معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌ آموزان

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌ آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌ آموزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌ آموزان

کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌آموزان، مجموعه نوشتارهایی با موضوع پرورش و تربیت دانش‌ آموزان بر پایه تجربه‌های عملی در ارتباط با والدین و مدارس ایران است. 

تعلیم و تربیت، فراهم کردن شرایط مناسب برای ظهور استعدادها و توانمندی‌هایی است که در نهاد انسان‌ها وجود دارد و به این اعتبار، زمینه‌های تربیت فرزندان عبارتند از: «خانه، مدرسه و جامعه.» 

تاثیر هرکدام از زمینه‌های فوق می‌تواند مستقیماً در تربیت فرزندان مشاهده گردد. در گذشته‌های نه چندان دور مدرسه در زمینه آموزش و پرورش فرزندان حرف اول را می‌زند ولی هم اکنون با پیشرفت علم اطلاعات و گسترش رسانه‌های اجتماعی نمی‌توان نقش تربیتی را محدود به مدرسه دانست بلکه باید پذیرفت که خانواده و جامعه نقش برجسته‌تری در این ارتباط دارند. بنابراین باید تلاش کنیم تا اهداف تربیتی خانه و مدرسه را هماهنگ سازیم. 

نقش تربیتی خانواده در هیچ زمان و شرایطی نمی‌تواند به وسیله سایر عوامل تحقق یابد. چنانچه مدرن‌ترین وسایل ارتباط جمعی هم به میان آیند، نخواهند توانست جای خانواده را در زمینه تربیت بگیرند. زیرا رابطه والد و فرزند یک رابطه منحصر به فرد است. هم به جهت تکوینی و زیستی، فرزند پاره تن خانواده و هم به جهت اکتساب و تشریعی نخستین نگرش‌ها و طرز تلقی‌ها و بصیرت‌ها از طریق خانواده در وجود فرزند شکل می‌گیرد. 

هرچند شرایط موجود در زندگی و شرایط اجتماعی - اقتصادی ظاهراً نقش خانواده را تضعیف کرده است ولی نمی‌توان تاثیر خانواده را نادیده گرفت و در جهت تقویت آن تلاش نکرد. نیاز به شناختی فراتر از شناخت تجربی و عام برای والدین لازم و ضروری است. در کشور ما نیز از سال 1350 برنامه آموزش خانواده با اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی، شامل: ویژگی‌های خانوادگی، ارتقاء آگاهی دانسته‌های تربیتی و رفع نیاز آنان، در جهت تحکیم روابط خانوادگی، شروع به فعالیت نموده است. 

مدرسین آموزش خانواده در آموزش و پرورش پرچم‌دار این وظیفه هستند که با تسلط به مبانی آموزش بزرگسالان و شناخت ویژگی آنان و تسلط بر ابعاد علمی - آموزشی و اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی والد و فرزند و با بروز‌کردن اطلاعات خود در زمینه‌های عوامل موثر در استحکام خانواده؛ روش‌های فرزند پروری و... می‌توانند گامی موثر در این راستا بردارند. 

کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌آموزان، حاصل مطالعه، تحقیق و پژوهش مدرسانی است که به طور مستقیم با والدین فرزندان این مرز و بوم سر و کار دارند و آنچه مورد پژوهش و تحقیق واقع داشته‌اند، همانا سوالات و نیازهای والدینی است که هر روز جهت تربیت فرزندان خود با آن مواجه بوده‌اند. این مجموعه دو جلدی ارزشمند حاصل تحقیق و مطالعات در حوزه آموزش، در دوجلد و تحت عناوین: «مهارت‌های پرورش دانش آموز» و «مجموعه مطالعات هوش هیجانی» جمع‌آوری شده‌ تا شاید راه‌گشایی باشد برای کلیه مربیان، معلمان و والدین پرسش‌گر. 

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: چگونه می‌توان دروغگویی را در بین دانش آموزان کاهش داد
فصل دوم: روانشناسی اسلامی
فصل سوم: استفاده از روش تدریس بارش مغزی
فصل چهارم: مشاوره و وظایف مشاور در دبیرستان
فصل پنجم: وسواس و راه‌های پیشگیری و درمان آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های پرورش دانش‌ آموزان
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات202
زبانفارسی
شابک978-600-8415-66-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌ آموزان

برای دریافت کتاب مهارت‌های پرورش دانش‌ آموزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.