معرفی و دانلود رایگان کتاب من

عکس جلد کتاب من
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من

کتاب من نوشته‌ی فریبرز یدالهی، زندگی دو زن که به نوعی سرنوشت‌شان بهم پیوند خورده است را روایت می‌کند و بیانگر فضای وهم و خیال، اشتراکات زندگی و آرزوهایی که گاه تحقق نمی‌یابد و گاه با منافع دیگری در تعارض می‌باشد، است.

گاه اندیشه‌ی ما از زبان دیگری بیرون می‌آید و اینکه چه تجربه‌ای مربوط به ما بوده است و یا از آن دیگری، دچار فراموشی می‌گردیم باید کمی هوشیار بود تا کلام را به گوینده‌اش نسبت داد.

در بخشی از کتاب من می‌خوانیم:

داداش، پسر همسایه را حسابی زده بود. ترس آقاجون را بر داشت. مدام می‌گفت، اگر شکایت کنند؟ این‌قدر داداشم را زد و کبود کرد که اگر شکایت کنند بگه این هم کتک خورده ولی خب کسی شکایت نکرد. فقط داداش یک ماه طول کشید تا کبودی‌هاش خوب شد.

سیگار بابا را کش می‌رفتم ولی طفلک داداش کتک می‌خورد. کسی فکر نمی‌کرد من سیگارها رو کش برم. حداقل این یک کار و فکر نمی‌کردند کار من باشه. اولش سرفه می‌افتادم ولی خب کم کم عادتم شد. ولی کنارش گذاشتم. گفتم که، اگر بخوام کاری بکنم انجامش می‌دم.

شیطون بعضی وقت‌ها تو جلدم میره میگه تریاک را هم امتحان کن. می‌تونی کنارش بذاری، وجودش را داری. گاهی میگم خودم را به خودم دوباره ثابت کنم. نمی‌خوام روشو زمین بندازم ولی اگه با فرهاد آشنا نمی‌شدم کارم با تریاک بود. به هرحال یک چیزی باید باشه تا آرومت کنه. می‌دونستم از کجا تهیه کنم. آقا رضا قصاب برای نرگس خانم می‌آورد. ولی خب قسمت نشد. نوشداروی دیگری نصیبم شد. فرهاد.

به هرحال در زندگی آرام بخشی نیاز داری. هرکسی با یک چیز دلش آروم میشه. به قول خاله جان یکی با افیون یکی هم با افسون.

ازهمه جا بیشتر پشت بام را دوست دارم. خانه مردم را نگاه می‌کنم. دوست دارم ببینم مردم چکار می‌کنند. مگر جامعه‌شناس‌ها یا روان‌شناس‌ها این کار را نمی‌کنند؟ حالا به شکل دیگه.

به هر حال تو کار مردم فضولی می‌کنند. من ولی اسمش را فضولی نمی‌ذارم. الان دیگه با این خانه‌های آپارتمانی نمیشه. پشت بام اشتراکی راحت نیست. ولی قدیم‌ها خیلی خوب بود. از دیدن تلویزیون که بهتره، چی ببینی؟ همش دروغ. باید آدم از حال همسایه‌اش باخبر باشه. چی می‌خوره؟ چی می‌پوشه؟ شاید کمکی نیاز داشت؟ مشکلی داشته باشه....

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آبرخ
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-964-7599-34-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب من

نرمین صوفی
۱۴۰۱/۸/۱۴
اینکه نویسنده نتیجه ی ساعتها و ماها تلاشش رو رایگان دراختیار خواننده ها و دوستداران کتاب قرارداده اونهم با شرایط اقتصادی که الان همه شاهدش هستیم بنظرم قابل تقدیره و ما خواننده ها باید ممنون و سپاس گذار باشیم. اما نظرات و سلیقه ها متفاوته این نوع نگارش و داستان باب طبع هرسلیقه ای نیست خوده من همیشه عاشق کتابهای معمایی جنایی و داستانهای پرکششم و رمانهاو داستانهایکه در ژانر اجتماعی که به زندگی روزمره میپردازه مورد پسندم نیست اما در نظرات دوستان خوندم که این داستان مورد توجه زیادی قرار گرفته و نظرات مثبتی دریافت کرده. از کسایی هم که از کتاب خوششون نیومده تقاضا میکنم که نظراتشون رو با کلمات زشت و زننده عنوان نکنن اگه مورد پسندتون نیست نخونین تموم..
مطهره صارم
۱۴۰۲/۳/۲۰
این کتاب در عین کوتاهی چنان مجذوب و میخکوب میکند که با حرص و طمع مضاعف میل به بلعیدن هر کلمه داری، هرجمله برات پر از معنی و مفهوم ست و در ذهن به راحتی هک میشود، بااینکه از اواسط کتاب داستان قابل حدس میشود اما چنان جذاب است که دوستداری به پایان برسانی. از نویسنده بخاطر در اختیار قرار دارن این اثر را هنری کمال تشکر دارم و تبریکی از عمق جان بخاطر هنرمندی زیاد در خلق این اثر زیبا نسارشان مینمایم. به امید دیدن و خواندن کتابهای زیبای از این دست.
فروغ السادات شهیدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
سبک داستان یک جور خاطره نویسی یا روزنگاری بود شرح حال وکیلی از موکلش، با اینکه بعضا گیج میشدم کی داره حرف میزنه در کل خوب بود بیان احساسات دو زن دغدغه هاشون کمی رگه‌های فمینیستی داشت کمی هم انتقاد به جامعه و حکومت و ناتوانی در ساختن جامعه سالم و به عمد نگه داشتن در جهل چون جهل عوام موتور پیشرفت ها حکومت است، و در نهایت اگر هر کار کنی آدمها روزی عشق واقعی خود را پیدا خواهند کرد حتی اگه پیش چشم همه غلط باشد
فریبا امینی امینه
۱۴۰۲/۶/۱۶
با تشکر فراوان از نویسنده‌ی ارجمند جناب آقای یداللهی و کتابراه عزیز! به نظر من کتاب خوبی بود، آخرشو نمی‌شد حدس زد و این که افکار و خاطرات یک زن رو به این خوبی بیان کرده عالی بود. ایرادی که داشت این بود که گاهی خواننده در تشخیص شخصیتها دچار سردرگمی می‌شد و نیز به عنوان یک رمان، اگه دیالوگها بیشتر بود طبعا دلچسب تر می‌شد. بازم ممنون
Paria Najafi
۱۴۰۰/۶/۳۰
از نظرم کتاب خوبیه اینکه نویسنده بتونه از موضوعی به موضوع دیگه بره بدون اینکه تداخل ایجاد کنه یه نمره مثبته، اینکه از جملاتی استفاده می‌کرد که در قدیم اکثرا گفته می‌شد هم مارو یاد قدیم، زندگی‌ها و خاطرات اون زمان‌ها میندازه در کل من از نوع و سبک این داستان، متن یا رمان خوشم امد
عزیزه غلامی
۱۴۰۲/۵/۱۲
باسلام
سطح کتاب تقریبا در حد متوسط بود، بیشتر گیج کننده بود و دیالوگ‌ها زیاد مشخص نبود متعلق به کیست!
اما آخر داستان کمی غافلگیر کننده بود و همین مورد داستان رو جالب کرده بود.
تصویر و اسم رمان ظاهر فلسفی و پرسش گونه داشت و توقع و تصور ذهنی خاصی در آدم ایجاد میکرد ولی متاسفانه متن داستان کاملا متفاوت بود.
F.Namazi
۱۴۰۱/۱۲/۲
من خیلی از این کتاب خوشم اومد
نویسنده عزیز انقدر در شخصیت واقعی غرق شده بود که گاهی احساس میکردم نویسنده واقعا یک خانم هست شخصیت سازی بسیار عالی بود
خیلی از جملات زیبایی استفاده کرده بودند
افرادی که نویسنده خودمونی با حرفای راحت رو دوست دارند حتما بخونند
Fatemeh Mashkani
۱۳۹۹/۱/۷
من تازه 17 صفحه از این کتاب رو خوندم بنظرم خوبه و سبک کتاب متفاوته و اینکه پند و اندرز خیلی داره و جالبش اینکه که به صورت خلاصه و واضح نوشته... فقط اینکه موقع خوندن اصلا نباید حواست و تمرکزت رو از دست بدی هر خط بیان و مفهوم خاصی داره. 🌸🍃👍
nafas mohamadi
۱۳۹۷/۱۲/۱۳
من عرب هستم ولی تاالان نشنیدم عربا سوسمار خورده باشن
زهرا آسمانی
۱۳۹۹/۸/۲۱
خیلی عالی بود خیلی بعضی وقتها خوبه ببینیم که خودمان اشتباه کردیم اگه خودمان را جای دیگران بگذاریم و طرف مقابل را کامل درک کنیم. عالی از صفحه ۱۰۰ به بعد فقط منتظر کلمه آخر بودم که بگه فرهاد
Nazi.azizi.
۱۴۰۱/۷/۱۳
پنجاه صفحه خوندم ولی ب هیچ نتیجه‌ای نرسیدم هدفشون چی بوده از نوشتن این کتاب
اخرش چی میخادبشه هی میگه این اونو گفت اون اینو گف😐😐کتاب رو کامل خوندم عجب پایان حیرت انگیزی داشت خسته نباشید 🖒🖒
سید ابوالفضل موسوی
۱۳۹۷/۶/۲۱
با سلام
احسنت و مرحبا بر نوشته‌هایی از ذهن بسته و دستی باز به سوی خط و... قدرت بیان شما بسیار جذاب است.
سپاس و درود
متشکرم
ا
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتاب در حد متوسط بود و یک جورایی خسته کننده شده بود وسطای کتاب
اگر اهل کتاب هستید و کتاب زیاد خوندید این کتاب شاید نیازتان و برآورده نکنه قطعا کتابها‌ی رمان بهتری داریم
F.hosseini
۱۴۰۲/۳/۱۷
با اینکه نویسنده مرده احوالات خانمارو تقریبا درست نشون میده البته خانمای درون کتاب یکن سنگدل تر از واقعیتا به نظرم... ولی در کل خوب بود و نکات خوبی هم در کتاب بودش
Nouri
۱۴۰۲/۳/۱۳
خیلی زود به پایان رسید اما خوب بود. اینکه برخی افکارمونو به چالش می‌کشید برای من جذاب بود. فقط گاهی افکار وکیل با روایت‌های سارا درهم بود و مخاطب رو دچار ابهام میکرد.
مشاهده همه نظرات 66

راهنمای مطالعه کتاب من

برای دریافت کتاب من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.