معرفی و دانلود کتاب صوتی کودک خاموش: هیولاها، مردان و زنانی مثل ما هستند و می‌توانند چهره‌ی واقعی‌شان را مخفی کنند

عکس جلد کتاب صوتی کودک خاموش: هیولاها، مردان و زنانی مثل ما هستند و می‌توانند چهره‌ی واقعی‌شان را مخفی کنند
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کودک خاموش: هیولاها، مردان و زنانی مثل ما هستند و می‌توانند چهره‌ی واقعی‌شان را مخفی کنند

نمونه‌ای عالی از رمان‌های تریلر و روان‌شناختی! سارا ای. دنزیل، نویسندهٔ پرفروش وال‌استریت ژورنال در کتاب صوتی کودک خاموش داستان معمایی و رازآلود کودکی گم شده را روایت می‌کند که بعد از پیدا شدنش همه چیز تغییر می‌کند. کتاب حاضر جزو پرفروش‌های سایت آمازون بوده و نامزد جایزهٔ گودریدز نیز شده است.

درباره کتاب صوتی کودک خاموش:

یکی از روزهای تابستان سال 2006 اِما با نهایت اندوه شاهد بیرون آمدن کاپشن قرمز پسر شش‌ساله‌اش، ایدن، از رودخانه اوس بود...

آیدن در اثر سیل وحشتناکی که آمده بود، در رودخانه افتاد و در آن غرق شد و بدنش هیچ‌وقت پیدا نشد. ده سال از آن ماجرا گذشت و اِما که تازه داشت با این مسئله کنار می‌آمد، متوجه شد که دوباره باردار شده است. او درگیر زندگی جدیدش شده بود تا اینکه ایدن دوباره به زندگی‌اش برمی‌گردد. طبق اظهارات پلیس، ایدن هیچ‌وقت غرق نشده بود، بلکه توسط کسی دزدیده شده بود!

سارا ای. دنزیل (Sarah A. Denzil) در کتاب کودک خاموش (Silent Child) داستان ایدن را روایت می‌کند که بعد از بازگشت به‌قدری آسیب‌دیده که توانایی تکلم خود را ازدست‌داده است. اِما تمام تلاشش را می‌کند تا دوباره بتواند با پسر نوجوانش ارتباط برقرار کند. او نمی‌داند چه بلایی بر سر او آمده و چه کسی در تمام این مدت به او آسیب می‌رسانده و حالا به تمام اهالی شهر مشکوک است.

ایدن که وضعیت جسمانی خوبی ندارد، نمی‌تواند به‌خوبی راه برود و هیکلش بسیار کوچک‌تر از سنش به نظر می‌آید. دکترها تشخیص داده‌اند او سو تغذیه دارد و عضله‌های پاهایش به‌خوبی رشد نکرده‌اند. آن‌ها همچنین زخم‌های روی بدنش را نشانه‌هایی از آزار جنسی تشخیص می‌دهند و معاینات پزشکی که از او شده نشان‌دهنده این است که او در تمام این مدت توسط کسی زندانی شده است. اما طی ده سال گذشته چه اتفاقاتی برای ایدن افتاد و چه کسی این بلاها را بر سر او آورد؟

تنها کسی که از این راز خبر دارد، خود ایدن است، اما او نمی‌تواند صحبت کند و این راز مخوف پوشیده می‌ماند. اِما به همه اطرافیان خود مشکوک است و مدام از خود این سؤال را می‌پرسد که چه کسی در حال پنهان کردن شرارت درونی‌اش است؟

نویسنده در کتاب صوتی کودک خاموش داستان مادری را روایت می‌کند که در تلاش برای به‌دست‌آوردن دوبارهٔ فرزندش است. این رمان روان‌شناختی و تا حدی تاریک، به‌قدری با هیجان و تعلیق همراه است که لحظه‌ای نمی‌توانید آن را رها کنید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کودک خاموش:

- برنده جایزه Audible UK در سال 2017
- نامزد جایزه گودریدز برای رمان‌های رازآلود و تریلر
- جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون

نکوداشت‌های کتاب صوتی کودک خاموش:

- نمونه‌ای عالی از این ژانر و به‌شدت توصیه می‌شود. (Kath)

- من عاشق تک‌تک صفحات این کتاب شدم. از ابتدا تا انتها زیبا نوشته شده است. (نظرات سایت آمازون)

- این کتاب را کاملاً دوست داشتم! ناراحتی مادری که فرزندش را از دست می‌دهد، احساسات ناامیدکننده‌ای از اتفاقی که برای او افتاده است و اینکه آیا زمانی که برگردد دوباره عادی خواهد شد؟ (سایت THE Book Club Reviewer)

- من واقعاً این کتاب را توصیه می‌کنم و بی‌صبرانه منتظر خواندن آثار دیگر نویسنده هستم. (نظرات سایت آمازون)

کتاب صوتی کودک خاموش مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های معمایی و روان‌شناختی علاقه دارید، شنیدن رمان کودک خاموش برایتان جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی کودک خاموش می‌شنویم:

سعی کردم در راه داروخانه مانند دیوانه‌ها رانندگی نکنم، با اینکه آدرنالین در خونم به‌شدت جریان داشت. من هیچ‌وقت رانندهٔ بی‌احتیاطی نبودم. اما هروقت که استرس زیادی داشتم، بیشتر از هر چیزی دلم می‌خواست پایم را محکم روی پدال گاز بگذارم و تا هر جا و با نهایت سرعتی که می‌توانستم برانم. اما نمی‌توانستم به‌خاطر حضور ایدن در ماشین این کار را انجام دهم.

همان‌طور که داشتم از روی تپهٔ با شیب زیادی بیشاپ تاون پایین می‌راندم، در آینهٔ وسط نگاه کردم و متوجه یک ون در پشت سرم شدم. بعد از آنکه به سمت راست پیچیدم تا از پل عبور کنم، دوباره آینه را نگاه کردم و بازهم آنجا بود. همان ون سیاه‌رنگ. حتی وقتی به سمت چپ و خیابان اصلی فروشگاه‌های بیشاب تاون پیچیدم، هنوز همان ون پشت سرم بود.

اخم کردم. با خودم فکر می‌کردم که خبرنگار است یا نه. بیشاب تاون جای کوچکی بود. منطقی بود که یک ماشین دنبال ماشین دیگر در جاده‌ای که از دهکده می‌گذشت حرکت کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
فصل اول
16 دقیقه
فصل دوم
16 دقیقه
فصل سوم
14 دقیقه
فصل چهارم
12 دقیقه
فصل پنجم
17 دقیقه
فصل ششم
19 دقیقه
فصل هفتم
19 دقیقه
فصل هشتم
12 دقیقه
فصل نهم
16 دقیقه
فصل دهم
16 دقیقه
فصل یازدهم
17 دقیقه
فصل دوازدهم
22 دقیقه
فصل سیزدهم
18 دقیقه
فصل چهاردهم
16 دقیقه
فصل پانزدهم
19 دقیقه
فصل شانزدهم
14 دقیقه
فصل هفدهم
15 دقیقه
فصل هجدهم
17 دقیقه
فصل نوزدهم
12 دقیقه
فصل بیستم
19 دقیقه
فصل بیست و یکم
13 دقیقه
فصل بیست و دوم
14 دقیقه
فصل بیست و سوم
16 دقیقه
فصل بیست و چهارم
14 دقیقه
فصل بیست و پنجم
14 دقیقه
فصل بیست و ششم
16 دقیقه
فصل بیست و هفتم
10 دقیقه
فصل بیست و هشتم
15 دقیقه
فصل بیست و نهم
14 دقیقه
فصل سی‌ام
16 دقیقه
فصل سی و یکم
12 دقیقه
فصل سی و دوم
15 دقیقه
فصل سی و سوم
13 دقیقه
فصل سی و چهارم
15 دقیقه
فصل سی و پنجم
16 دقیقه
فصل سی و ششم
27 دقیقه
فصل سی و هفتم
11 دقیقه
فصل سی و هشتم
9 دقیقه
فصل سی و نهم
16 دقیقه
فصل چهلم
13 دقیقه
فصل چهل و یکم
16 دقیقه
فصل چهل و دوم
16 دقیقه
فصل چهل و سوم
19 دقیقه
فصل چهل و چهارم
29 دقیقه
فصل چهل و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کودک خاموش: هیولاها، مردان و زنانی مثل ما هستند و می‌توانند چهره‌ی واقعی‌شان را مخفی کنند
نویسنده
مترجممهرزاد جعفری
راویپروین دشتی
ناشر چاپیانتشارات آذرباد
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کودک خاموش

نیلوفر
۱۴۰۲/۱/۲
در مورد چنین کتابهایی سوال اصلی این است که نویسنده چقدر می‌تواند رمزآلود بنویسد. یعنی خوانندگان حدس‌های درستی می‌زنند یا غافلگیر می‌شوند. سوال دیگر این است که تا چه حد این قصه قابل پیش بینی کردن است. اگر مثل من داستان‌های متعدد این چنینی خوانده باشید، پیش بینی آن چندان سخت نیست.
کودک خاموش قطعاً
دارای موتیف‌های روان‌شناختی آزاردهنده و تاریکی است، اما در پایان رمان وقتی حقیقت فاش می‌شود، واقعاً نتیجه بزرگی وجود ندارد. درست است، حقیقت به هم ریخته است، اما قابل انتظار است. شخصیت‌ها در قالب‌های خود به خوبی جا افتاده‌اند و تغییرپذیر نیست که این قابل تحسین است. درس اصلی این داستان این است که هرگز نمی‌دانیم مردم چه چیزی را پنهان می‌کنند، که هم ضروری و هم دردناک است. برای خوانندگانی که ضربه روحی را در زندگی خود تجربه کرده اند: این کتاب در مورد انواع سوء استفاده صحبت می‌کند. عاطفی، کلامی، فیزیکی و جنسی. اما نویسنده جزییات غمگین، غیرضروری و بازگویی رفتارهای آزاردهنده تر را از کتاب دور نگه داشته است. شما می‌دانید که آن‌ها اتفاق افتاده اند، اما شما در معرض جزئیات اعمال نیستید. امیدوارم که کمک کند.
به طور کلی، من احساس می‌کردم که این کتابی است درباره «غلبه کردن»، و توانایی ما برای پیش‌بینی و حتی فراتر رفتن از موقعیت‌های دشوار زندگی‌مان. همانطور که می‌گوید، "نوعی قدرت در ضعف وجود دارد که از رسیدن به پایین‌ترین حد ممکن ناشی می‌شود. " او قدرت خود را پیدا کرد و ماهم می‌توانیم حتی زمانی که احساس می‌کنیم غیرقابل حل است.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۸/۱۷
موضوع این داستان بسیار جذاب است. داستان خوب شروع می‌شود و خوب پیش می‌رود ولی البته آنچنان غیر قابل پیش بینی نیست.
نویسنده دشواری‌های یک مادر را در مواجهه با فقدان کودک، به خوبی بیان می‌کند. در بخش نقد رسانه‌ها به خوبی عمل می‌کند که چه به سر افراد می‌آورند. ولی وقتی به پایان داستان میرسیم و باز و
گره‌ها می‌شود، اصلا به خوبی بیان نمیشود که چرا افراد دست به چنین اعمال وحشتناکی می‌زنند.
در واقع بخش شخصیت پردازی مجرمان بسیار ناقص است صرفا به گفتن اینکه طرف بیمار است بسنده شده در حالی که از چنین اثری انتظار می‌رفت بیشتر به موشکافی در احوالات مجرمان بپردازد چرا که داستان حول محور اعمال مجرمانه آن‌ها پیش می‌رود.
در کل مرا به یاد فیلم‌های مهیج آمریکایی می‌انداخت و مطمئنم فیلم خوبی از آن ساخته خواهد شد.
فقط برایم عجیب بود که در این عصر ارتباطات چطور برای ارسال بروشور کلاس‌های هنری به جای ایمیل یا واتس آپ و یا هر امکان آنلاین و سریع دیگری از پست استفاده شد که بخشی از داستان هم صرف خریدن مابقی تمبر بشود!
روایت بسیار عالی بود و درماندگی‌ها و دودلی‌های اما به خوبی در صدای راوی بروز پیدا کرده بود.
zahra heydari
۱۴۰۲/۶/۲۰
کتاب "کودک خاموش" به شدت شگفت‌انگیز بود. این کتاب داستانی جنایی پیچیده را با ارتعاشات و سوسک‌خوردگی‌های ذهنی شخصیت‌هایش به تصویر می‌کشد. داستان تاریک و معمایی از ابتدا تا انتها جلب توجه من را بی‌پایان جلب کرد. نویسنده با توانایی در نوشتن و توصیف، هر تصویر و حالتی را زنده کرد و مرا به دنیای داستان و واداشت.
اما چیزی که واقعاً این کتاب را بی‌نظیر می‌کند، گوینده بود. صدای گوینده با توانایی‌های عالی در ایجاد شخصیت‌ها، احساسات، اوقات مختلف، به داستان عمق و واقعیت فوق‌العاده‌ای می‌بخشد. وی توانسته است هر شخصیت را با صدای مناسب و معتبری احیا کند. انتقال احساسات و اندازه‌گیری تنش در موقعیت‌های مختلف نیز توسط این گوینده حرفه‌ای و قابل تحسین بود.
"کودک خاموش" به لطافت داستان و ترکیب عالی میان داستان و گوینده به یکی از بهترین تجارب گوش دادن کتاب‌های صوتی برایم تبدیل شد. این تجربه تخیلی ناب را به تمامی علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی پیشنهاد می‌کنم.
Zohreh Rakh
۱۴۰۲/۳/۸
ماجرای این کتاب در بیشاب تاون کوچکترین روستای یورک شایر در انگلستان اتفاق افتاده است.
سارا دنزیل نویسنده داستان، خودش در یورک شایر زندگی می‌کند، بنابراین خیلی خوب تونسته فضا و حال و هوای اون روستا رو طوری بنویسه که قابل لمس باشه.
"اما" زنی است که پسر ۶ ساله‌اش را به نام‌ "ایدن" در رودخانه‌ای که
در اثر سیل طغیان کرده از دست داده و بعد از گذشت ۱۰ سال پسرش را که حالا ۱۶ ساله است پیدا کرده، پسری که با محیط اطرافش بیگانه است و حتی حرف هم نمی‌زند. این در حالیست که "اما" از پدر ایدن جدا شده و با مردی به نام "جیک" ازدواج کرده و از او هشت ماهه باردار است.
به نظر من این داستان میخواد بگه که از ظاهر آدما نمی‌تونیم به باطنشون پی ببریم.
ما فقط می‌تونیم روی رفتار خودمون کنترل داشته باشیم و نمی‌تونیم روی دیگران و اطرافمون کنترل داشته باشیم. بنابراین در یک لحظه ممکنه شرایط اطرافمون ۱۸۰ درجه تغییر کنه.
مثل زندگی "اما" با اینکه خیلی خوشحال در کنار "جیک" عاشقانه منتظر به دنیا اومدن دخترش بود، یکدفعه همه چیز تغییر میکنه و میفهمه دوست صمیمیش "ایمی" باعث دزدیده شدن "ایدن" بوده و میبینه شوهرش "جیک" به شوهر سابقش "راب" صدمه زده و دست و پای دوست "اما" یعنی "جیزی" رو در اتاق بالا بسته و باعث تصادف و مرگ پدر و مادرش شده و در ربوده شدن پسرش همدست بوده و حالا هم در صدد کشتن "اما" و بچه‌ی خودش که در شکم "اما" هست برآمده.
فقط به خاطر اینکه "اما" رو تخریب کنه و طوری که دلش میخواد اونو بسازه.
واقعا که هر انسانی میتونه یه هیولایی باشه که فقط ظاهر انسانی داره.
از صدای خانم پروین دشتی که خیلی روان و با احساس کتاب رو خوندند و تیم کتابراه سپاسگزارم♥️👍♥️
Amirtaher Shahri
۱۴۰۲/۲/۴
این اثر در ژانر آثار جنایی معمایی راز آلود که با مباحث روانشناسی و روانپریشی و انحرافات اخلاقی ‌انحرافات جنسی و کژرویهای جنسی شایع در جهان تلفیق شده و بطور کلی در کنار بسط و توضیح ارزش‌هایی چون خانواده روابط درست میان فرزندان و والدین و همچنین بسط موضوع با ذکاوتی خاص که حالت داستانی اثر حفظ شده گاه ‌وخسته کننده نخواهد بود. همچنین بصورت اجمالی و گاه موشکافانه در ارتباط با انحرافات مختلف اجتماعی مانند پدوفیلی صحبت شده و نکات اموزنده‌ای که باعث افزایش سطح آگاهی مردم باشد را در خود جای داده و همچنین به شیوه‌ای غیرمستقیم درباره شایعترین فرم کژرویهای جنسی که شامل حالت‌های سایکوتیک درافراد میباشند یعنی سادومازوخیسم بصورتی قابل فهم برای عام مردم صحبت کرده و همچنبن از نقطه نظر رئالیتی متوسط بوده و از نظر غیرقابل حدس زدن داستان در سطح قابل قبولی میباشد.
به تمام دوستان علاقه مند به آثار ژانر تکان دهنده رازآلود جنایی و داستانی توصیه میکنم و همچنین راوی اثر برخلاف نظرهای ضد ونقیض سایرین بنظر من اجرای مسلطی داشتند. با تشکر از کتابراه🌹
آنیتا ارزانی
۱۴۰۲/۱/۱۲
سپاس بی پایان از رسانه‌ی آگاهی، کتابرآه عزیز
✔داستان در ژانر جنایی، روانشناسی، معمایی و راز آلود است. بعضی دوستان معتقدند که نوشته‌ی محکم و قوی نبوده.. شاید اینطور باشد ولی حرفهای جالبی برای گفتن دارد
✔نام انتخابی داستانها فاکتور مهمی در داستان نویسی است که نویسنده کاملا به آن توجه داشته، بنحوی و
که با نوشته‌اش همسویی دارد بیاد ماندنی است
✔محتوی به هدف نویسنده نزدیک است
✔کشش و تعلیق داستانی خواننده کتاب را برای گشایش معمای داستان بخوبی با خود همراه میکند
✔تصویر سازی‌ها همذات پنداری ایجاد کرده و شما را در مسیر دلخواه نویسنده قرار میدهد
✔شخصیت پردازیها ماهرانه است، البته بجز دوستانی که فوق حرفه‌ای هستند؟! برای خوانندگان متوسطی چون من، بررسی تک تک افراد دور و بر" اما" و ظنی که برای مقصر بودن هر کدام و سپس تبرئه‌ی آن‌ها عنوان میشد، جنبه‌ی آموزشی داشت
✔همیشه با این جمله مشکل داشتم که میگوید "دوستت دارم و برآیم مهم نیست که چه کردی و چه بودی، اکنون ترا میخواهم". نتیجه‌ی این جمله در پایان انتخاب‌های خانم اما نادرستی آن را نشان میدهد. باید گذشته‌ی افراد را به روشنی دانست. انسانها تغییر میکنند، قبول دارم، اما نباید بدون آگاهی و با چشم پوششی خود را در مهلکه ببیندازیم
✔پایان بندی داستان باور پذیر بود
✔و اصل کلام اینکه؛ اگر مهارت مترجم بزرگوار و بر خوانی راوی محترم این نوشته را مزین به شیوایی و روانخوانی نمیکردند، داستان به نمایشنامه‌ایی چنین زیبا مبدل نمیشد که مرا تا پایان و مصرانه در پی خود بکشد و لحظات آرامش بخشی را بیافریند. دست مریزاد. با آرزوی موفقیت و روزگاری خوش
م مسعودی
۱۴۰۲/۱/۸
در ابتدا تشکر می‌کنم از خانم دشتی که داستانی طولانی همراه با شخصیت‌های متعدد را اجرا کردند که اگر‌چه گاهی تداخل از نظر یکسان بودن صدای اشخاص پیدا می‌کرد ولی انصافاً کار خوبی ارائه کردند
و در ادامه؛ داستان پیچیده و معمایی که به دلیل تشابهش با فیلم‌ها و رمان‌هایی از این دست تا حدی قابل پیش‌بینی بود
ولی شاید خیلی حرفه‌ای و تخصصی پردازش نشده بود و بیشتر رونویسی نویسنده از فیلم‌های این‌گونه ولی با کمی تغییر بود.
این که فرد رباینده احتمالا از مدتها قبل مکان لازم را تدارک دیده بود و حالا چگونه در زمان سیل به مقصود می‌رسد؟ و توضیح بیشتر انتقادم احتمالا داستان را لو می‌دهد که این هدفم نیست.
نکته قابل توجه دیگر از نظر من رشد شخصیت مادر (اِما) هست که در طول رویداد حوادث به تدریج حاصل می‌شود و دختر نوجوان بازیگوش و سبکسر و راحت‌طلب در مسیر زمان به فردی عمیق و از خود‌گذشته تبدیل می‌شود و شخصیت وابسته و مهرطلبش تبدیل می‌شود به فردی مستقل و با قدرت که برای حفظ منافع فرزندانش از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.
البته در آخر داستان هم سخنان طولانی و بی‌وقفه کودک ربوده‌شده که حالا نوجوانی شده و اصطلاحات مدرنی که مثلاً در موردlcd به کار می‌برد بدون این‌که در طول ۱۰ سال آموزشی از دنیای خارج از حبس دیده باشد جای انتقاد دارد.
در پایان اگر بشود این نکته که در مسیر زندگی خوب است به خود یادآور شویم که زود به همه اعتماد نکنیم و حد تعادل را رعایت کنیم، حواسمان به کم‌بودهای اطرافیان باشد و ساده‌انگارانه از هر چیز عبور نکنیم و البته نه بدگمانی مطلق که نویسنده در طول قصه از جامعه و اطرافیان به نمایش گذاشته بود؛ را درس این داستان به حساب آوریم، می‌شود صرف زمان طولانی برای شنیدن روایت را توجیه کرد.
ممنون از کتابراه
Sima
۱۴۰۲/۱۲/۱
داستان جذاب و خوبی داره اما جوری نیست که نتونیم پیش بینی کنیم در کل نوشته‌ای رمزآلود و جالبه در بخشی از کتاب اومده که:
بعد از غرق شدن ایدن، مدام کابوس می‌دیدم. شب‌ها وقتی بین ملافه‌ها غلت می‌زدم، دو تصویر دست از سرم برنمی‌داشتند. اولی تصویر ژاکت قرمز ایدن بود که از رودخانه بیرون کشیده می‌شد. همان
عکسی که روی صفحهٔ اول تمام روزنامه‌ها چاپ شد. معصومیت از دست رفته. تضاد یک لباس کوچک قرمز با پس‌زمینهٔ تیره و تاریک. یک عکس عالی برای فروش روزنامه. به بدترین ترس خانواده‌ها اشاره می‌کرد، بدون خشونت آشکار غیرقابل چاپ. مگر چیزی بهتر از مرگ برای فروش روزنامه وجود دارد؟ شاید رسوایی جنسی، البته اگر داستان جذابی باشد. در رتبه‌بندی شکوه و عظمت حوادثی که کنجکاوی بیمارگونه را ارضا می‌کنند، مرگ تراژیک و اتفاقی یک بچه درست بعد از قتل یک کودک قرار دارد.
ایدن به آن یک عکس تقلیل پیدا کرد و تقریباً همهٔ خاطرات قبلی که از او داشتم از بین رفت. نمی‌توانستم بدون تصور آن ژاکت قرمز گل‌آلود، قیافهٔ بامزه‌اش را به یاد بیاورم. نمی‌توانستم بدون هجوم تیتر درشت روزنامه‌ها در مغزم، او را در حال بالارفتن از درخت توی باغچه با شنل سوپرمن تصور کنم.
رویا هژیر
۱۴۰۲/۲/۸
این کتاب این موضوع رو میخواد برسونه که بر خلاف تصوراتمون افراد نزدیک به ما این توانایی رو دارن که برای مدت طولانی نقش بازی بکنن و ما رو فریب بدن، و خیلی وقت‌ها ازمها نسونه‌ها رو در نظر نمیگیرن و چون تحت تاثیر محبت اولیه قرار میگیرن، نمیتونن به دلیل اصلی و ذات واقعیه افراد پی ببرن، و البته دلیل اصلی این نوع رفتارها اتفاق‌ها و سختی هاییه که تو زندگی پیش میاد و خیلی از ماها مقاومتمون رو از دست میدیم و به بقیه افراد پناه میبریم تا نجاتمون بدن. به نظرک در کل این کتاب داستان خیلی سنگین و ناراحت کننده‌ای داره، خصوصا اینکه همون طور که از عنوان کتاب پیدایست پای یک کودک در میونه، به نظرم برای افراد خیلی حساس مناسب نیست، هر چند که مسائل این چنینی در جهان واقعا وجود داره علی رغم دردناک بودنشون… هر کتابی نکات اموزنده‌ای داره و با خوندن یا گوش دادن به این کتاب به این نکته میرسیم که جز خودمون به هیچ کس اعتماد نکنیم و همیشه یه حدی برای بقیه قائل باشیم. و همچنین اجازه ندیم دیگران نقاط ضعفمون رو بفهمن چون خیلی‌ها ازش به نفع خودشون استفاده میکنن.
M R
۱۴۰۲/۱/۱۴
یه درام جنایی و معمایی که حدس زدن پایانش ممکنه کمی سخت باشه. داستان رو زنی روایت میکنه که فرزندش رو در حادثه سیل از دست داده و تلاش میکنه بعد از اون اتفاق زندگیش رو به حالت عادی دربیاره... داستان کتاب جالب و غافلگیرکننده بود اما اشکالات عمده‌ای که داشت به اون لطمه زده، مثلا در مورد قهرمان کتاب به و طرز آزاردهنده‌ای اغراق شده، خیلی از لحظات اصلا قابل باور نیست با یک انسان معمولی روبرو هستیم با توان جسمی روحی محدود، این به نظرم نه تنها داستان رو جذاب نکرده بلکه متاسفانه از رئال بودن قصه کم کرده، در انتهای کتاب دلایل خیلی اتفاقات روشن نمیشه و نویسنده تنها اینکه بعضی آدمها مثل هیولا هستند و کارهای بی منطقی میکنن اکتفا کرده که بازهم به نظر من نقطه ضعف داستان شده، شاید اگه پشت این شخصیت‌ها یه داستان منطقی یا روانشناسانه برای کارهاشون بود خیلی طبیعی تر میشد. در کل کتاب بد نیست اما اگر انتظار یه داستان بی عیب و نقص و واقعی رو دارید احتمالا کتاب توقع تون رو برآورده نمیکنه. خوانش کتاب هم متوسط بود.
میلاد غلام زاده بایگی
۱۴۰۲/۱/۴
به نظرم یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت کتاب خاموشی سارا، که بیشتر کتاب‌های مرتبط با کودکی قابلیت پویایی از خود نمایان میکنند، تأکید بر مسیر دریافت علم است، به خصوص درباره‌ی یادگیری کودکان. توصیف جزئیاتی داستان، مانند عبارات بنویسید، حدس بزنید، فرمان‌های به دست آوردن و غیره، برای کودکانی که به زبان کمک خواندن مشغولند، می‌کند تا یادگیری آسان تر و خلاقانه تری باشد.
همچنین نحوه نگارش داستان به تنهایی بسیار جذاب است. کتاب خاموشی سارا به دو صورت جنایی و رمانس ستیزی کمک می‌کند تا در عین حال که داستان را پیش می‌برید، روحیه رمانس را هم از دست ندهید.
با این حال، برخی نکات منفی نیز در این کتاب وجود دارد. واژگان زیادی که در داستان بکار رفته است، در برخی بخش‌ها برای کودکان سنین پایین ممکن است سخت باشند. بعضی از اتفاقات هم در داستان، خیلی غیرواقعی به نظر می‌رسند و هنرپیشگی آن‌ها بسیار کم است. همچنین، شاید داستان را به صورت رسمی تلقی کرد و کاراکترهای داستان را تنها کودکان نپذیرند.
در کل، کتاب خاموشی سارا با تأکید بر مهارت‌های کودکان در علوم و حل مسئله، یک داستان بسیار جذاب و تفکر‌برانگیز دارد. هرچند، بعضی از بخش‌های داستان ممکن است برای کودکان سنین پایین سخت باشد و در بعضی از موارد تحلیل روان‌شناختی کاراکترها در این کتاب ناموجود است. اگر به دنبال یک داستان کمدی و فانتزی هستید، کتاب خاموشی سارا مناسب نیست اما اگر به دنبال یک داستان مهیج و هیجان انگیز هستید، این کتاب بسیار مناسب است.
Arshya Sadeghi
۱۴۰۲/۱/۳
این کتاب در مورد گم شدن آیدن پسر بچه‌ای ۶ ساله هست، که ده سال بعد در کمال تعجب پیدا میشه... اما اصلا دیگه به اون بچه‌ی ۶ ساله شباهتی ندارد و به کل عوض شده!! این کتاب فوق العاده بود. اولین و مهم‌ترین نقطه قوت کتاب قلم عالی نویسنده بود. کتاب معمایی بود و از همون اول سوالاتی رو در ذهن خواننده ایجاد که می‌کرد اما طوری نبود مثلاً شخصیت اصلی از جواب سوال‌ها آگاه باشه اما مثلاً آخر داستان جواب‌ها رو بگه. برخلاف بقیه کتاب‌های جنایی اصلا خشک نبود احساسات مختلفی داشت احساساتی مادرانه که توانایی غرق شدن درشون رو داشتی. نقطه‌های اوج کتاب خیلی عالی نوشته شده بود و جوری که می‌تونستی ساعت‌ها در این کتاب غرق بشی و زمان و مکان از دستت در بره. پس اگه یه کتاب می‌خواید که هیچ وقت موقع خوندنش خسته نشید از قلم نویسنده لذت کامل رو ببرید و آخر داستان بعد از برملا شدن اتفاقات از تعجب دهنتون باز بمونه کودک خاموش بهترین انتخابه❤️
مرضیه صوفی امامی
۱۴۰۲/۵/۱۵
کتاب جالب بود موضوع جالبی داشت اینکه انسان‌ها باطنی دارند که شاید سالها و یا تا پایان عمر برای ما ناشناخته باقی بمانه. و ما آدم‌ها رو از دریچه نگاه محدود خودمون می‌بینیم خیلی جاها خیلی از زشتی‌ها و ناهنجاری هاشون رو نمی‌بینیم یا ندید میگیریم و بعد در مواجهه با این چهره ظهور پیدا کرده شوکه میشیم در دنیای امروز اعتماد کردن واقعا داره سخت میشه حتی به آدم‌های درجه یک زندگی چیز قابل توجه دیگه توان آدم‌ها در شرایط سخت هست درون هر یک از ما یک ابر قهرمان زیست می‌کنه که شاید با آتش گرفتن چاشنیش ظهور کنه کتاب رو دوست داشتم ذهن منو به چالش کشید دنبال خودش منو کشوند بعضی قسمت هاش نفسم در سینه حبس میشد و می‌تونم بگم جزو بهترین‌هایی بود که خوندم
سارا پورشیخعلی
۱۴۰۲/۲/۲۸
سلام، من این کتاب و در راه رفتن و برگشتن به محل کارم گوش میدادم، واقعا جالب بود، بعضی جملاتش و دوست داشتم و البته بعضی جاها به نظرم یکم زیاد کش پیدا میکرد ولی تا آخر منتظر بودم ببینم چی میشه
صداپیشه عالی بود، احساس و شخصیت‌های مختلف و خیلی خوب نشون میدادن. ولی آخرین صحنه کتاب عجیب بود، چه طور Ema
میتونست دست بچه هاش و بگیره و برن پیک نیک و ساندویچ بخورن؟ اینکه بعضی جاها آدم‌ها مجبورن قوی باشن برای من قابل درک ا ولی نمیدونم به نظرم آخرش یکم سریع جمع شد و انتظار داشتم بهتر تموم بشه
در کل کتاب معمایی جالبی بود و من به خیلی از دوستانم پیشنهاد دادم که از طریق کتابراه گوشش بدن
شهرزاد منصوری
۱۴۰۱/۳/۱۷
داستان قشنگی بود. اما چند تا ضعف بزرگ داشت.
یکی اینکه مشخص نشد چرا ایدن فقط به حرفهای جیک گوش میداد و بهشون عمل می‌کرد. دوم اینکه زیاد از حد به حاشیه‌هایی که در روند داستان هیچ تاثیری نداشتند پرداخته شده بود، مثل اینکه نویسنده داره فیلمنامه می‌نویسه و پرداختن به جزییات آب و هوا، دهکده، جنگل، و ….
مغازه‌ها، لباسها کسل کننده بود. سوم اینکه اِما، آخر داستان در حد غیر قابل باوری در مورد اون زن چشم پوشى کرد و در حد سَر و تَهِ قصه رو بستن بود!
ضعف هاى دیگه اى هم داشت که گفتنشون باعث لو رفتن داستان میشه، براى همین ذکر نمیکنم.
مشاهده همه نظرات 303

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کودک خاموش

برای دریافت کتاب صوتی کودک خاموش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.