معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان

ناتاشا دنیلز در کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان، با ارائه‌ی راهکارهایی ساده و قابل‌فهم به کودکان کمک می‌کند مهارت‌های اجتماعی خود را در مدرسه یا خارج از آن بهبود ببخشند. او در این کتاب تحسین‌شده و موفق، 50 تمرین سرگرم‌کننده و شاد معرفی کرده که می‌توانند توانایی کودکان را در دوست‌یابی، تعامل با دیگران و درک قوانین اجتماعی ارتقا بدهند.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان

یکی از شروط موفقیت در بزرگ‌سالی، داشتن دوران کودکی خوب و سالم است. به‌عبارت‌دیگر، اگر کودک به‌درستی پرورش بیابد، احتمال اینکه در آینده سلامت روان و زندگی بهتری داشته باشد، بیشتر خواهد بود. برای تربیت کودکان فاکتورهای زیادی هست که باید به آن‌ها توجه نشان داد. یکی از این فاکتورها که نقش حیاتی در آینده‌ی کودک ایفا می‌کند، رشد مهارت‌های اجتماعی است. فقدان یا ضعف این مهارت‌ها باعث می‌شود، کودک منزوی و تنها باشد و نتواند در جمع حضور پیدا کند. همچنین ممکن است در آینده به فردی حساس و آسیب‌پذیر تبدیل شده و بسیاری از فرصت‌های اجتماعی را از دست بدهد.

کودکی که در پیدا کردن دوست مهارت چندانی ندارد، نمی‌تواند به صحبت دیگران خوب گوش کرده و یا خودش برای دیگران صحبت کند. به‌عبارت‌دیگر، اساساً نشانه‌های اجتماعی را به‌درستی درک نمی‌کند و در مهارت‌های اجتماعی دچار مشکل است. در این شرایط مراجعه به مشاور یا درمانگر بهترین شیوه‌ای است که می‌توان پیش گرفت و به‌مرور توانایی‌های اجتماعی کودک را ارتقا داد. از سوی دیگر، می‌توان از سایر منابع هم کمک گرفت و به‌عنوان مکمل و تمرین از آن‌ها استفاده نمود. کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان (Social Skills Activities for Kids)، نوشته‌ی ناتاشا دنیلز (Natasha Daniels)، مرجعی مفید و مؤثر برای تمرین و بهبود این مهارت‌هاست. کتاب حاضر تمریناتی مفرح، ساده و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد و به بچه‌ها کمک می‌کند بتوانند در مدرسه یا جامعه برای خود دوستان مناسبی پیدا کنند.

ناتاشا دنیلز درمانگر کودکان است و غالباً بر روی اضطراب در دوران کودکی تمرکز دارد. او به‌خوبی به این نکته واقف است که برای بعضی از بچه‌ها، پیدا کردن دوست چقدر اضطراب‌آور است. صحبت کردن و گوش دادن به آدمی غریبه می‌تواند آن‌ها را دچار استرس کند. بااین‌حال، دنیلز معتقد است دوستیابی مهارتی نیست که تنها در اختیار گروه خاصی از بچه‌ها باشد. هر بچه‌ای می‌تواند آن را کسب کرده و یا تقویت کند. نویسنده در کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان، همین ایده را مطرح می‌کند و اعتقاد دارد رسیدن به این نوع مهارت‌ها به‌هیچ‌وجه کار سختی نیست. او 50 فعالیت را به کودکان ارائه می‌دهد تا به‌تنهایی یا به همراه خانواده انجام دهند. فعالیت‌هایی شاد که بچه‌ها حین انجام آن‌ها، احساس کسالت نکنند. مهارت‌های این کتاب به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هر یک پایه و اساس مهارت دیگری تلقی می‌شوند. درواقع کودک گام‌به‌گام آن‌ها را فرامی‌گیرد و مهارت‌های اجتماعی او تکامل پیدا می‌کند. نکته‌ی مهم تداوم در تکرار این تمرینات است.

نشر آپریس کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان را با برگردان فهیمه‌السادات صاحبی، راحله دهرویه و فرحناز بشیری خصال به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان

  • یکی از استعدادهای ناتاشا دنیلز این است که به زبان بچه‌ها صحبت می‌کند. او با کلامی ساده و صمیمی به بچه‌ها آموزش می‌دهد و هنجارسازی می‌کند، تشویقشان می‌کند و به آن‌ها انگیزه می‌دهد. این کتاب منبعی عالی برای خانواده‌ها و ابزاری مفید برای هر درمانگر است. (یایِل کلارک، روان‌شناس آموزشی)

  • خیلی خوشحال و هیجان‌زده‌ام که این کتاب وجود دارد. آن را دوست دارم چون اجازه می‌دهد به خانواده‌ها ابزاری بدهم که خارج از زمان درمان، خودشان به‌تنهایی مهارت‌ها را تمرین کنند. کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان را حتماً باید کودکان، والدین و معلمان بخوانند. (دکتر آلیسون سالومون، روان‌شناس)

  • اگر کودک در پیدا کردن دوست مشکل دارد، نشانه‌های اجتماعی را درک نمی‌کند یا به‌سختی می‌تواند گوش بدهد و گفتگو کند، همین امروز یک جلد از کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان را بخرید. (شارون مارتین، روان‌درمانگر و نویسنده)

کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کودکتان از مهارت‌های اجتماعی لازم برخوردار نیست و در پیدا کردن دوست و گفتگو با دیگران مشکل دارد، حتماً این کتاب راهنما را مطالعه نمایید.

با ناتاشا دنیلز بیشتر آشنا شویم

ناتاشا دنیلز درمانگر کودکان و نوجوانان است که بیش از 15 سال در زمینه‌ی اضطراب کودکان فعالیت داشته و به آن‌ها و والدینشان کمک می‌کند. تاکنون سه کتاب از این نویسنده با محوریت روان‌شناسی کودکان، به‌ویژه در زمینه‌ی اضطراب به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان می‌خوانیم

دوست پیدا کردن می‌تواند خیلی سخت باشد. می‌دانم؛ خیلی سخت. اینکه ببینید همه‌ی اطرافیان راحت با هم دوست می‌شوند و شما همچنان در این کار مشکل دارید، ناامید کننده است. کاملاً درک می‌کنم! من وقتی کودک بودم در شهرهای زیادی زندگی کردم. همیشه با مدرسه‌ی جدید و افراد جدید مواجه بودم. نمی‌دانستم چطور باید دوست پیدا کنم. ناامیدانه منتظر می‌ماندم تا یک نفر به من نزدیک شود و بخواهد با هم دوست شویم. اما این اتفاق به‌ندرت رخ می‌داد. بنابراین اغلب احساس تنهایی می‌کردم.

دلم نمی‌خواهد دوران کودکی شما هم این‌گونه سپری شود. ‌ای کاش یک نفر کمکم می‌کرد اعتماد به نفسم را به دست بیاورم. ‌ای کاش یک نفر تشویقم می‌کرد دست به اقدامی شجاعانه بزنم! ‌ای کاش یک نفر به من می‌آموخت چگونه گفت‌وگویی را شروع کنم و ادامه دهم؛ حتی با افرادی که نمی‌شناختم. افراد دارای مهارت‌های اجتماعی بالا جزو طبقه‌ای خاص از جامعه نیستند که شما نتوانید به آن‌ها بپیوندید، هرچند گاهی این‌طور به نظر می‌رسد. می‌توانید مهارت‌های اجتماعی را بیاموزید! من چنین کتابی در اختیار نداشتم اما در نهایت یاد گرفتم چگونه باید مهارت‌های اجتماعی خود را ارتقاء دهم. فهمیدم چه چیزهایی موانع راهم هستند و چگونه باید به ترسم غلبه کنم. حتی یاد گرفتم چگونه گفت‌وگویی را شروع کنم و درنهایت، خدا را شکر، فهمیدم چگونه دوست پیدا کنم و دوستانم را حفظ کنم.

خوشبختانه شما مجبور نیستید به اندازه‌ی من صبر کنید تا مهارت‌های اجتماعی را بیاموزید. این کتاب را نوشته‌ام تا همه‌ی مهارت‌های اجتماعی که در حال حاضر نیاز دارید تا بتوانید در مدرسه، خانه و محل زندگی‌تان درست ارتباط برقرار کنید را بیاموزید. اول از همه به شما یاد خواهم داد چگونه بفهمید چه مهارت‌هایی دارید و چه مهارت‌هایی را باید ارتقاء دهید. کمکتان می‌کنم یاد بگیرید چگونه دوست پیدا کنید و دوستی‌تان را حفظ کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سخنی با والدین
سلام، دوستم!
فصل اول: مهارت‌های اجتماعی چیست؟
فصل دوم: چگونه با افراد مختلف صحبت کنیم!
فصل سوم: خوب گوش بده!
فصل چهارم: دوستیابی
فصل پنجم: دوستانتان را حفظ کنید!
فصل ششم: در مدرسه و بیرون از مدرسه
فصل هفتم: در خانه‌ی خود و دیگران
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان
نویسنده
مترجمفهیمه السادات صاحبی، راحله دهرویه، فرحناز بشیری خصال
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-743055-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان

برای دریافت کتاب مهارت‌های اجتماعی کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.