معرفی و دانلود رایگان کتاب نامه‌های سلیمان

عکس جلد کتاب نامه‌های سلیمان
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های سلیمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های سلیمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌های سلیمان

کتاب نامه‌های سلیمان به قلم فریبرز یدالهی، حکایت جوانی به نام سلیمان و نامه‌هایی که از خانه ارباب به مادرش می‌نویسد را روایت می‌کند. نامه‌های او، شرح مصائب و مشکلات زندگی کودکی است گیج و لال که نه در چاه، که با قلم شرح درد می‌نگارد.

سلیمان که پس از فوت پدر ناچار می‌شود زادگاه خویش را ترک نماید، سوگند می‌خورد که به خانه بازنگردد و لب یه سخن گفتن نگشاید اما...

در بخشی از کتاب نامه‌های سلیمان می‌خوانیم:

شامگاه برای ارباب کتاب می‌خوانم و روز برای خاتون. خاتون لیلی و مجنون یا خسرو و شیرین دوست دارد. می‌دانم که ارباب جوان به سختی پذیرفته است. به هر حال روزی یک ساعت از کار آسوده‌ام و می‌توانم بخوانم. جبران سکوت چند ساله می‌کنم. ارباب میلش بیشتر به شاهنامه است و مثنوی. در جمع یاران گلستان و گاه بوستان می‌خواند. ولی خاتون عاشقانه دوست دارد. خاتون در اتاق بر بالش‌های پَر تکیه زده و من کنار در نشسته و می‌خوانم. کاش ارباب جوان هم دوست داشت تا برای او هم بخوانم آن وقت از کار روزانه فارغ می‌شدم. هر بار که برای خواندن می‌شتابم زبیده هرچند زیر لب ولی به گونه‌ای که بشنوم، می‌گوید:

خر رو به طویله تند می‌رود.
ولی باید بداند: در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد.

خود نیز مشتاقم که بیشتر بخوانم. تندتر تا بیشتر بدانم ولی می‌دانم که باید آرام و با طمانینه خواند تا بر هر بیت بیاندیشند و مغز کلام دریابند. ارباب بیشتر می‌گوید صبر کن تا خاتون. خاتون همچون من میل دارد که زودتر سرانجام کار را دریابد. ولی ارباب به معنی بیش می‌اندیشد.

در برابر پرسش‌های بی‌شمار که چه شد و چگونه زبانت گویا شد و از چه رو خواندن دانستی و نوشتن آموختی، تا بتوانم سکوت می‌کنم. اشک در چشمانم حلقه می‌زند و بی‌‌اختیار و گاه با اختیار به خاک می‌افتم و سجده می‌کنم و شکر خدا می‌گذارم. شکر خدا که جماعت نیز چنین می‌کنند و هریک از ظَن خود چیزی می‌گویند. یکی می‌گوید حضرت دهانش بوسیده، یکی می‌گوید زین‌العابدین بیمار دست بر سرش گذارده و شفایش داده است. هیچ نمی‌گویم و سر تکان می‌دهم. گیج و گول بودن هم خود نعمتی است گاهی از دست فضولان می‌رهاندت. اما پیش قاضی و مَلق‌بازی نمی‌شود. می‌دانم که خاتون هوشیار‌تر از آن است و پاسخ سنجیده باید. این که چه شد و چه شنیدم که زبان بگشودم، بهتر می‌بینم که از خواجه بخوانم:

فیض روح القدس اَر باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌های سلیمان
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه‌های سلیمان

mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۱۱/۶
داستان روان، جذاب و پردازش قوی داشت، سرگذشت پسر جوانی که نصیحت پدر و مادر را گوش نکرد و دل به عشق دختر خان سپرد این طور که از پایان داستان بر می‌آید سلیمان زنده می‌ماند تا بتواند چنین حکایتی را کتابت کند. با وجود این که نویسنده بسیار ادیب و داناست اما دو کلمه‌ی املایی غلط نوشته شده است که گمان نکنم غلط تایپی باشد. یکی کلمه خوار که به معنی خفیف شدن و به ذلت افتادن است که در جمله همین معنی میدهد اما بصورت خار نوشته شده که به معنی تیغ است و با متن همخوانی ندارد دیگری کلمه‌ی شعله (شله زرد) که منظور همان شله زرد است که اشتباه نوشته است.
یحیی سبا
۱۳۹۸/۳/۲۳
خیلی کتاب خوبی بود. خیلی خوب شخصیت پردازی و فضاسازی شده بود. واقعاچقد آدمهای مثل درویش رضا و عبدول اطراف ماها زیادن. تنهانقطه ضعف این کتاب پایان داستان بودکه درباره گذشته لیلا که مخاطب اصلی همه نامه‌ها بود، هیچ توضیحی داده نشدو سلیمان خیلی راحت ازدست رفت. حیف اون همه داستان سازی عالی ولی پایان با و ضعیفاما این وجود خوندنشو به بقیه پیشنهاد میکنم هرکس خودشو جای سلیمان بزاره و خودش ببینه آخرسر چیکارست؟!!!
Arad Hashemi
۱۴۰۱/۸/۲۴
کتابی خوب، اولش کمی گیج کننده چون شخصیت‌های داستان زیاد بود واز یکی به نفر بعدی می‌رسید اما هر چه که جلوتر می‌رویم موضوع داستان قابل فهم تر وجذاب تر میشه و علاقمند به ادامه خواندن می‌شویم تا متوجه بشیم در پایان داستان برای پسر قهرمان داستان چه اتفاقی می‌افتد.
هدهد سبا
۱۳۹۷/۸/۲۰
داستان خوب و خواندنی بود.
علاوه بر اینکه با برخی اعتقادات مذهبی و رسم و رسومات گذشته اشنا شدم
قسمت‌هایی از تاریخ و دیدگاه مردم عادی هم برام روشن شد.
در ضمن اصل داستان به تنهایی کلی جذاب و هیجان انگیز بود.
ditto
۱۴۰۲/۹/۲۵
سلام
کتاب زیبایی هست، کشش داستان خواننده رو جذب خودش میکنه نسبت به بقیه کتاب‌هایی که خوندم، داستانش متفاوت بود، نکات آموزنده‌ای رو در بر داشت دارای نثر روان و به دور از کلیشه
فضا سازی عالی رو نویسنده عزیز رقم زده بود
میثم جاهدیم
۱۴۰۲/۳/۲۵
درود کتاب خوب، داستانی بسیار زیبا که مارو بگذشته میبره مثل یه فیلم قدیمی خدارو شکر تو اون ایام ارباب رعیتی نبودیم، کتاب زیبائی برا مطالعه داستان روان و جذابی داره ممنون از کتابراه
حبیبه ta
۱۳۹۹/۱/۲۴
جذاب بود دوست داشتم تا آخر بخونم. کاش‌ی جور دیگه تموم میشد. یعنی جایی که عاشق زن ارباب شده بود، بیهودگی ایجاد شد‌ای کاش جایی که میگه نه گندم ری ونه خرمای کوفه جهت داستان عوض میشد.
Shaghayegh Sohrabi
۱۳۹۸/۹/۱۱
کتاب عالی بود نویسنده کتاب انگار خوب دنیا را فهمیده و به رشته تحریر درآورده. بعد از مدتها خواندن رمان ایرانی که اکثرا" کم محتوا هستند حس کردم رمان زیبایی خواندم. با سپاس
F.S.H
۱۴۰۲/۳/۱۰
واقعا داستان عالی وواقع گرایانه‌ای است، ذهن انسان را پرواز می‌دهد وصحنه‌ها را می‌توان درست در تخیل مجسم کرد. از نویسنده محترم نهایت تشکر را دارم.
مهر بان
۱۴۰۰/۵/۵
داستان زیبایی بود نویسنده به گونه‌ای زیبا نوشته بود که خود را در ان فضا تصور میکردم. ‌ای کاش پایان این داستان جور دیگر تمام میشد. در کل لذت بردم.
شیرین خطیبی
۱۳۹۹/۱۰/۸
داستان داشت خوب پیش میرفت ولی اصلامتوجه نشدم آخرش چیشد، کلی سوال توذهنم بی جواب مونده، خیلی تعجب کردم که اینجوری تموم شد، یجوریه که انگاربایدمنتظرقسمت دومش باشی
مهشید
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
کتاب خیلی خوبی بود شخصیت پردازی عالی داستان روان بود فضاسازی خارق العاده داستانی جذاب پیشنهاد میکنم حتما بخونید.
تیمور مرادیان
۱۴۰۲/۲/۲۱
با سلام کتاب جالبی بود ارزش خوندنو داره انگار تو اون برهه از زمان شما هم با آدمهای کتاب اون لحظات رو زندگی و درک می‌کنید
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۱/۵/۲۰
عالی عالی بود نثر روان ودلکش مرحبا به قلم‌نویسنده کلی لذت بردم از این‌کتاب وتشکر از کتابراه وآرزوی موفقیت برای نویسنده محترم
م ن
۱۴۰۰/۹/۲۳
سلام داستان جذابی داشت ولی آخرش یه سؤال بزرگ پیش میاد که واقعا لیلا برای چی از سلیمان خواسته بود از روستا بره؟
مشاهده همه نظرات 49

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌های سلیمان

برای دریافت کتاب نامه‌های سلیمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.