معرفی و دانلود کتاب مردی که به شیکاگو رفت

عکس جلد کتاب مردی که به شیکاگو رفت
قیمت:
۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردی که به شیکاگو رفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردی که به شیکاگو رفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردی که به شیکاگو رفت

کتاب مردی که به شیکاگو رفت نوشته‌ی ریچارد رایت، داستان کوتاهی با ژانر اجتماعی است که در باب تبعیض نژادی و رفتارهای غیرمنصفانه‌ی جامعه‌ی آمریکا نسبت به کارگران سیاه‌پوست نگاشته شده است. این اثر تصویری از کشمکش‌ها و جنگ درونی یک مرد آفریقایی-آمریکایی را ترسیم می‌کند که از آمریکای جنوبی به شیکاگو می‌رود و تفاوت برخورد اطرافیان را در هر دو فرهنگ با یکدیگر مقایسه می‌کند.

درباره‌ی کتاب مردی که به شیکاگو رفت

کشمکش درونی،‌ نزاع روانی و تبعیض، درونمایه‌ی اصلی کتاب مردی که به شیکاگو رفت (The Man Who Went to Chicago) را در برمی‌گیرد. اثر پیشِ رو روایتی خواندنی از زندگی مردی آفریقایی-آمریکایی است که از آمریکای جنوبی به شیکاگو مهاجرت کرده و درحالی که در شیکاگو به دنبال یک شغل شرافت‌مندانه است، با انواع تبعیض‌های نژادی و حس ناامنی درونی مواجه می‌شود. این تجربه باعث می‌شود که دیدگاه‌های متفاوتی را درباره‌ی باورهای نژادی ببیند و در این مسیر با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو شود. روایت‌گر این داستان مردی است که در سراسر زندگی‌اش، مشاغل مختلفی را تجربه می‌کند. در هر شغل، آموزه‌های جدیدی درباره نژاد خود و نژاد آمریکایی یاد می‌گیرد. این مرد در مسیر شناسایی روابط نژادی و اضطراب اجتماعی در شهر جدید شیکاگو قدم برمی‌دارد. به عنوان یک مهاجر داخلی، در طول داستان، با یادآوری فرهنگ، تنش‌های اجتماعی، تبعیض‌ها و تعصباتی که در آمریکای جنوبی تجربه کرده است به مقایسه‌ی برخوردی که اکنون در شیکاگو با او می‌شود، می‌پردازد. داستان این مرد ضرورت بررسی مشکلات اجتماعی را برجسته می‌سازد.

قلم ریچارد رایت (Richard Wright)، دنیای درونی یک مرد و احساس خودبیزاری‌ای را که در وجودش رخنه کرده است، برای خواننده آشکار می‌سازد. نویسنده در طول داستان با به‌کارگیری زاویه‌ دید شخص اول باعث می‌شود تا خواننده نفرتی را که سیاه‌پوستان نسبت به خود دارند، درک کند. راوی داستان به‌خوبی احساساتی را به شما القا می‌کند که خود تجربه کرده است. به‌گونه‌ای که با یادآوری ناملایمتی‌های یک جامعه، بیزاری انبوه مردم نسبت به خود را حس می‌کنید. همان لحظه‌ای که این افکار از ذهن شما می‌گذرند، دقیقا زمانی است که دانه‌ی خودبیزاری در وجود شما جوانه می‌زند. نفرتی که به بیرون نیز رخنه می‌کند و حتی هم‌نژادهایتان را هم نشانه می‌گیرد.

راوی داستان رویایی دارد و رویای او همچون دیگر آمریکایی‌ها ورود به دنیای کار و کسب درآمد است. اما او از این حقیقت آگاه است که سفیدپوستان مسیر تحقق آرزوهای او را ناهموار می‌کنند. آن‌ها دست به هرکاری می‌زنند تا یک سیاه‌پوست را از زندگی رویایی و شادی که حق مسلم اوست، دور کنند. این مرد برای فرار از اهانت به ریشه‌های نژادی‌اش، حاضر می‌شود هر روش زندگی را به جز طریقه‌ای که خودش انتخاب کرده است، با رضایت تمام و کمال بپذیرد. گویی که بخشی از افکار و شخصیت او متعلق به خودش نیست و همه‌ی آن‌ها را از دیگر سفیدپوستان گرفته است تا احساسات خود را به عنوان یک سیاه‌پوست سرکوب کند. خواننده در این داستان با راوی سیاه‌پوست احساس همدردی می‌کند، زیرا این مرد ناشناس تصمیم گرفته است که مخاطب را به دنیای درونی‌اش، ترس‌های نهادینه در وجودش، منشأ این ترس‌ها و تصمیمات ناشی از آن‌ها، سوالات و مکالمه‌هایی که در سر دارد دعوت کند.

ریچارد رایت، نویسنده‌ی آمریکایی است که خود نیز در طول زندگی‌اش با تبعیض و خشونت علیه سیاه‌پوستان مواجه بوده و همین موضوع باعث شده کتاب مردی که به شیکاگو رفت درواقع بازتابی از تجاربی باشد که نویسنده آن‌ها را در طول زندگی به دست آورده است. او داستان‌های بسیاری با موضوعات نژادی نگاشته است، به گونه‌ای که می‌توان او را فردی تأثیرگذار در تغییر روابط نژادی در اواسط قرن بیستم آمریکا دانست.

این کتاب توسط مریم حاجونی به زبان فارسی برگردانده شده و نشر افق آن را ذیل مجموعه‌ی شاهکارهای 5 میلی‌متری به چاپ رسانده است. مجموعه‌ی شاهکارهای 5 میلی‌متری نشر افق شامل کتاب‌های کوچک از ادبیات برجسته و مدرن معاصر هستند که به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا بهترین آثار ادبی جهان را در اندک زمان ممکن و با صرف هزینه‌ای ناچیز بخوانند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شاهکارهای پنج‌میلی‌متری

«امنیت و دو داستان دیگر»، «برای یک شب عشق»، «گریه نکن بچه جان»، «یکشنبه‌های داریسی» و «برف‌های کلیمانجارو» عناوین برخی از کتاب‌هایی هستند که همگی تحت عنوان مجموعه‌ی شاهکارهای پنج‌میلی‌متری به چاپ رسیده‌اند. علاقه‌مندان نوولاهای خارجی و برترین داستان‌های ادبیات جهان، شیفته‌ی آثار این مجموعه خواهند شد. گفتنی است نشر افق، وظیفه‌ی چاپ و انتشار این سری کتاب‌ها را به عهده داشته است.

مطالعه‌ی مجموعه‌ی حاضر بهترین فرصت برای مخاطبانی است که می‌خواهند با برخی از درخشان‌ترین چهره‌های ادبی در سراسر جهان آشنا شوند و به سبک و سیاق ویژه‌ی ایشان در زمینه‌ی داستان‌نویسی پی ببرند؛ بزرگانی چون ارنست همینگوی، آلیس مونرو، امیل زولا، چارلز بوکوفسکی، هاروکی موراکامی و... .

کتاب مردی که به شیکاگو رفت مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی علاقه‌مندان ادبیات داستانی و آثاری با موضوع تبعیض نژادی توصیه می‌شود. اگر قصد دارید یک داستان گیرا و جذاب را در زمان کوتاه مطالعه کنید، کتاب مردی که به شیکاگو رفت بهترین انتخاب شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب مردی که به شیکاگو رفت می‌خوانیم

حالا که به گذشته برمی‌گردم و به دخترها و زندگی‌شان فکر می‌کنم، احساس می‌کنم برای درک مشکل سیاه‌ها، آمریکایی قوی‌تر و بزرگ‌تر از چیزی‌ که تابه‌حال بوده لازم است. احساس می‌کنم گذشته‌ی آمریکا زیادی سطحی و شخصیت ملی‌اش زیادی خوش‌بین است، اخلاق آمریکایی آن‌قدر از تنفر نژادی اشباع شده که نمی‌تواند از عهده‌ی کاری پیچیده و عظیم برآید. از لحاظ فرهنگی، سیاه نمایانگر تناقض است: او بخشی بنیانی از جامعه است اما توسط جریان فرهنگ آمریکایی از جامعه کنار گذاشته شده است. واضح است، تحریم‌ شدنش کاری درست تلقی شده و آزادی‌اش عملی اشتباه. بنابراین، اگر جامعه سعی کند علی‌رغم محدودیت‌های فرهنگ کنونی‌اش، از تنفر نژادی پاک شود، خودش را در جنگ با خویش قرار می‌دهد و از تشنجی احساسی و اخلاقی گیج می‌شود. اگر جامعه روزی بخواهد رابطه‌ی واقعی‌اش با سیاه‌ها را بررسی کند، خود را در حال انجام کاری بسیار فرا‌تر از این خواهد یافت، چرا که رفتارهای ضد سیاهِ سفیدپوست‌ها تنها بخش کوچکی اگرچه به لحاظ نمادین مهم‌ترین بخش از واکنش اخلاقی جامعه است.

آمریکای زیادی جوان و زیادی جدید ما که چون تنهاست آتش تندی دارد و چون می‌ترسد مهاجم است، اصرار دارد دنیا را از زاویه‌ی خوب ‌و ‌بد ببیند، مقدس ‌و‌ شیطانی، بالا ‌و ‌پایین، سفید‌ و ‌سیاه؛ آمریکا از حقیقت، از تاریخ، از جریان، از نیاز می‌ترسد. راه ساده را انتخاب می‌کند و با کمال میل آن‌هایی را که نمی‌فهمند لعنت می‌کند، آن‌هایی را که ظاهری متفاوت دارند محروم و وجدانش را در شنل خودبافته‌ی نیکوکاری پنهان می‌کند. آیا الان در حال بدگویی از وطنم هستم؟ نه، چون این نقص‌های شخصیتی را از او به ارث برده‌ام! و واقعاً فکر نمی‌کنم آمریکا، آمریکای نوجوان و پر از باد دماغ، بیگانه با رنج و مشقت، دشمن احساسات و فداکاری، آماده‌ی کشف و شهود بنیادی‌ترین باورهایش باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردی که به شیکاگو رفت
نویسنده
مترجممریم حاجونی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-369-979-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردی که به شیکاگو رفت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مردی که به شیکاگو رفت

برای دریافت کتاب مردی که به شیکاگو رفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.