معرفی و دانلود کتاب مرگ حقیقت: یادداشت‌هایی در باب دروغ‌ پردازی در عصر ترامپ

برای دانلود قانونی کتاب مرگ حقیقت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ حقیقت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ حقیقت: یادداشت‌هایی در باب دروغ‌ پردازی در عصر ترامپ

حقیقت زندگی در دنیای امروز، قرار گرفتن در معرض دروغ‌های متعددی است که هر روز از خلال ابزارهای ارتباطی و رسانه‌های گوناگون مطرح می‌شوند. میچیکو کاکوتانی، در کتاب مرگ حقیقت، به شکلی خاص‌تر به این موضوع پرداخته است و دروغ‌پردازی در عصر ترامپ را بررسی می‌کند. این کتاب توانسته است به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شود.

درباره‌ی کتاب مرگ حقیقت

سیاست در دنیای امروز، با اتصال به شبکه‌ی عظیمی از اطلاعات پیوند خورده است. ما روزانه در معرض اطلاعات بسیار متنوع و متعددی هستیم که به راحتی نمی‌توان راستی یا دروغ آن‌ها را تشخیص داد. این موضوع، ذهن بسیاری از متفکران در دوره‌ی جدید را، به خصوص متفکران پست‌مدرن، به خود مشغول کرده و همچنان بسیاری از اندیشمندان و نویسندگان به تفکر و نظریه‌پردازی درباب این موضوع می‌پردازند.

ایده‌ی اصلی کتاب مرگ حقیقت (The Death of Truth) نیز، از بین رفتن حقیقت یا لااقل، پنهان شدن آن در زمانه‌ای است که سیاستمداران و صاحبان قدرت، به روش‌های گوناگونی، سعی در مطرح کردن دروغ و نشاندن آن‌ها به جای حقیقت دارند.

کتاب مرگ حقیقت، در افق این ایده‌ی کلی، به دروغ‌پردازی در عصر ترامپ می‌پردازد. نویسنده‌ی این کتاب، با اسناد موجود، که اسنادی دست اول هستند، نشان می‌دهد چگونه فردی چون ترامپ، که چهل‌و‌پنجمین رییس‌جمهور آمریکا است، با ارائه‌ی اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده، حقیقت را به شکلی دیگر نشان می‌دهد و بدین ترتیب، دست به تصمیم‌گیری‌هایی می‌زند که پیامدهایشان می‌توانند نه‌تنها در سطح آمریکا، که در سطح بین‌المللی ظاهر شوند و بسیاری از مناسبات را دستخوش تغییر کنند.

نکوداشت‌های کتاب مرگ حقیقت

- جدلی خیره‌کننده علیه ترامپ، استبداد و دروغ. (The Times)

- کتابی که خوانندگان می‌توانند از آن برای توضیح وقایعی که زمانی غیرقابل تصور بودند، برای آیندگان استفاده کنند. (Longreads)

- خیره‌کننده... کتاب جدید کاکوتانی که در عین ظرافت، آتشین است، فقط توسط کسی می‌توانست نوشته شود که بیشتر از دیگران اهل مطالعه است. (TIME)

- کاکوتانی، اولین کتاب با اهمیت درمورد دولت ترامپ را نوشته است. کتاب مرگ حقیقت، طرح یک بحث آتشین علیه رییس‌جمهور است و باید به عنوان یک کتاب ضروری خوانده شود. نویسنده‌ی کتاب – که موفق به کسب جایزه‌ی پولیتزر شده است – در بخش‌های مختلف این کتاب، از دانش گسترده‌ی خود در زمینه‌ی ادبیات، فلسفه و سیاست، بهره می‌گیرد تا به موضوع مدنظر بپردازد. (Rolling Stone)

کتاب مرگ حقیقت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب تمام کسانی است که به مطالعه‌ در باب تاریخ و سیاست دنیای معاصر، به خصوص کشور آمریکا، علاقه دارند.

با میچیکو کاکوتانی بیشتر آشنا شویم

میچیکو کاکوتانی (Michiko Kakutani)، نویسنده‌ و منتقد ادبی ژاپنی-آمریکایی است. او در مجله‌های گوناگونی از جمله واشنگتن پست، تایمز و نیویورک‌‌تایمز به عنوان خبرنگار و نویسنده فعالیت داشته است و در سال 1998، موفق به دریافت جایزه‌ی پولیتزر برای نقد شده است. آثار او عموما کتاب‌هایی پرفروش هستند و کتاب مرگ حقیقت از او، به عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز شناخته شده است.

در بخشی از کتاب مرگ حقیقت می‌خوانیم

چند دهه پیش مردم فقط می‌توانستند اخبار را از سه کانال تلویزیونی بشنوند و همه افراد برنامه‌های تلویزیونی مشابهی مانند «همگی در خانواده» و «شوی ماری تایلر مور» را تماشا می‌کردند؛ اما آن روزها دیگر گذشته است. فیلم‌های جدید جنگ ستارگان و رویدادهای ورزشی مهم مانند سوپربول اکنون تنها رویدادهای معدودی هستند که می‌توانند همه افراد را جذب خود کنند و مرزهای جمعیتی را درهم بشکنند.

حوزه خبر، یک محیط رسانه‌ای است که به‌طور فزاینده‌ای ازهم‌گسیخته می‌شود و سایت‌ها و نشریاتی با هدف جذب مخاطبان خاص از قرمزترین قرمز (جمهوری‌خواهان) تا آبی‌ترین آبی (دموکرات‌ها) ظهور می‌کنند. فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و بسیاری از سایت‌های دیگر از الگوریتم‌هایی برای شخصی‌سازی اطلاعاتی که می‌بینید استفاده می‌کنند، اطلاعاتی که بر اساس داده‌های قبلی که درباره شما جمع‌آوری کرده‌اند سفارشی‌سازی شده‌اند.

الی پاریسر، فعال اینترنتی، در کتاب خود به نام «حباب فیلتر» می‌نویسد: «با شخصی‌سازی گوگل برای هر فرد، پرسش درباره سلول‌های بنیادی ممکن است نتایج کاملاً متضادی برای دانشمندانی که از تحقیقات سلول‌های بنیادی حمایت می‌کنند و فعالانی که با آن مخالف هستند داشته باشد. در جستجو درباره تغییر اقلیم ممکن است نتایج متفاوتی برای یک فعال محیط‌زیست و یک مدیر شرکت نفت نمایش داده شود. در نظرسنجی‌ها، اکثریت عظیمی از ما فرض می‌کنیم که موتورهای جستجو بی‌طرف هستند؛ اما این ممکن است فقط به این دلیل باشد که این موتورهای جستجو گزینه‌های بیش‌تر و بیش‌تر مغرضانه‌ای را به ما نشان می‌دهند که مشابه دیدگاه‌های خود ما هستند. الگوریتم آن‌ها مواردی که ما کلیک می‌کنیم را ردیابی می‌کنند و صفحه‌نمایش کامپیوتر ما به‌طور فزاینده‌ای تبدیل به یک آینه یک‌طرفه می‌شود که فقط علایق خودمان را به ما منعکس می‌کند.»

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
مقدمه نویسنده
فصل اول: زوال و سقوط عقل
فصل دوم: جنگ‌های فرهنگی جدید
فصل سوم: «دهه من» و طلوع ذهنیت
فصل چهارم: ناپدید شدن واقعیت
فصل پنجم: تسخیر زبان
فصل ششم: فیلترها، گروه‌ها و قبیله‌ها
فصل هفتم: کمبود توجه
فصل هشتم: گردباد فریب؛ تبلیغات و اخبار جعلی
فصل نهم: لذت بردن ترول‌ها
کلام آخر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ حقیقت: یادداشت‌هایی در باب دروغ‌ پردازی در عصر ترامپ
نویسنده
مترجمسید محمد عیسی نژاد، سید محمد سیدی اصل
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات206
زبانفارسی
شابک978-622-94573-5-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ حقیقت

Milad SabzehAra
۱۴۰۱/۵/۱۹
تبحر نویسنده در کنار هم قرار دادن اجزا مشترک حکومت‌های توتالیتر قرن بیستم و مقایسه اون با رفتار سیاسی ترامپ بسیار جالبه. به شخصه از خوندن فصل تسخیر زبان بسیار لذت بردم. به علاقه مندان به مباحث تاریخی، اجتماعی و سیاسی خوندن این کتاب رو به شدت توصیه میکنم و از مترجمان بابت ترجمه خوب به همراه پاورقی‌های روشنگرانه برای بعضی اصطلاحات مبهم و انتشارات اندیشه آگاه بخاطر چاپ کتابهای متنوع تشکر میکنم.
ریحانه امجد
۱۴۰۱/۶/۱۰
این کتاب ارزش چند بار خوندن رو داره
و عجیبه که تا الان دیده نشده
تسلط نویسنده به مسائل روز و تاریخ و فلسفه و توانایی امتزاج این مسائل غامض یه شاهکار سهل و ممتنع خلق کرده
واقعا دستمریزاد و آفرین به مترجمین دقیق و صبور
پیشنهاد میکنم بخونید و حظ وافر ببرید و کیفور شید
فراز
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتابی است که سراسر پر از اطلاعاتی درباره سیاست، جامعه شناسی، روانشناسی و ادبیات و هنر. می‌توان گفت یکی از برترین کتابهایی است که در حال حاضر در جهان منتشر شده است. ممنون به خاطر انتخاب مترجم و ناشر
positive psychology
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتاب خوبی هست. مفاهیم فلسفی و دلایل تاریخی خوبی آورده.
آ م
۱۴۰۱/۵/۲۰
کتاب بسیار خوبی هست با ترجمه عالی و روان. پیشنهاد میکنم بخونید
فرناز ولی زاده
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتابی با اطلاعاتی جدید و بسیار جالب
ترجمه بسیار عالی و روان
حسین صادقی
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتابی متفاوت با ترجمه‌ای روان
👍
پریناز س
۱۴۰۱/۵/۲۱
کتاب بسیار خوبیه و بازی‌های رسانه ای-سیاسی امروزی را به خوبی توضیح داده
فرناز ولی زاده
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتابی بسیار پر محتواا و عالی
ترجمه‌ای بسیار روان
امیررضا جهانبخش
۱۴۰۱/۹/۲
خوب و مفید بود و همه چیو خوب و روان گفته
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب مرگ حقیقت

برای دریافت کتاب مرگ حقیقت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.