معرفی و دانلود کتاب من برتر: 21 مهارت برای تقویت هوش معنوی

عکس جلد کتاب من برتر: 21 مهارت برای تقویت هوش معنوی
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من برتر: 21 مهارت برای تقویت هوش معنوی

برای این‌که آگاهی معنوی و آرامش عمیق روحی را به ارکان جدایی‌ناپذیر زندگی خود بدل کنید، بهترین راه این است که به کتاب من برتر مراجعه کرده و از راهنمایی‌های اثرگذار و الهام‌بخش سیندی ویگلزورت نهایت بهره را ببرید. این کتاب حوزه‌ی خودیاری که با تحسین منتقدان نیز همراه شده، راه‌و‌رسم زندگی معنوی را به شما خواهد آموخت.

درباره‌ی کتاب من برتر

در زمانی که هنوز روان‌شناسی به‌عنوان یک علم قدم به زندگی انسان‌ها نگذاشته بود، آموزه‌های دینی، عرفان و یا حتی آثار ادبی تعلیمی-اخلاقی، اهمیت ابعاد معنوی وجود انسان را به وی نشان می‌دادند و او را از وجود «خودِ برتر» و نیازهای روحانی‌اش آگاه می‌کردند. اگرچه امروزه نیز تعالیم دینی، متون عرفانی و ادبیات به مانند گذشته، وظیفه‌ی روشنگری و آگاهی‌بخشی به انسان‌ها را به دوش می‌کشند اما اکنون مطالعات علمی روان‌شناختی نیز وارد عرصه شده‌اند تا تفسیر جدیدی از زندگی و خرد معنوی را به انسان‌های قرن‌ بیست‌و‌یکم ارائه کنند؛ وظیفه‌ی خطیری که آثاری چون کتاب من برتر (SQ21: the twenty-one skills of spiritual intelligence) به‌خوبی از عهده‌ی آن برآمده‌اند. سیندی ویگلزورت (Cindy Wigglesworth) در این کتاب روان‌شناختی می‌کوشد تا مخاطبانش را با مفهوم جدیدی به نام «هوش معنوی» و اثرات آن در زندگی روزمره آشنا سازد.

معرفی و دانلود کتاب من برتر

برای اغلب مخاطبان، IQ (ضریب هوشی) و EQ (هوش هیجانی) دو مفهوم کاملاً شناخته‌شده هستند که بارهاوبارها در مکالمات روزانه‌ی خود آن‌ها را به کار می‌برند و مورد استفاده قرار می‌دهند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد هوش معنوی یا SQ برای بسیاری از افراد همچنان مفهومی بیگانه و یا حتی بی‌معنی باشد. خب باید اعتراف کنیم هوش معنوی که موضوع اصلی کتاب من برتر محسوب می‌شود، درست به اندازه‌ی آی‌کیو و هوش هیجانی هم در سطحی‌ترین و هم در عمیق‌ترین لایه‌های زندگی انسان‌ها اهمیت و کاربرد بالایی دارد؛ نوعی از هوش که آرامش روحی و سعادت حقیقی را برای‌ بشر به همراه خواهد آورد.

اگر احساس می‌کنید مدتی است رشته‌های پیوندتان با معنویت و جنبه‌های معنوی وجودتان از هم گسسته و گویی راهی برای بازیابی خودِ برترتان نمی‌یابید، توصیه می‌کنیم به‌جای نگرانی یا ناامیدی، تنها با راهنمایی‌ها و راهبردهای سیندی ویگلزورت همراه شوید تا مهارت‌های بیست‌و‌یک‌گانه‌ای را که در کتاب حاضر به شما آموزش داده فرا بگیرید و از این طریق، بار دیگر درهای زندگی خود را به روی معنویت بگشایید‌.

توجه داشته باشید که تقویت هوش معنوی نیز مانند سایر انواع هوش، تنها با تمرین و ممارست مداوم شما امکان‌پذیر خواهد بود. با اجرای پیوسته‌ی تمریناتی که در این کتاب ارائه شده می‌توانید توانایی‌های خود را در زمینه‌ی هوش معنوی به طرز چشمگیری بهبود ببخشید.

تصمیم‌گیری عاقلانه و بهره بردن از خرد در تمامی رفتارهایتان، شناخت ساختار بدن و فعل‌و‌انفعالات خودکار آن برای تسلط بر سازوکار جسم، شناخت مجدد ارزش‌های شخصی‌تان و وارد کردن آرامش زندگی فردی به عرصه‌های گوناگون زندگی اجتماعی‌تان و... موضوعات محوری این اثر به شمار می‌روند که کلیه‌ی راهکارها و توصیه‌های عملی نویسنده حول محور آن‌ها مطرح شده. اگر مدتی است فرسودگی روحی شما را هم درگیر خود کرده و نیاز به یک منبع بی‌کران آرامش را شدیداً احساس می‌کنید، توصیه‌ی ما به شما این است که با راه‌حل‌های علمی و کارآمد سیندی ویگلزورت در کتاب من برتر همراه شوید و لحظات زندگی خود را آکنده از نور خرد و آگاهی کنید. توکل به نیرویی برتر و بی‌انتها و ایمان به او از دیگر دستاوردهای ارزشمندی هستند که با مطالعه‌ی این اثر نصیب خود خواهید کرد.

برگردان این کتاب خودیاری و خودسازی را حمیدرضا بلوچ بر عهده داشته و چاپ و انتشار آن را نشر جیحون به انجام رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب من برتر

  • سیندی ویگلزورت در کتاب حاضر مروری بر فرایند هوش معنوی داشته. مطالعه‌ی این اثر را به‌شدت به شما توصیه می‌کنم. (کن ویلبر، نویسنده و بنیان‌گذار مؤسسه‌ی انتگرال)

  • یک گام فراتر از هوش هیجانی! (لنس سیکرتن)

  • ویگلزورث شجاعت داشته و نیروهای جدیدی را در زمینه‌ی خود برتر معرفی کرده. این اثر برای هر مخاطبی که در جست‌وجوی یافتن معنایی تازه برای زندگی و کار است، خواندنی خواهد بود. (ریچارد بویاتزیس، استاد برجسته‌ی دانشگاه کیس وسترن رزرو، نویسنده)

  • کتابی هیجان‌انگیز، کاربردی، انگیزه‌بخش، منسجم، با موضوعاتی پیچیده و به زبانی ساده. (دیوید نلسون، معاون منابع انسانی BHP Billiton Petroleum)

کتاب من برتر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای خودسازی، تجربه‌ی آرامش عمیق و داشتن یک زندگی سرشار از معنویت هستید، کتاب من برتر بهترین راهنمایی است که می‌توانید در اختیار داشته باشید.

در بخشی از کتاب من برتر: 21 مهارت برای تقویت هوش معنوی می‌خوانیم

به شکل ایده‌آل، ارزش‌های ما باید آگاهانه انتخاب شود، نه این‌که توسط کس دیگری برگزیده شود. ارزش‌های ما معمولاً توسط خانواده‌مان تعیین می‌شود و بعد در مرحله‌ی معینی از زندگی اغلب اوقات آن‌ها را پس می‌زنیم و سعی می‌کنیم خودمان آگاهانه ارزش‌های خود را انتخاب کنیم. بعدها توی زندگی ممکن است مجدداً ارزش‌های خانواده یا ارزش‌های اصیل فرهنگی خود را، به شیوه‌ای آگاهانه‌تر، مورد تجدیدنظر قرار دهیم. ارزشی که به طور ناآگاهانه از آن حفاظت می‌کنیم و حتی ممکن است بر اساس آن عمل کنیم، به هر حال به اندازه‌ی آن ارزشی که خودمان شخصاً انتخاب می‌کنیم قدرت ندارد. هنگامی که از هر طرف مورد تهاجم قرار می‌گیرید، این ارزش‌هایی که انتخاب کرده‌اید ‌- نه آن‌هایی که به طور منفعل دریافت نموده‌اید ‌- هستند که مقاومت می‌کنند، شما را در جای خود نگه می‌دارند و قادر می‌سازند که همچنان ادامه دهید.

هوش معنوی 21 مهارتی رشد و تحول این مهارت مهم و حیاتی را دنبال می‌کند. در مرحله‌ی پایه، شما به سادگی اهمیت برخوردار بودن از ارزش‌ها را درک می‌کنید. سپس قابلیت این را پیدا می‌کنید که ارزش‌های خود را بشناسید و آن‌ها را با دقت بیشتری ارزیابی کنید، آن‌گاه به درجه‌ای از آگاهی می‌رسید که می‌توانید ارزش‌های مربوط به خویشتن برتر خود را یافته، آن‌ها را در یک سلسله‌مراتب بچینید و به آسانی در راستای آن‌ها قرار بگیرید و حتی اگر تعقیب آن ارزش‌ها با درد و رنج و مشکلات توأم باشد هراسی به دل راه ندهید.

در آغاز برای این‌که بتوانید نوری بر روی ارزش‌های خود بتابانید و آن‌ها را شناسایی کنید، پیشنهاد می‌کنم فهرستی از هر چیزی را که فکر می‌کنید برایتان ارزش دارد، بدون هیچ نظم خاصی، یادداشت کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
جان مکی
مقدمه
بخش اول: هوش معنوی چیست؟ ‌
یک: انسان کامل شدن
دو: درک و فهم انواع هوش‌ها
سه: اندازه‌گیری هوش معنوی
بخش دوم: چهار قسمت، 21 مهارت
چهار: خودت را بشناس (مهارت‌های 1 تا 5)
پنج: دنیا را بشناس (مهارت‌های 6 تا 11)
شش: کنترل و تسلط بر خویشتن (مهارت‌های 12 تا 16)
هفت: حضور معنوی و تسلط اجتماعی (مهارت‌های 17 تا 21)
بخش سوم: بهبود بخشیدن به هوش معنوی
هشت: وزنه‌برداری معنوی
نُه: نُه گام برای انتقال از نفس حقیر به خویشتن برتر
ده: هوش معنوی در زندگی روزمره
یازده: سه تمرین اساسی برای تقویت هوش معنوی
دوازده: تغییر عمیق، تأثیر مشخص

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من برتر: 21 مهارت برای تقویت هوش معنوی
نویسنده
مترجمحمیدرضا بلوچ
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-600-6895-92-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من برتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب من برتر

برای دریافت کتاب من برتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.