معرفی و دانلود کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن

عکس جلد کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن

کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن نوشته‌ی سید محمد سیدیان آرانی، یکی از اصول اصلی اسلام را بررسی می‌کند و به بیان موضوعاتی مانند مفهوم لغوی و اصطلاحی معنویت، واقع‌گرایی و انواع آن، فرقه‌های نوظهور در ایران، آثار روانی و رفتاری معرفت به خدا، عبودیت گرایی و... می‌پردازد.

معنویت گرایی چیست؟

معنویت گرایی امری فطری است و انسان در پی یافتن آن همواره تلاش می‌‌کند. بدون شک فطرت الهی آدمی همیشه او را به سوی خداوند هدایت می‌نماید. خداجویی و تمایل به عبادت و پرستش صدایی است که از درون انسان بلند می‌شود و هرگز خاموشی ندارد؛ در واقع خداجویی و معرفت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که اهمیت زیادی دارد.

تقوا، عمل صالح، اخلاص و ... نیز زمینه‌هایی از معرفت و شناخت خدا در آموزه‌های اسلامی است؛ البته راه‌های انسان برای شناخت خدا بی‌شمارند. شناخت خداوند تأثیر عمیقی در زندگی انسان‌ها دارد و بر همین اساس و با توجه به اینکه شناسایی مبدأ هستی همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بشر بوده، بخش عمده‌ای از منابع گوناگون دینی به توصیف خداوند و رابطه او با انسان و جهان پرداخته است.

البته معنویت گرایی معانی و رویکردهای مختلفی دارد که نویسنده در این کتاب آن‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن می‌خوانیم:

واقع‌گرایی مادی انسان، محصول عللی است که هیچ آگاهی‌ای از غایتی که به آن دست می‌یافتند، نداشتند؛ اینکه خاستگاه او، رشد او، بیم و امیدهایش، عشق هایش و عقایدش چیزی نیست جز نتیجه کنار هم قرار گرفتن تصادفی اتم‌ها؛ اینکه به اشتیاق، نه فداکاری، نه شدت فکر و احساس، نمی‌تواند یک زندگی فردی را ورای گور حفظ کند؛ اینکه همه رنج‌های قرون، همه دل بستگی‌ها، همه آمال و آرزوها، همه درخشندگی عظیم نبوغ انسانی، با مرگ عظیم منظومه شمسی محکوم به نابودی‌اند و اینکه کل معید دستاورد بشر باید به صورت اجتناب‌ناپذیر زیر آوار عالمی از هم پاشیده مدفون شود، همه این چیزها، اگر کاملا غیر قابل شک نباشند، با این حال تقریبا به قدری مسلم هستند که هیچ فلسفه‌ای که آن‌ها را انکار کند، نمی‌تواند امیدوار باشد که در مقابل آن‌ها بایستد، تنها در چارچوب این حقایق، بر بنیاد استوار نومیدی نستوه، سکونت گاه روح می‌تواند از این پس با اطمینان بنا شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مفهوم شناسی
بخش دوم: شناخت موضوع معنویت‌گرایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-622-255021-9
موضوع کتابکتاب‌های اخلاق و معارف
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن

mohammad azarpeyvand
۱۴۰۲/۷/۲۵
ما در این کتاب به این موضوع میرسیم که شرط لازم و وجودی خدارو در زندگی بشر یاد آور میشه که دراین عرصه و دنیای امروز انسان به وجود خدا خیلی احتیاج داره و بنظرم این کتاب تا حدودی در این زمینه ذهن مخاطب رو به خوبی روشن کرده و از مخاطب خواسته که هر چه بیشتربه فکر خدا و معنویات خودش باشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن

برای دریافت کتاب معنویت گرایی، چیستی و حدود آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.