معرفی و دانلود کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS

عکس جلد کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS

کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS، مفاهیم زمین آمار را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس ابزارهای آماری مناسبی را معرفی می‌کند که به طور عمومی با عنوان زمین آمار شناخته می‌شوند.

مهم‌ترین نکته‌ای که کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم‌افزار Arc GIS (Applied geostatistics) که یکی از بهترین کتاب‌های موجود در رشته زمین آمار است را از سایر کتب مشابه متمایز می‌کند، متن روان و ارائه نسبتاً ساده مطالب تئوری به همراه مثال‌های فراوان آن است.

در این کتاب از یک سری داده واقعی برای درک بهتر مطالب تئوری، استفاده شده است. همچنین این کتاب توسط ژورنال‌های معتبری همچون Mathematical Geology, TGSA Today, Journal of the American Statistical Association, Technometrics, Jrnl of Canadian Petroleum Technology, Geographical Analysis: An International Journal of Theoretical Geography و Earth - Science Reviews به عنوان یک کتاب مناسب مقدماتی در رشته زمین آمار معرفی گردیده است.

ادوارد اچ. آیزاکس (Edward H. Isaaks) و رادهی موهان سریواستاوا (R. M. Srivastava) در بخش انتهایی این کتاب راهنمای خودآموز ابزار Geostatistical Analyst از مجموعه ابزارهای توسعه‌ای نرم‌افزار Arc GIS را قرار داده‌اند. این کتاب مناسب برای دانشجویان رشته‌های معدن، زمین شناسی، مهندسی مخازن نفتی، محیط زیست، جغرافیا، خاک شناسی و سایر علوم مرتبط است.

این کتاب شامل دو بخش کلی است. بخش اول این کتاب ترجمه‌ای از کتاب مقدمه‌ای بر زمین آمار کاربردی از انتشارات دانشگاه آکسفورد است. هرچند این کتاب قدیمی است اما با این وجود به عنوان یک کتاب مرجع در این زمینه شناخته می‌شود و شامل تمامی سرفصل‌های مقدماتی مرتبط با این رشته است.

بخش دوم این کتاب، در زمینه آشنایی اولیه با ابزار توسعه‌ای زمین آمار از مجموعه ابزارهای نرم‌افزار Arc GIS است. این بخش از کتاب به معرفی قسمت‌های مختلف این نرم‌افزار و پارامترهای موجود برای محاسبه تخمین خواهد پرداخت. سعی گردیده است که پیوستگی مطالب بین بخش اول و دوم کتاب حفظ گردد به نحوی که شما بتوانید با خواندن بخش اول کتاب، تئوری‌های یاد گرفته را به نحو مطلوبی در این نرم‌افزار به کار ببندید.

در بخشی از کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS می‌خوانیم:

برآوردی که با استفاده از روش دکلاسترینگ سلولی برای میانگین به دست می‌آید، وابسته به اندازه سلول‌ها است. اگر سلول‌ها خیلی کوچک باشند، در این صورت هر کدام از داده‌ها در درون سلول خودش واقع می‌شود و بنابراین تمامی داده‌ها وزنی معادل با 1 را دریافت می‌کنند.

اگر سلول‌ها به بزرگی کل منطقه مورد مطالعه باشند، در این حالت تمامی داده‌ها در درون یک سلول واقع می‌شوند و مانند حالت قبل تمامی داده‌ها وزن یکسانی را دریافت می‌کنند. بهترین حالت برای اندازه سلول‌ها، حالتی حد وسط دو مورد پیشگفته است.

اگر یک شبکه نسبتاً منظم از داده‌ها وجود داشته باشد، معمولاً می‌توان فاصله بین شبکه‌ها را به عنوان یک معیار مناسب برای انتخاب اندازه سلول‌ها در نظر گرفت. در مورد داده‌های مورد بررسی در منطقه واکرلیک، با توجه به شبکه نمونه‌برداری در مرحله اول می‌توان از سلول‌هایی با اندازه 20 × 20 متر مربعی برای دکلاستره کردن داده‌ها استفاده کرد.

اگر شبکه نمونه‌برداری به صورت منظم نباشد و نتوان از آن استنباطی برای اندازه سلول‌ها کرد، می‌بایست اندازه‌های مختلف را برای سلول‌ها انتخاب نمود و اندازه سلولی را که کمترین مقدار را برای میانگین برآورد می‌نماید، انتخاب نمود. چنین انتخابی هنگامی صحیح است که داده‌های مورد بررسی در مناطقی با مقادیر بزرگ از متغیر کلاستره شده باشند.

در چنین شرایطی که معمولاً در عمل پیش می‌آید، کلاستره شدن داده‌ها باعث افزایش مقدار برآورد شده برای میانگین می‌گردد، بنابراین میبایست اندازه سلول‌هایی انتخاب گردند که کمترین مقدار را برای میانگین ارائه می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: توزیع تک متغیره
فصل سوم: توزیع دو متغیره
فصل چهارم: توصیف مکانی داده‌ها
فصل پنجم: بررسی جامع داده‌ها
فصل ششم: بررسی داده‌های نمونه
فصل هفتم: بررسی پیوستگی مکانی داده‌های نمونه
فصل هشتم: تخمین
فصل نهم: مدل‌های توابع تصادفی
فصل دهم: تخمین کلی
فصل یازدهم: تخمین نقطه‌ای
فصل دوازدهم: کریجینگ معمولی
فصل سیزدهم: کریجینگ بلوکی
فصل چهاردهم: استراتژی انتخاب داده‌ها
فصل پانزدهم: صحت‌سنجی متقاطع
فصل شانزدهم: مدل‌سازی تغییرنمای محاسبه شده از داده‌ها
فصل هفدهم: کوکریجینگ
فصل هجدهم: تخمین توزیع فراوانی
فصل نوزدهم: تغییر در حجم پشتیبان
فصل بیستم: بررسی عدم قطعیت
فصل بیست و یکم: نتیجه‌گیری نهایی
ضمیمه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS
نویسنده،
مترجمامین عصاری
ناشر چاپیانتشارات ارم شیراز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات598
زبانفارسی
شابک978-600-7897-15-7
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS

برای دریافت کتاب زمین آمار کاربردی به همراه آموزش ابزار Geostatistical Analyst در نرم افزار Arc GIS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.