معرفی و دانلود کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!

عکس جلد کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!

کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! نوشته‌ی استیسی مک‌ آنلتی، کودکان را با حقایقی درباره‌ی کره‌ی مریخ، چهارمین عضو از مجموعه سیّاراتی که به دور خورشید می‌گردند، آشنا می‌سازد. مریخ، در همسایگی زمین قرار دارد و بین او و زمین شباهت‌های بسیاری دیده شده است. تاجایی‌که بعضی‌ها به زمین و مریخ لقب خواهر و برادر داده‌اند. نویسنده در اثر حاضر اطلاعات جالبی را از مریخ در اختیارتان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!

کودکان تشنه‌ی یادگیری هستند. آن‌ها دوست دارند از زبان ما حقایق پیرامونشان را بشنوند و با رمزوراز جهانی که در آن زندگی می‌کنند آشنا شوند. نویسندگان در آثاری با محوریت علمی سعی می‌کنند به کمک کلمات آشنا و ساده و تصویرسازی‌هایی روشن، نکات علمی قابل‌فهم را به آن‌ها آموزش دهند.

من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! (Mars! Earthlings Welcome) نوشته‌ی استیسی مک‌ آنلتی (Stacy McAnulty)، با زبانی طنز، کودکانه و گویا، از مریخ حرف می‌زند. مریخ، کره‌ی خاکی و سرخ‌رنگ کهکشان راه شیری که پس از زمین، چهارمین سیاره‌ای است که به دور خورشید می‌گردد. امری که این اثر را جذاب کرده، تنها روایت نویسنده از سیاره‌ی مریخ نیست؛ بلکه تصویرسازی‌های زیبایی که به‌دست استیوی لوئیس صورت گرفته‌ نیز تأثیر به‌سزایی در جذابیت کتاب داشته است.

مریخ چهارمین سیاره از سری سیاراتی است که در منظومه‌ی خورشیدی، حول محور خورشید -اَبَرستاره‌ی زندگی‌بخش جهان ما- می‌چرخد. مریخ سیاره‌ای است که پیش‌بینی می‌شود بتوان تا چندسال آینده، زندگی بخشی‌ از ساکنین زمین را به آن انتقال داد. یافته‌های کاوشگران فضایی که به این سیاره سفر کرده‌اند، حکایت از وجود نشانه‌های حیات در این سیاره دارد.

استیسی مک‌ آنلتی در کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!، با زبانی طنزآلود و خودمانی، اطلاعاتی درباره‌ی مریخ ارائه می‌دهد. زبان کتاب اول شخص است؛ یعنی این مریخ است که به معرفی خودش می‌پردازد. سیاره‌ی سرخ‌رنگ زیبای ما، کمی سرد است. به‌قدری‌که بیشتر دریاچه‌های آن یخ‌زده‌اند. دوری از خورشید کار خودش را کرده است و روزهای آفتابی آن زیاد نیست. اما نکته‌ی جالب‌توجه آن، طولانی‌تر بودن روزهایش نسبت‌ به زمین است. مریخ و زمین، همسایه‌های دیرینه، شباهت‌های بسیاری به هم دارند و به همین خاطر، شناختن این کره‌ی زیبا، از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی مریخ دریافت کنید، استیسی مک‌ آنلتی به همراه تصویرگر کتاب، به شما کمک می‌کند این حقایق جالب را بخوانید. مک آنلتی کتاب حاضر را در سال 2021 منتشر کرده است.

من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! توسط آناهیتا حضرتی کیاوندانی ترجمه شده و وظیفه‌ی ویرایش آن برعهده‌ی سارا طباطبایی بوده است. نشر پرتقال کتاب پیش رو را به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب کودک من و دنیای علم

استیسی مک‌ آنلتی در مجموعه کتاب کودک من و دنیای علم (Our Universe) با زبانی روان و گویا، مظهرهای مختلف آفرینش را برای کودکان معرفی می‌کند. این کتاب‌های تصویری غیرداستانی، شامل عناوین مختلفی هستند. از مک‌ آنلتی آثاری چون من مریخ هستم، «من اقیانوس هستم»، «من زمین هستم»، «من خورشید هستم» و «من ماه هستم»، ذیل این مجموعه منتشر شده است. تمام این کتاب‌ها، به‌ همت نشر پرتقال منتشر شده‌اند.

در نکوداشت کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!

  • [این کتاب] شامل اطلاعاتی در مورد اکتشاف مریخ تا به امروز، مقایسه‌ی زمین و مریخ، و یادداشتی برای «بازدیدکنندگان بالقوه‌ی مریخ» است. [درواقع] حکم رویکردی طنزآمیز به حقایق سیاره‌ای برای دانش‌آموزان کلاس‌های ابتدایی دارد. (سوزان کاستنر، فیرویو الم، مجله‌ی کتابخانه)

کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! برای چه کسانی مناسب است؟

اثر پیش رو مناسب کودکان بالای 5 سال طراحی شده‌است.

با استیسی مک‌ آنلتی بیشتر آشنا شویم

استیسی مک آنلتی نویسنده‌ی آمریکایی است. او به‌ همراه خانواده‌اش در کارولینای شمالی زندگی می‌کند. استیسی درباره‌ی خود چنین می‌نویسد: «نویسنده‌ای که قبلاً مهندس مکانیک بوده و آرزو دارد روزی درمانگر سگ‌ها، خبرنگار دیلی‌شو، فضانورد و مربی گرین‌بی‌پکر باشد». بااین‌حال ما او را به‌عنوان یک نویسنده‌ی خلاق و توانمند در زمینه‌ی ادبیات کودکان می‌شناسیم که معمولاً کتاب‌های غیرداستانی و مصور منتشر می‌کند. از او چندین کتاب برای کودکان به‌جا مانده است که بیشتر آن‌ها تحت مجموعه‌ی «جهان ما» قرار می‌گیرند. به‌غیر از این‌ها، کتاب‌های «دنیا بهار امسال تمام می‌شود» و «فرمول نجات پی»، ازجمله بهترین آثار استیسی مک‌ آنلتی هستند که به فارسی ترجمه‌ شده است.

در بخشی از کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! می‌خوانیم

بگذارید خودم را معرفی کنم.
من مریخ هستم، خواهر موردعلاقه زمین.
چهارمین سیاره از خورشید...
دومین سیاره کوچک در منظومه شمسی.
زمان زیادی روی زمین بوده‌اید، احتمالاً همه عمرتان. خب وقتش رسیده سری به من بزنید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-622-274-442-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!

لیلا
۱۴۰۲/۲/۲۳
راستش اصلابه دردبچه‌ی 4و5ساله نمیخوره خیلی کلمات نامفهومی واسه بچه ها داره بیشتر به دردبچه‌های 7سال به بالامیخوره
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید!

برای دریافت کتاب من مریخ هستم: زمینی‌ها خوش آمدید! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.