معرفی و دانلود کتاب معمای دریاچه

عکس جلد کتاب معمای دریاچه
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معمای دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معمای دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معمای دریاچه

سارا آر. بامن، نویسنده‌ی کتاب معمای دریاچه، داستانی رازآلود درباره‌ی خواهر و برادر دوقلویی به نام‌های «ادی» و «آموس» را روایت می‌کند. ادی که رؤیای دانشمند شدن در سر دارد، پس از غرق شدن برادرش، آموس در دریاچه‌ی می‌پل، به‌دنبال راز دریاچه‌ و صداهای عجیب آن می‌رود. او که دیگر اجازه ندارد به دریاچه نزدیک شود، به‌دنبال راه‌حلی می‌گردد که همه‌چیز را تغییر دهد.

درباره‌ی کتاب معمای دریاچه

سارا آر. بامن (Sarah R. Baughman) معلم و نویسنده‌ای آمریکایی است که در سال 2019 کتاب معمای دریاچه (The Light in the Lake) را منتشر کرد. او توانسته است با نثری معمایی و رازآلود توجه نوجوانان زیادی را به این کتاب جلب کند.رمان حاضر در مورد آموس و ادی است، خواهر و برادر دوقلویی که علاقه‌ی فراوانی به گشت‌وگذار در دل طبیعت دارند، اما چندی بعد آموس در دریاچه‌ی می‌پل غرق می‌شود و خانواده نیز ادی را از نزدیک‌شدن به آن دور نگه می‌دارند. سارا آر. بامن در این داستان، از احساس ادی و خانواده‌اش بعدازاین فقدان بزرگ صحبت می‌کند و همچنین از راز سربه‌مهری که آموس قبل از مرگ در دفترچه‌ای نوشته است، می‌نویسد.

ادی پس از کشف دفترچه‌ی برادرش ترغیب می‌شود که به‌دنبال سرنخ‌هایی برود که آموس درباره موجودی مرموز نوشته بود که در اعماق آب دریاچه زندگی می‌کند و مدام او را صدا می‌زند. اما از آنجایی‌که پدر و مادرش به او اجازه‌ی رفتن به دریاچه‌ی می‌پل را نمی‌دهند، تصمیم می‌گیرد که از راه دیگری به دریاچه نزدیک شود. او به سراغ «تای»، پسر دانشمندی می‌رود که درباره‌ی اندازه‌گیری سطح آلودگی آب دریاچه تحقیق می‌کند و به کمک این روش هم از آلودگی آب دریاچه، و هم از وجود موجودی که آموس زیر نظر داشته، خبردار می‌شود. در پایان داستان، ادی خود را میان علمی که همیشه برایش ارزشمند بوده و رازی که او را به برادرش نزدیک‌تر می‌کند، قرار می‌گیرد و انتخابی می‌کند که همه چیز را تغییر خواهد داد.

کتاب معمای دریاچه که در سال 2019 توسط سارا آر. بامن منتشر شده بود، اکنون با ترجمه‌ی نیلوفر عزیزپور به همت نشر پرتقال به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب معمای دریاچه

  • کتاب حاضر برداشتی پیچیده از علم، جادو و هیجان را به نمایش می‌گذارد و برای طرفداران داستان‌های واقع‌گرایانه و متفکرانه پیشنهاد می‌شود. (اسکول لایبرری ژورنال)

  • آر. بامن شخصیت‌های پیچیده‌ای را با احساسات واقعی، عمیق و محیطی زیبا خلق کرده که به خوانندگان این حس را می‌دهد که انگار با ادی در دریاچه‌ی می‌پل هستند. (بوک پیج)

  • آر. بامن با نثری شعرگونه از علاقه و عشق ادی به علم سخن می‌گوید که او را به دانشمندی دوست‌ داشتنی تبدیل می‌کند و همچنین تلاش او برای حل سؤالات آموس در مورد دریاچه جالب و تحسین‌برانگیز است. (BCCB)

  • این رمان با کاوشی درون‌گرایانه، شگفتی و بزرگی طبیعت را به نمایش می‌گذارد و همچنین در متن ماهرانه‌ی آر. بامن، خاطرات ادی از برادرش و صدای اول‌شخص او، هم دلخراش و هم امیدوارکننده است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب معمای دریاچه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر که در دسته‌ی ادبیات معمایی داستانی قرار دارد، با نثر جذاب و پرکشش سارا آر. بامن، به نوجوان‌های علاقه‌مند به داستان‌های رازآلود و فانتزی پیشنهاد می‌شود.

سارا آر. بامن را بیشتر بشناسیم

سارا آر. بامن نویسنده‌ی آمریکایی فارغ‌التحصیل دانشگاه میشیگان و کالج گرینل است که در ابتدا به آموزش زبان انگلیسی در آمریکا و همچنین در کشورهای چین، بولیوی و آلمان مشغول بوده است. آر. بامن پس از شش سال اقامت در روستایی ورمونت، اکنون با همسر و دو فرزندش در ایالت زادگاهش میشیگان زندگی می‌کند که تا جایی که ممکن است به آب و جنگل نزدیک باشد. او کتاب‌های محبوب و پرفروش زیادی را در زمینه‌ی داستانی برای کودکان و نوجوانان دارد که کتاب «معمای دریاچه» یکی از جذاب‌ترین آن‌هاست.از دیگر کتاب‌های این نویسنده که به فارسی ترجمه شده است می‌توان به «راه نرفته» نیز اشاره کرد.

در بخشی از کتاب معمای دریاچه می‌خوانیم

روز آخر مدرسه، آقای دِیل در کلاس درس یواشکی کمی زمان درس علوم را اضافه می‌کند و طرح‌های لیزا از ماه را دوباره با پروژکتور نمایش می‌دهد. چیزهایی درباره‌ی طبیعت و الگوهای تکرارشونده‌ی آن می‌گوید و از ما می‌خواهد وقتی بیرون هستیم دنبال آن الگوها بگردیم.
برعکس آموس، دنبال الگوهایی می‌گشت که تغییر می‌کردند. آنجا که چیزها خلاف انتظار ظاهر می‌شدند. می‌دانم اگر دندان وال را می‌دید، می‌گفت خیلی بزرگ‌تر از دندان یک وال است و مال هر جانوری که هست باید موجود کاملاً متفاوتی باشد.

نمودار ماه خودم را برمی‌گردانم و هرچه را از وال‌های سفید یادم می‌آید پشتش می‌کشم. چی می‌شد اگه... سرنخ چهارم آموس را به یاد می‌آورم، درمورد فلس‌های طلایی، و همین‌طور که طرح دُم و دماغ صاف وال را می‌کشم، فلس‌های کوچکی روی تمام بدنش اضافه می‌کنم. لیزا خیلی بهتر از من طراحی می‌کند. در این فکرم که طرح را روی میزش ببرم تا از او کمک بخواهم. اما هنوز هم می‌خواهم دفتر آموس فقط مال خودم باشد.
دم دراز و پرپیچ‌وخمی را با فلس‌های بیشتر اضافه می‌کنم. راستش نه اینکه فکر کنم آموس درست می‌گفت، اما زیست‌شناسان دریایی که فقط روی آب‌ها مطالعه نمی‌کنند؛ روی موجودات آبی هم تحقیق می‌کنند. می‌دانم همیشه گونه‌های جدیدی کشف می‌کنند.

اگه همه‌شون نرفته باشن چی؟ اگه بعضی‌هاشون هنوز مونده باشن و رشد و تغییر کرده باشن، چی؟ یک‌دفعه صدای دَرِن از پشت می‌آید و می‌توانم حس کنم دقیقاً پشت‌سرم روی نوک پنجه‌هایش پا بلند می‌کند. می‌پرسد: «اون چیه؟» با یک دستم نقاشی را می‌پوشانم و زود سرم را بالا می‌آورم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معمای دریاچه
نویسنده
مترجمنیلوفر عزیزپور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-462946-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معمای دریاچه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معمای دریاچه

برای دریافت کتاب معمای دریاچه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.