معرفی و دانلود کتاب مرگ پایان هشیاری نیست

عکس جلد کتاب مرگ پایان هشیاری نیست
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرگ پایان هشیاری نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرگ پایان هشیاری نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرگ پایان هشیاری نیست

در کتاب مرگ پایان هشیاری نیست، روایت‌هایی از تجربه ‌نزدیک به مرگ افرادی که به‌ علت غرق‌ شدن در آستانه مرگ قرار گرفته‌اند، توسط جنیس هلدن و استاتیس اورامیدیس، آورده شده است.

هر ساله در جهان حدود یک میلیون و دویست هزار انسان -یعنی در هر دقیقه بیش از دو نفر- به علت غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند. این موارد شامل حوادث در حین شنا، فرو رفتن در آب، بلایایی مانند سیل و طغیان رودخانه ها، حوادث کشتی و خودکشی هستند. حداقل در برخی گروه‌های سنی از میان هر چهار نفری که غرق می‌شوند یک نفر می‌میرد و به این ترتیب آمار افراد غرق شده به چهار میلیون و هشتصد هزار نفر می‌رسد. این افراد تحت مراقبت بخش اورژانس صدمات غیر مهلک ناشی از غرق شدگی قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان می‌دهد که حدود یک نفر از پنج فردی که زنده می‌ماند گزارش نزدیک شدن به مرگ را داده است که حالتی درونی از هشیاری است که به عنوان تجربه نزدیک به مرگ شناخته می‌شود.

اغلب تجربه‌های نزدیک به مرگ عمیق بوده و اثرات پایدار و طولانی‌مدتی در زندگی تجربه‌کنندگان بر جای می‌گذارند. ممکن است این تجربه‌کنندگان تجربه‌های خود را برای متخصصین احیای خود بگویند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که چگونگی واکنش متخصصان به این موضوع می‌تواند مسیر درک تجربه نزدیک به مرگ را در ادامه زندگی به سمت خوب یا بد بکشاند.

اهداف این کتاب مرگ پایان هشیاری نیست (near death experiences while drowning) عبارتند از:

1- آشنا کردن متخصصان احیا و کادر پزشکی با پژوهش‌های صورت گرفته در مورد تجربه‌های نزدیک به مرگ و به طور خاص تجربیاتی که هنگام غرق شدن روی ‌می‌دهند.

2- آموزش این متخصصان برای ارائه پاسخ‌های کمک‌کننده و یاری بخش در هنگام مواجه شدن با فردی که نجات یافته و گزارش تجربه نزدیک به مرگ می‌دهد.

به منظور دست یافتن به این اهداف موارد زیر را در نوشتن کتاب حاضر مدنظر قرار دادیم:

1. ارائه یافته‌های منتشرشده در مورد محتوا و تاثیرات بعدی این تجربیات به طور کلی و در مورد تجربه‌های افراد در حال غرق شدن به طور خاص.

2. ارائه 22 گزارش از تجربیات نزدیک به مرگ افرادی که در نتیجه غرق شدن این تجربه را پشت سر گذاشته اند.

3. ارائه توصیه‌هایی از جانب متخصصین و محققین در این زمینه، به طوری که افراد حرفه‌ای غریق نجات بتوانند از آنها در جهت نجات و درک قربانیان غرق شده‌ای که تجربه نزدیک به مرگ داشته‌اند کمک بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
تجربه‌های نزدیک به مرگ افرادی که در حال غرق شدن بوده اند
گزارش اول: دیگر امیدی به نجات یافتن نداشتم...
گزارش دوم: پسر تو در جشن تولد هجده سالگی‌اش می‌میرد!
گزارش سوم: یکی از آن وجودها از من پرسید که آیا حاضرم با آنها بروم؟ و من گفتم نه!
گزارش چهارم: آن نور به من گفت که در مورد عشق بیاموز و به دیگران کمک کن.
گزارش پنجم: من مادرم را دیدم که فریاد می‌زد، گریه می‌کرد و به غریق نجات التماس میکرد که به من کمک کند.
گزارش ششم: دیدم که زندگی‌ام از جلوی چشمانم گذشت.
گزارش هفتم: من همیشه فکر می‌کردم غرق شدن، مرگ وحشتناکی است، اما اشتباه می‌کردم.
گزارش هشتم: آنها با هم توافق کردند که هر کدام زودتر مرد در صورت وجود حیات پس از مرگ، به فردی که هنوز زنده است اطلاع دهد.
گزارش نهم: تام سایر پرواز نکرد، من چطور این کار را بکنم؟
گزارش دهم: من و پدرت فکر کردیم که فرشته‌ای آن روز تو را از آب بیرون کشید
گزارش یازدهم: موفقیت‌هایی که به نظر ما مهم هستند لزوما در هنگام مرور زندگی مهم نیستند
گزارش دوازدهم: باید برگردی، کارهایی داری که باید انجام دهی
گزارش سیزدهم: فرشته به من گفت این موضوع را به کسی نگو!
گزارش چهاردهم: من با قلبم می‌شنوم و چیزهایی را درک میکنم.
گزارش پانزدهم: من برادر کوچک خودم را دیدم؛ او همان جایی بود که من بودم.
گزارش شانزدهم:وقتی نجات غریق به من تنفس دهان به دهان داد، من از تونل پایین آمدم و به بدنم بازگشتم.
گزارش هفدهم: وقتی که غریق نجات در حال احیای من بود، دیدم که برادرم از میان مردم فرار کرد و به دستشویی عمومی رفت و پشت در پنهان شد.
گزارش هجدهم: مردی که هیچ کس نمی‌توانست او را ببیند، تا روزی که بیمارستان را ترک کردم کنار من ماند.
گزارش نوزدهم: حضوری از نور به من گفت چیزهای زیادی هست که باید در زندگی انجام دهی و هنوز نوبت تو نرسیده است.
گزارش بیستم: هر دوی ما یک تجربه [نزدیک مرگ] زیر آب داشتیم.
گزارش بیست و یکم: خداوند به من گفت: «آرام باش! زمانی خواهد رسید که والدین و دوستان تو آن را بهتر درک می‌کنند.»
گزارش بیست و دوم: کسی متوجه نشد که چطور آدری می‌دانست که خواهر راهبه بدن بیهوش او را از بخش اورژانس به بخش مراقبت‌های ویژه برد، در حالی که برای او دعا می‌کرد.
یافته‌های توصیفی
تجربه‌های نزدیک به مرگ و اقدامات مربوط به مراقبت ‌های سلامتی برای قربانیان غرق‌شدگی
خلاصه
منابع
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرگ پایان هشیاری نیست
نویسنده،
مترجممهناز وکیلی، علی نقی قاسمیان نژاد
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-448-403-9
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرگ پایان هشیاری نیست

Hadi hadi
۱۳۹۶/۸/۱۱
با خواندن کتاب به این احتمال رسیدم که تمام این اتفاقات به گونه‌ای در ذهن اتفاق میافته اگرچه باز یه سری مسائل غیرقابل توجیه میمونه در بین حادثه دیدگان افرادی بودند که مسیح رو دیده بودند اون هم با چشمانی ابی و موهایی بلند که به نوعی یه تصویر اروپایی از مسیح هست که درکلیساها نصب شده و احتمالا مسیح با توجه به محل زاذگاهش هرگز چشمانی ابی نداشته و ذهن شخص صرفا با باورهای از قبل مسیح رو تجسم کرده در موردی مشاهده شد شخص میبینه وقتی دکترش اندرنالین در قلبش میزنه درد وحشتناکی رو احساس میکنه که این نشون میده این شهود به گونه‌ای با جسمش ارتباط مستقیم داشته که درد رو احساس میکنه درموارد دیگه دیدن فرشتگان نگهبان که باز صرفا ریشه مذهبی داره دیدن فرشتگان با تجسم انسانی که حتی لب و دهن داشتند و نکات ریز دیگه نشون میده به نظر میاد تصاویر ساخته ذهن هست و باز مورد دیگه تجربه‌ها متفاوت بوده و هرکی از نظر و تفکرات خودش تجربه متفاوت داشته
Soheyb Ghafouri
۱۳۹۶/۱۲/۸
هر فردی برای رسیدن به انسانیت، باید این کتابو بخونه. از اونجایی که کتاب مستندیه، بنده شخصاً هنگام خوندن این کتاب دیدگاهم نسبت به زندگی و مرگ (به خصوص مرگ عزیزان) عوض شده. با وجود اینکه قبل از خوندن کتاب هم میدونستم کار خوب و بد و تأثیراتش چیاهستن، اما همش کلیشه‌ای و تئوری بود و در واقع عملاً تلاش و آن چنانی برای سنجش کارهام نمیکردم الان دیگه هرکاری که میخام انجام بدم فوری سبک سنگین میکنم اگر تأثیر مثبتی روی فرد دیگری داشته باشد با انگیزه‌ی بیشتری انجام میدم و اگر بدونم حتی موجب اندکی ناراحتی در یکی شود، از آن اجتناب میکنم.
عسل بیگی
۱۳۹۸/۴/۲۹
به نظر من کتاب خیلی خوبی بود حداقل اینه که دیگه مثل قبل ترسم از مرگ خیلی کم شده و راحت تر میتونم این قضیه رو هضم کنم اما متاسفانه هنوز شک دارم با تو جه به احادیثی که در دین ما در موردمرگ گفته شده و اتفاقات شب اول قبر و اون ترس‌ها و درد‌هایی که به همراه داره سوال من اینه که ایا مسلمانان هم تجربیاتی این چنینی داشتن؟ کاش کتابی در این مورد هم بود
مهدی ترحمی
۱۳۹۶/۶/۵
کتاب علمی، منصفانه و متکی به اسناد و شواهد درباره یک گروه از موقعیت‌های منجر به تجربه نزدیک به مرگ است که مطالعه 22 تجربه ارائه شده، موجب رسوب وجوه مشترک تجارب مذکور، بشکلی ناخودآگاه و غیرمستقیم در ذهن خواننده می‌شود. ضمنا ترجمه خوب کتاب هم فاصله زبانی و فرهنگی نویسنده و خواننده را به کمترین میزان ممکن کاهش داده است.
باتشکر از کتابراه
Sinsad
۱۳۹۶/۸/۱۱
با درود و سپاس
مثال‌های واقعی بسیار جالب از تجربه پس از مرگ گفته بود.. به خصوص برای کسانیکه عزیزی رو از دست دادن بهشون خیلی آرامش میده..
ولی برای درک بیشتر و اثبات علمی جهان پس از مرگ پیشنهاد میکنم کتاب دو جلدی "جهان پس از مرگ" جفری لانگ رو حتماً بخونید
Hadi hadi
۱۳۹۶/۸/۱۱
یه قسمت از مستند مورگان فریمن در مورد همین تجربیات پس از مرگ بوده که ازمایشات جالب و مصنوعی بهروی یک سری خلبان انجام داده بودند و این خلبان تجربیات شبیه به مرگ داشتند و حتی خودشون رو داده بودند دیدن این مستند رو پیشنهاد میکنم
محمد طاهری
۱۳۹۶/۸/۴
خوب بود، آدم با مرگ به جاودانگی میرسه اما این خوبی و بدیست که باطنشو آدم اونجا میبینه. فایل صوتی سیاحت غرب هم خیلی حقایق رو نشون میده، رفتن به قبرستان، شستن میت و خاک کردن اون میتونه عامل بزرگی برای بازدارنگی از گناه باشه ولی کی جراتشو داره!
ژاسمن شاهنظری
۱۳۹۹/۱۲/۲۷
کتاب جالبی بود از ان دسته کتابهایی بود که دوست داشتم مطالعه کنم. با تشکر از شما
در پایان میخواهم اضافه کنم که فیلمهای پیشنهاد شده دراین کتاب را هم مشاهده کردم و عالی بودند به دوستان دیدن ان را پیشنهاد میکنم.
سحر جمالزاده
۱۳۹۵/۵/۱۳
مفید و زیبا با خوندن این دسته از این کتابها به این نتیجه رسیدم که واقعا مرگ زیباست و هروقت نوبتم بشه با اغوش باز به سمتش میرم امیدوارم بقیه خواننده‌ها هم به همین نتیجه برسن
محمد ....
۱۳۹۶/۱/۲
این کتاب فوقالعادست درباره‌ی مرگ و اون دنیا فقط توجه داشته باشین این کتاب به طور اختصاصی فقط غرق شدگان رو بررسی میکنه یعنی مرگ بر اثر تصادف و مرگ طبیعی رو بررسی نمیکنه.
Dilan Omoyi
۱۳۹۶/۸/۲۱
عالی بود برای من که سوالات و کنجکاوی و درگیری‌های ذهنی زیاد و بی‌پاسخی که در این زمینه و زندگی پس از مرگ داشتم خیلی مفید بود.
Zoheir Ebrahimi
۱۳۹۶/۸/۹
جالب بود. تجربه‌ای که خارجی هابعدازمرگ داشتن تاتجربه‌ای که ایرانی درکتاب‌های گوناگون مثل سیاحت غرب اومده خیلی فرق داره. باخوندن این کتاب نمیدونم کدومشون روباورکنم!!!!
امیرحسین اکبری
۱۴۰۱/۹/۱
کتاب عالی و بی نظیری بود.
دوستان میشه فهرست کتاب‌هایی ک خوندید و راجبه تجارب نزدیک به مرگ بوده رو بنویسید برام کتاب‌هایی تو سبک این کتاب یا در آغوش نور
Shabnam Kr
۱۳۹۷/۳/۲۹
بکی از کنابهای مورد علاقه‌ی من، اصلا همین سری کتابها منو وارد کتابراه کرد. عالیه حتما بخونید.
PIXEL graphic
۱۳۹۶/۸/۲۹
برادرم معرفی کرده واقعا خیلی خوبه دید انسان باز میشه اصلا مفهوم زیبایی از مرگ
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب مرگ پایان هشیاری نیست

برای دریافت کتاب مرگ پایان هشیاری نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.