معرفی و دانلود کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی

برای دانلود قانونی کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی

کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی نوشته‌ی سید سروش قاضی نوری، نیلوفر ردائی و مطهره بهبودی، نشان می‌دهد که دولت چگونه از طریق دو روش یارانه‌های مستقیم و مشوق‌های مالیاتی شرکت‌هایی را که در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کردند، حمایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی:

امروزه اقتصادهای پیشرفته و ثروتمند عمدتا دانش بنیان بوده و با سرمایه‌گذاری در دانش، در حال افزایش فاصله خود با کشورهای فقیر هستند. در این شرایط، ترویج نوآوری از طریق تحقیق و توسعه، به عنوان روشی راهگشا جهت کاهش شکاف ایجاد شده مورد توجه قرار گرفته است. بر این اساس و به استناد نظریه‌های اقتصادی و شواهد تجربی، می‌توان گفت نوآوری‌های فناورانه عاملی مهم و تعیین‌کننده در توسعه اقتصادی بلند مدت جوامع بوده و امری ضروری برای رقابت‌پذیری و بقای بنگاه‌ها هستند.

از آنجایی که پیشرفت و توسعه منجر به بروز نوآوری‌های بیشتر می‌شود، شرکت‌هایی که در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کنند و قابلیت‌های فناورانه و سازمانی را در خود پرورش می‌دهند، به احتمال بیشتری به نوآوری دست می‌یابند. در این شرایط، سرمایه‌گذاران معمولا نگران سوددهی خود بوده و هزینه و مخاطرات بالای مرتبط با تحقیق و توسعه، بسیاری از آنان را از سرمایه‌گذاری در این زمینه دور می‌کند.

به بیان دیگر، اقتصاددانان معتقدند با توجه به اینکه تحقیق و توسعه از یک سری مشخصه‌های کالاهای عمومی برخوردار است، بازار در فراهم آوردن مقدار مناسب و کافی آن شکست می‌خورد و مداخلات و سیاست‌های حمایتی دولت جهت پرکردن این شکاف ضروری به نظر می‌رسد. بر این اساس بسیاری از کشورها از دو طریق عمده، حمایت‌ها و یارانه‌های مستقیم و مشوق‌های مالیاتی به حمایت از فعالیت‌های تحقیق و توسعه می‌پردازند.

در سال‌های اخیر، مشوق‌های مالیاتی برای تحقیق و توسعه با اقبال روزافزونی مواجه شده‌اند و در بسیاری از کشورها نسبت به سال‌های گذشته، سهم بیشتری از کل حمایت‌ها در این زمینه را به خود اختصاص داده‌اند.

کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام فعالان اقتصادی و تمام سرمایه‌گذاران شرکت‌های تحقیق و توسعه مناسب است.

در بخشی از کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی می‌خوانیم:

تلاش‌های تحقیق و توسعه ممکن است از فرآیند تصمیم‌گیری در دولت و سایر مؤسسات پشتیانی نماید، درحالی که این تلاش‌ها ممکن است به سازمان‌های خارجی برون سپاری شود، برخی از مؤسسات ممکن است دارای تیم‌های اختصاصی باشند که به انجام تحلیل‌هایی مانند ارزیابی پسین و پیشین می‌پردازند. این فعالیت‌ها ممکن است در برخی از موارد معیارهای پروژه تحقیق و توسعه را برآورده نماید.

با این وجود، همواره این‌گونه نیست و نمی‌توان تمامی فعالیت‌های مرتبط با هوشمندی یا تهیه شواهد مرتبط با سیاست‌گذاری با توصیه‌های برنامه‌ریزی شده را تحقیق و توسعه به حساب آورد. در این خصوص بهتر است در مواردی مانند تخصص افرادی که درگیر چنین فعالیت‌هایی هستند، چگونگی کدگذاری دانش درون سازمان و چگونگی تضمین استانداردهای تضمین کیفیت با توجه به سوالات تحقیق و روش‌شناسی مورد استفاده جزئیات بیشتری مد نظر قرار گیرد. ریسک قابل توجهی وجود دارد که برخی از فعالیت‌های مشاوره‌ای اجتماعی- اقتصادی برون سازمانی یا درون سازمانی به نادرستی در حوزه فعالیت‌های تحقیق و توسعه تعریف گردند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمات
فصل اول: تحقیق و توسعه چیست؟
فصل دوم: مشوق‌های تحقیق و توسعه و منطق مداخله دولت
بخش دوم: طراحی مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه
فصل سوم: معرفی مشوق‌های تحقیق و توسعه و ابعاد طراحی آن‌ها
فصل چهارم: ملاحظات طراحی مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه
فصل پنجم: مطالعه تطبیقی ابعاد طراحی مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه
بخش سوم: پیاده‌سازی و اجرای مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه
فصل ششم: پیاده‌سازی و اجرای مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه
بخش چهارم: ارزیابی مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه
فصل هفتم: ارزیابی اثربخشی مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه
بخش پنجم: جمع‌بندی
فصل هشتم: جمع‌بندی و پیشنهادهای در خصوص افزایش اثربخشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات348
زبانفارسی
شابک978-964-468859-1
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی

برای دریافت کتاب مشوق‌های مالیاتی تحقیق و توسعه: طراحی، پیاده سازی و ارزیابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.