معرفی و دانلود کتاب معماری بایونیک

عکس جلد کتاب معماری بایونیک
قیمت:
۶۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معماری بایونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معماری بایونیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معماری بایونیک

در تاریخ معماری، طبیعت منبع الهام‌بخشی در طراحی و ساخت بناها تلقی می‌شد؛ بنابراین شاخه‌ی جدیدی از معماری به نام معماری بایونیک یا بیونیک ابداع شد. کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی نیز در کتاب معماری بایونیک به بررسی همه‌جانبه‌ی این حوزه‌ی جذاب پرداخته‌اند. ساختار الهام‌بخش طبیعت می‌تواند موجب بیداری خلاقیت و ابداع در ذهن معمار شود؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید پروژه‌ای که در دست شماست نیازمند ابداع و خلاقیت است، به کارگیری معماری بایونیک راه چاره‌ی آن خواهد بود.

درباره‌ی کتاب معماری بایونیک

انسان همواره در طول تاریخ از طبیعت به عنوان منبعی الهام‌بخش برای بهبود محیط خود بهره برده است. امروزه نیز معماران با ورود به حوزه‌ی زیست‌شناسی و تعمق در جزئیات موجود در طبیعتِ پایا به دنبال یافتن الگوهای مناسب، کشف ایده‌های نو و تلفیق خصوصیات بایولوژیکی با معماری هستند. البته، حوزه‌ی جدید معماری بیونیک هنوز در حال تکامل است و محققان و معماران خلاق با ذهن کنجکاوانه به دنبال مشترکات این دو رشته هستند و در پی این تلاش‌ها، پیشرفت‌های بسیاری صورت گرفته است. از آن‌جایی که کمبود منبع مطالعاتی در زمینه‌ی بیونیک حس می‌شد، کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی با تألیف کتاب معماری بایونیک تصمیم گرفتند به نوبه‌ی خود به پیشرفت این حوزه در زبان فارسی کمک کنند.

وابستگی انسان به طبیعت عاملی مؤثر بوده است تا همواره برای ادامه‌ی حیات و رفع نیازهایش در ساختار و عملکرد آن تعمق کند. علاوه بر اینکه اشکال طبیعی کارآمد هستند، از لحاظ زیباشناختی نیز ظاهر خوشایند و مطلوبی دارند. تقلید از دو ویژگی کارآمد بودن و کیفیت زیبایی‌شناسانه سازه‌های طبیعی توسط طراحان و معماران باعث شده است تا سازه‌هایی خلاقانه و پایدار ساخته شود که آسیب کمتری به طبیعت می‌رسانند. در همین راستا، مطالعه‌ی نکات مذکور در اولویت کار معماران قرار گرفته است و باعث شده مبحث بیونیک و به‌کارگیری آن در طراحی سازه‌های جدید محبوبیت بیشتری پیدا کند.

کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی در کتاب معماری بایونیک کوشیده‌اند تا این مبحث را در سه بخش بررسی کنند. آن‌ها در فصل اول به مبانی نظری بیونیک اشاره کرده‌اند. موضوعاتی نظیر کاربرد بیونیک در تکنولوژی، شاخه‌های مهندسی خلاقیت بیونیکی، مصالح، نقش‌ونگار، فرایند، عملکرد، طبیعت و کارایی سازه‌ی بیونیک و مواردی این‌چنین در اولین بخش کتاب مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. سپس در فصل بعد مصادیق معماری بیونیک به مخاطب ارائه شده است. سازه‌های برتر معماری بیونیک از جمله برج باد، برج سنجاقک، برج بیونیک، پلان، نما و نحوه‌ی تهویه‌ی برخی از این مصادیق، در همین بخش تحلیل شده‌اند. کاوه شکوهی دهکردی و غزاله میرهادی در فصل پایانی کتاب با استفاده از مطالعات پیشین در این زمینه، به نتیجه‌گیری نهایی می‌رسند. کتاب معماری بایونیک توانسته است به خوبی نکات پیرامون مبحث معماری بیونیک را پوشش دهد و اطلاعات ناقص این رشته‌ی نو را تا حدودی تکمیل کنند؛ بنابراین با مطالعه‌ی این اثر می‌توانید اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهید.

کتاب معماری بایونیک به همت انتشارات شهرسازی به چاپ رسیده است.

کتاب معماری بایونیک مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی طراحان و معمارانی که به دنبال ابداع و خلاقیت در حوزه‌ی کاری خود هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب معماری بایونیک می‌خوانیم

هدف معماران از وارد شدن به دنیای بیونیک، ابداع در زمینه معماری است. معماران با تحقیق در حوزه‌های مشترک بین معماری و زیست شناسی در پی شناسایی الگو‌های مناسب و کشف ایده‌های بدیع و انتقال خصوصیات بایولوژیکی به معماری هستند.

انتقال معیار‌های بایولوژیکی به معماری نیازمند بحث در مورد حوزه‌های مشترک بین معماری و زیست‌شناسی است. هدف آن‌ها استفاده از بیونیک به عنوان ابزاری در طراحی معماری است. مسائل مشترک در زمینه معماری و زیست‌شناسی هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار‌نگرفته است. امروزه افراد بسیاری در دنیا در پی کشف این اشتراکات هستند که بسیاری از این تلاش‌ها منجر به پیشرفت‌های موفقیت‌آمیزی در زمینه معماری شده است. سرمشق‌های الهام گرفته شده از طبیعت می‌توانند موجب پدید آمدن خلاقیت و ابداع در ذهن معمار شوند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشتی بر کتاب
بخش اول: مبانی نظری بیونیک
بخش دوم: مصادیق معماری بیونیک
بخش سوم: ضمیمه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معماری بایونیک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شهرسازی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-8058-01-6
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معماری بایونیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معماری بایونیک

برای دریافت کتاب معماری بایونیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.