معرفی و دانلود کتاب منتخبات

عکس جلد کتاب منتخبات
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب منتخبات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب منتخبات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب منتخبات

کتاب منتخبات به‌قلم احمدرضا احمدی، و به ادعای خود شاعر، قطعه‌هایی از همه‌ی نمونه‌های شعر اوست. احمدی زمانی تصمیم به گردآوری این مجموعه گرفت که چهل سال از چاپ نخستین دفتر شعرش یعنی «طرح» می‌گذشت. کتابی که با زمانه‌ی خودش آشتی‌ناپذیر بود و به گفته‌ی او، برایش دشنام آفرید. اشعار این کتاب از چندین عنوان معروف به‌قلم احمدی، از جمله «روزنامه‌ی شیشه‌ای»، «وقت خوب مصائب» و «ما روی زمین هستیم» انتخاب شده‌اند.

درباره‌ی کتاب منتخبات

کتاب منتخبات که در واقع برگزیده‌ای از اشعار احمدرضا احمدی (Ahmadreza Ahmadi) است، به ادعای خود شاعر، برای او این اقبال رایگان را فراهم کرد که شاهد روزهای گذشته‌ی عمرش باشد. او هم‌زمان با چهلمین سال از تألیف نخستین دفتر شعرش با عنوان «طرح»، اقدام به گردآوری این مجموعه کرد و در یادداشت کوتاهی که در آغاز این مجموعه آمده از «طرح» به‌عنوان یک کتاب ساختارشکن یاد می‌کند، کتابی که با زمانه‌ی خود آشتی‌ناپذیر بود و به همین واسطه برایش دشنام‌های زیادی را آفرید. احمدرضا احمدی را، همانطور که اهل شعر و ادب اطلاع دارند، از بنیان‌گذاران سبک «موج نو» در شعر فارسی می‌دانند و دفتر شعر «طرح» او نیز در همین قالب سروده شده بود. شاید از بخت بلند شاعر بود که در عنفوان جوانی، شاعری چون فروغ فرخزاد نخستین خواننده و حامی کتابش شد و با جسارت شعر او را در کنار شاعران نسل قبل قرار داد. فرخزاد چند شعر از دو کتاب «طرح» و «روزنامه‌های شیشه‌ای» احمدی انتخاب و در جنگ شعر معاصر ایران مطرح کرد.

از دیگر کتاب‌هایی که اشعاری از آن‌ها در کتاب منتخبات آمده، می‌توان به «وقت خوب مصائب»، «ما روی زمین هستیم»، «نثرهای یومیه»، «قافیه در باد گم می‌شود»، « لکه‌ای از عمر بر دیوار بود»، «ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم» و «از نگاه تو در زیر آسمان لاجوردی» اشاره کرد. کتاب «نثرهای یومیه» به ادعای احمدی، در روزهایی به بازار کتاب روانه شد که کسی حوصله‌ی شعر نداشت. خوانده‌نشده باقی ماند، اما ده سال بعد خوانندگان شعر تسلیم این کتاب شدند و ناگهان نایاب شد. «قافیه در باد گم می‌شود» نیز در روزهای بیماری و ناخوش‌احوالی شاعر، با عدم استقبال اهل شعر مواجه شد. «ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم» نیز به همت «مصطفی رحماندوست» شاعر و خادم ادبیات کودکان به چاپ رسید و حالا مجموعه‌ای از بهترین اشعار این دفاتر، در یک کتاب واحد پیش روی خوانندگان و علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفته است.

احمدی می‌گوید که در مسیر سرودن اشعار هر کدام از این کتاب‌ها، راه بسیار ناهمواری را طی کرده، سختی‌های زیادی را متحمل شده و هر کدام از آن‌ها را درست مثل اولین کتابش، با هراس آغاز کرده. راهش همواره در تاریکی و ظلمات بود و از قدم بعدی خود خبر نداشت. او در زمینه‌ی سرودن اشعار از هیچ‌کس حتی خودش هم تقلید نکرد و نقادان شعر او در این حسرت ماندند که در جاده‌ای تکراری و آشنا قدم بگذارد. به واقع احمدی در زمینه‌ی شاعری دقیقاً از نام سبکی که بنیاین‌گذارش بود، یعنی «موج نو» پیروی کرد و اشعارش همه حرفی تازه و نو برای گفتن داشتند.

نشر افکار کتاب منتخبات را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب منتخبات برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی آثار احمدرضا احمدی را به طرفداران شعر معاصر فارسی، علی‌الخصوص دوستداران سبک موج نو پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب منتخبات می‌خوانیم

ما دو تن بودیم
به میدان بازگشتیم
کبوتران رفته بودند
میدان، اندوه شب را در خود نشانده بود.
هر کس می‌گفت:
رفت! رفت!
هیچ‌کس نگفت
در هر رفتن بازگشتن خواهد بود
و هر رفتن بازگشتن است

فهرست مطالب کتاب

یادداشت

از کتاب: طرح
از کتاب: روزنامه‌ی شیشه‌ای
از کتاب: وقت خوب مصائب
از کتاب: ما روی زمین هستیم
از کتاب: نثرهای یومیه
از کتاب: قافیه در باد گم می‌شود
از کتاب: لکه‌ای از عمر بر دیوار بود
از کتاب: ویرانه‌های دل را به باد می‌سپارم
از کتاب: از نگاه تو در زیر آسمان لاجوردی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب منتخبات
نویسنده
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات274
زبانفارسی
شابک978-622-7542-74-5
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب منتخبات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب منتخبات

برای دریافت کتاب منتخبات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.