم: علمک، لوله، رابط، کلکتور
فصل پنجم - بخش پنجم: کنتور
فصل پنجم - بخش ششم: شیرها
فصل ششم - بخش اول: خم‌کاری
فصل ششم - بخش دوم: لوله‌کشی روکار، توکار و عایق‌کاری
فصل ششم - بخش سوم: ‌جوشکاری
فصل هفتم: آزمایش نشت لوله
فصل هشتم - بخش اول: نصب وسایل گازسوز
فصل هشتم - بخش دوم:‌ تامین هوای احتراق
فصل نهم: دودکش
فصل دهم: بهره‌برداری از شبکه لوله‌کشی
فصل یازدهم: نکات کلیدی مبحث هفدهم / مقررات ملی ساختمان
فصل دوازدهم: عبور لوله از اماکن مختلف
فصل سیزدهم: دستورالعمل طراحی، اجرا و بازرسی، لوله‌کشی گاز
فصل چهاردهم:‌ الزامات مهم در بازرسی و نظارت گاز
فصل پانزدهم - بخش اول: مشاعات ساختمان
فصل پانزدهم - بخش دوم: چک‌لیست‌های نظارت
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات413
زبانفارسی
شابک978-622-218-144-4
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک
۱۶۵۰۰۰ ۱۴۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز

برای دریافت کتاب مرجع کامل نظارت و بازرسی گاز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.