معرفی و دانلود کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth

عکس جلد کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth

هیثر کندی در کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth، این امکان را برای متخصصان رشته GIS و تحلیل‌گران فراهم می‌کند تا علاوه بر آشنایی با نحوه استفاده از ابزار ArcGIS 3D Analyst، از آن برای مدلسازی و آنالیز سطوح سه بعدی جغرافیایی، تولید داده‌های سه بعدی و نقشه‌های توپوگرافی بهره ببرند.

این کتاب در ده فصل سازمان‌دهی شده است که هر کدام از این فصول بر روی یک نوع داده‌ی خاص یا یک نرم‌افزار متمرکز می‌شوند (نرم‌افزارهای ArcCatalog، ArcScene، ArcGlobe، و Google Earth). در این کتاب 39 تمرین مرحله به مرحله همراه با بحث در ارتباط با ساختار داده‌ها و مکانیزم نرم‌افزار ارائه شده است.

برای استفاده از کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی (Introduction to 3D data) لازم است شما آشنایی مقدماتی با نرم‌افزارهای شرکت ESRI داشته باشید. در این کتاب نحوه نمایش داده‌ها و سطوح سه بعدی، اصول پیمایش در نمای سه بعدی، تهیه انیمیشن، اضافه نمودن داده‌ها در نرم‌افزار ArcGlobe و آشنایی مقدماتی با نرم‌افزار Google Earth ارائه شده است.

علاوه بر مطالب گفته شده، هیثر کندی (Heather Kennedy) یک فصل را به بررسی مدل سطوح رستری و آشنایی با این‌گونه از داده‌ها اختصاص داده است. مدل‌های سطوح TIN و مدل‌های سطوح زمینی از دیگر مواردی هستند که در این کتاب به صورت اختصاصی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

فصل نهم این کتاب به بررسی دیگر تکنیک‌های آنالیز سطوح سه بعدی همچون ترسیم خط میدان دید و یا محاسبه مساحت و حجم سطوح سه بعدی می‌پردازد. فصل دهم به نرم‌افزار SketchUp و نحوه انتقال داده‌ها از این نرم‌افزار به Google Earth اختصاص داده شده است. همچنین در این فصل به نحوه انتقال لایه‌ها از نرم‌افزار ArcMap به Google Earth اشاره شده است.

این کتاب یک راهنمای خود‌آموز برای آموزش چگونگی تهیه داده‌ها و نقشه‌ها و تلفیق آن‌ها در نرم‌افزار Google Earth با استفاده از نرم‌افزار 3D Analyst شرکت ESRI است.

آنچه در کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی می‌آموزید:

- مدل‌های سطوح TIN
- مدل‌های سطوح زمینی
- پیمایش سه بعدی و ساخت انیمیشن
- آشنایی مقدماتی با نرم‌افزار ArcGlobe
- انتقال لایه‌ها از SketchUp به Google Earth
- نمایش سه بعدی داده‌ها در نرم‌افزار ArcScene
- عوارض سه بعدی و دیگر تکنیک‌های آنالیز سطوح
- آشنایی با نرم‌افزار Google Earth و تبادل اطلاعات با Arc GIS
- مدل‌های سطوح رستری (سایه روشن، شیب، میدان دید و...)

در بخشی از کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی می‌خوانیم:

هنگامی که یک فایل خالی را ایجاد می‌کنید، این فایل فاقد هرگونه سیستم مختصاتی است و در نتیجه سیستم مختصاتی اولین داده‌ای را که به محیط اضافه می‌کنید به صورت پیش‌فرض به عنوان سیستم مختصاتی فایل ایجاد شده در نظر می‌گیرد. در نتیجه سیستم مختصاتی اولین لایه اضافه شده به محیط، تمامی سیستم‌های مختصاتی لایه‌هایی که بعداً به محیط اضافه می‌گردند را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به این معنا که اگر لایه‌ای به محیط اضافه شود که دارای سیستم مختصاتی متفاوتی از فایل ایجاد شده باشد، در اینصورت به صورت موقت به سیستم متخصاتی فایل ایجاد شده تغییر پیدا می‌کند. این تغییر در سیستم مختصاتی را پروجکشن موقت (on-the-fly projection) می‌نامند و لایه‌های با سیستم مختصاتی متفاوت را به صورت مکانی تنظیم می‌نماید.

سیستم‌های مختصاتی فایل را می‌توان در هر زمان که مایل باشیم تغییر دهیم. در چنین حالتی، تمامی لایه‌های مربوط به آن فایل به صورت موقت پروجکشن آن‌ها تغییر داده می‌شود. این تغییرات باعث ایجاد تغییر در سیستم مختصاتی تعریف شده برای دسته داده‌های اصلی (منبع داده‌ها) نمی‌گردد. مشابه با نرم‌افزار ArcMap، در نرم‌افزار ArcScene نیز سیستم مختصاتی داده‌ها در منبع اصلی داده‌ها ذخیره می‌گردد.

اگر منبع اصلی داده‌ها فاقد هرگونه اطلاعاتی مبنی بر سیستم مختصاتی آن است، در اینصورت می‌بایست اطلاعات لازم را در این ارتباط برای نرم‌افزار ArcScene تهیه نمود. برای یک لایه در پایگاه داده‌های زمینی، این اطلاعات شامل بخشی از متادیتاهای (Metadata) آن لایه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدل‌سازی با نرم‌افزار ARCGIS، 3D ANALYST و GOOGLE EARTH
فصل 2: نمایش سه بعدی در ARCSCENE
فصل 3: پیمایش سه بعدی و انیمیشن
فصل 4: نرم‌افزار ARCGLOBE
فصل 5: نرم‌افزار GOOGLE EARTH
فصل 6: مدل‌های سطوح رستری
فصل 7: مدل‌های سطوح TIN
فصل 8: مدل‌های سطوح زمینی
فصل 9: عوارض سه بعدی و دیگر تکنیک‌های آنالیز سطوح
فصل 10: تبدیل فایل SKP به عوارض چندتکه‌ای و KML: تکمیل نهایی پروژه پارک ایلک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth
نویسنده
مترجمامین عصاری
ناشر چاپیانتشارات ارم شیراز
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-7897-14-0
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth

Morteza Seifi
۱۴۰۲/۹/۱۹
کاربردی، میتونه برای خیلیا مفید باشه
FARAMARZ POORMAND
۱۳۹۸/۹/۲۴
خوب بود
عالیه
✌👏👏👏👏👏👏
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth

برای دریافت کتاب مقدمه‌ای بر داده‌های سه بعدی: مدلسازی با Arc GIS 3D Analyst و Google Earth و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.