معرفی و دانلود کتاب مهمان ناخوانده

عکس جلد کتاب مهمان ناخوانده
قیمت:
32000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهمان ناخوانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهمان ناخوانده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهمان ناخوانده

تریلر جدیدی از شاری لاپنا که حادثۀ جذاب زندانی شدن در یک هتل تفریحی را روایت می‌کند! کتاب مهمان ناخوانده داستان گروهی را به تصویر می‌کشد که برای یک تعطیلات زمستانی دلچسب و ایده‌آل راهی یک هتل کوهستانی شدند و دیگر هیچ‌گاه به خانه بازنگشتند! این اثر در زمره کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره کتاب مهمان ناخوانده:

تعطیلات آخر هفته یک زمستان برفی که ظاهرا همه‌چیز دلچسب و رویایی به نظر می‌رسید چگونه به یک حمام خون بدل شد؟

شاری لاپنا (Shari Lapena) داستان جمعی از دوستان نیویورکی را روایت می‌کند که تصمیم گرفته‌اند تعطیلات را در هتلی کوهستانی بگذرانند. این هتل لوکس و مجلل، از تمام عناصر مدرن به دور است و تکنولوژی در آن جایی ندارد. ساکنین این هتل در حقیقت از سبک روستیک آن لذت می‌برند و خود را با شومینه‌های هیزمی و دلچسب آن گرم می‌کنند.

در این فضای گرم و صمیمانه که همۀ مسافران مشغول لذت بردن از تفریحات زمستانی هستند، ناگهان خبر محاصره شدن ساختمان هتل با برف همه را شوکه و وحشت‌زده می‌کند! در ابتدا بسیاری این چند ساعت را همچون یک ماجراجویی زمستانی تلقی می‌کردند و از بابت آن ترسی به خود راه نمی‌دادند. اما مسئله زمانی که تمامی راه‌های ورودی و خروجی هتل مسدود گشت، جدی‌تر و نگران‌کننده‌تر شد. سرما بیشتر و گزنده‌تر به مسافران حمله می‌کرد؛ قطع ارتباط با دنیای بیرون استرسی مضاعف به مهمانان بخشیده بود و همه در تکاپوی یافتن روزنۀ امیدی بودند که ناگهان خبر کشته شدن یکی از مسافران همه را در بهت و وحشت فرو برد!

شوک خبر کشته شدن یکی از مسافران با شایعه مرگ طبیعی رو به آرامش می‌رفت که قتل دوم رخ داد! آیا قاتل یکی از اهالی هتل بود؟ آیا قتل‌ها با انگیزه شخصی صورت گرفته بود؟

داستان بی‌نهایت جذاب و پرتعلیق مهمان ناخوانده (An Unwanted Guest) یکی از تریلرهای پرفروش نیویورک تایمز است که با استقبال کم‌نظیری مواجه شده. این داستان همچون دیگر آثار شاری لاپنا سبک روایی منحصربه فرد خود را دارد که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

نکوداشت‌های کتاب مهمان ناخوانده:

- این اثر، برداشتی مدرن، جذاب و واقع‌گرایانه از رمز و راز پرونده‌هایی ناگفته است که نویسنده آن را روایت کرد و او قطعا یکی از پیروان سبک داستان‌نویسی آگاتا کریستی به شمار می‌رود. (بوک‌لیست)

- شاری لاپنا، آخر داستان را طوری خلق کرده است که حتی تحسین آگاتا کریستی را به دنبال خواهد داشت. (یو. اس. ای تودی)

- ضرباهنگ داستان به قدری سریع و جذاب است که متوجه نخواهید شد که رمان چه زمان تمام شده است. (مجله مردم)

خواندن کتاب مهمهان ناخوانده به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به خواندن داستان‌های معمایی و هیجان‌انگیز علاقمندید و رمان‌های ژانر جنایی برایتان جذاب است، مطالعه کتاب مهمان ناخوانده را از دست ندهید.

با شاری لاپنا بیشتر آشنا شویم:

خالق اثر بی‌نظیر زوج همسایه، در سال 1960 در کانادا متولد شد. شاری لاپنا که پیش از نویسندگی، به تدریس و وکالت مشغول بوده است، نخستین اثرش را در سال 2008 با عنوان things go flying منتشر کرد و با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد. رمان دیگر او به نام اقتصاد خوشبختی سال 2012 در فهرست نهایی دریافت جایزه استفان لکاک قرار گرفت. سبک داستان‌نویسی لاپنا به سرعت به چنان محبوبیتی دست یافت که آثارش در سراسر دنیا به بیش از 35 زبان ترجمه شد.

در بخشی از کتاب مهمان ناخوانده می‌خوانیم:

سه قتل. این‌گونه موارد به‌ندرت در اینجا رخ می‌دهد. در ادارۀ پلیس حتی یک کارآگاه هم ندارند. باید کارها را سامان بدهند تا زمانی‌که پلیس شهر نیویورک یک نیروی بازپرس بفرستد. به‌محض اینکه به اداره رسید مأمور لاکلن مختصری از شرح ماجرا را برایش توضیح داد. اما هیچ‌چیز باهم جور درنمی‌آد. سه مهمان به‌همراه پسر صاحب هتل و یک مهمان دیگر که گم شده است. شوکه شده است. او نمی‌داند با چه چیزی طرف است. هتل و خانوادۀ صاحب هتل را خوب می‌شناسد. بردلی جوان مرده است. باورش هم سخت است.

او ماشین برفی را در محوطۀ یخی و شکنندۀ بیرون هتل پارک کرد. دست‌به‌اسلحه به بقیۀ مأمورها اشاره کرد که ماشین‌ها را پارک کنند. بااحتیاط به در جلوی هتل نزدیک شدند. چکمه‌های سنگین آن‌ها روی یخ سُر می‌خورد. هوا خیلی سرد است.

سورنسن متوجه رد باریکی از خون روی برف نزدیک ایوان شد. در سکوت به آن اشاره کرد. نزدیک ایوان شد و به پنجره نگاه کرد. در را باز کرد. تفنگش آماده است. وارد لابی هتل شد و گروهی که دور شومینه جمع شده‌اند را دید. صورت‌های رنگ‌پریده که خود را زیر پتو پیچیده‌اند و به او زل زده‌اند. با خودش فکر کرد؛ همیشه این لحظه را به یاد خواهم داشت.

سه مأمور دیگر پشت سرش وارد شدند. نگاه سریعی به اطراف انداخت. افرادی که دور شومینه هستند با ظاهری آشفته و صورت‌های اصلاح‌نکرده ایستاده‌اند. معلوم است نخوابیده‌اند. انگار از دست یک گروگان‌گیر نجات پیدا کرده‌اند. آنها را شمرد؛ هشت نفر هستند. نه، هفت نفر هستند. روی یکی از صندلی‌ها یک مرده است.

به این گروه کوچک نزدیک شد و تفنگش را غلاف کرد: «من گروهبان سورنسن و این‌ها...» با سر به هریک از مأمورها اشاره کرد. «مأمور لاکلن، پرز، ویلکاکس. ما اومدیم که به شما کمک کنیم.» سعی می‌کرد با لحنی قدرتمندانه حرف بزند. کمی جلوتر رفت و به مرد مردۀ روی صندلی نگاهی انداخت. معلوم نیست که به قتل رسیده یا به مرگ طبیعی مرده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهمان ناخوانده
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-622-235-120-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهمان ناخوانده

ترنج
۱۴۰۲/۷/۲۷
این اولین کتاب از آثار این نویسنده بود که خوندم.
کتاب جذاب و جالبیه شاید جنایی خونهای حرفه‌ای بتونن از وسطهای کتاب قاتل رو حدس بزنن ولی تا انتها نمیشه با اطمینان بگی کی قاتله. ترجمه هم قابل قبوله بجز یه بخشهای کوچیکی که زمان افعال بی جهت عوض میشه. به لطف توصیفات جالب نویسنده فضای سرد و یخی داستان قابل لمسه. توصیه میکنم بخونیدش
F K
۱۴۰۰/۱۱/۹
خیلی دوست داشتم این کتابو، شاید واسه اونایی که مثل من از این دست کتابا زیاد خوندن آخر کتاب غافلگیری خیلی زیادی نداشته باشه چون از همون اول به همه شک داری و حتی کم و بیش حدسای درستی میزنی (البته غیر از انگیزه قتل و جزئیاتش) ولی این اصلا از جذابیت کتاب کم نمیکنه و باز هم از خوندنش لذت مبیری
انیس
۱۴۰۱/۵/۲۴
کتاب خیلی خوبی بود، به گفته خود لاپنا براساس رمان آگاتا کریستی (و سپس هیچکس باقی نماند) نوشته شده، البته میشه گفت ازون کتاب الهام گرفته. توصیه میکنم بخونیدش، پر از تعلیق و کشش هست با حال و هوای فیلمهای آلفرد هیچکاک.
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۷/۱۵
سلام. اینکه تا آخر جنایتکار مشخص نبود خوبه اما خیلی عجیب بود که قاتل حرفه ای اینقدر ظاهر موجهی داشت. در کل بد نیست، اتفاقات یه ذره غیر واقعی هستن.
Arad Hashemi
۱۴۰۲/۷/۳
کتاب خیلی خوب موضوعش جالب و هیجان زیادی داشت به همه شخصیت‌ها میشد شک کرد و اصلا مشخص نمیشد چه کسی قاتل است پایانش هم جالب تمام شد ارزش خواندن دارد.
نگار ملکی
۱۴۰۱/۹/۲۲
روال داستان عالی بود، فصا سازی خوب بود، کشش داستان از ده نمره هشت بود و در نهایت از نظر من زیبا بود، انتظار نداشتم قاتل اون باشه و شوکه کننده بود، من لذت بردم
فروغ حقیقی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
یک کتاب جنایی پیچیده و جالب، البته موضوعش شبیه یکی از آثار آگاتا کریستی به نام "آنگاه هیچکس باقی نماند" بود و پایان تقریبا ضعیفی هم داشت
لیا نرسسیان
۱۴۰۱/۷/۷
برای سرگرمی جالب بود. کلا کتاب سبکی بود تا آخر کشش داشت اما چیز جدیدی برای ارائه نداشت. پایانش هم قابل حدس بود.
مقمیک قره بگی
۱۴۰۰/۱۲/۲
بسیار عالی و جذاب
اصلا نمیتونین تا لحظه آخر پایان کتاب رو حدس بزنین
ممنون از کتابراه
الهام. ت
۱۴۰۰/۵/۵
واقعا حس هیجان و نگرانی رو تجربه میکنید انگار یه فیلم جنایی جلوی چشم شما به تصویر کشیده شده
نگار .
۱۴۰۱/۹/۲۱
خیلی جذاب بود پشت سر هم خوندمش. فضاسازی خیلی خوبی داشت
پایان غیرقابل حدس
NAJMEH YoSFI
۱۴۰۰/۶/۲۲
اینکه فکر کنی اونی کنارته ممکنه قاتلت بشه خیلی ترسناکه 😬 کتاب پراز هیجانی بود
محسن شاندیز
۱۴۰۰/۴/۲۶
رمان پرکششی بودوقتی نسخه نمونه روبخونید. حتما ادامه رمان رامی خواهیدبدانید.
Pardis Aghaei
۱۴۰۱/۸/۱۴
همون فرمول همیشگى شارى لاپنا. برای گذروندن بیکاری بد نیست
م احسانی
۱۴۰۰/۱۱/۱۳
کتاب خوبیه خوندنش رو به دوستداران این سبک توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب مهمان ناخوانده

برای دریافت کتاب مهمان ناخوانده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.