معرفی و دانلود کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها

کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها نوشته‌ی مظفر کماندار یک منبع کاربردی برای شناخت مفاهیم اولیه و مسائل حقوقی مرتبط با قراردادهای رایج در کارگاه‌های ساختمانی و پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی است. این کتاب آموزشی به مهندسان و مالکان ساختمان کمک می‌کند که الزامات اجرای استاندارد و تعهدات هر یک از طرفین در قراردادها را بشناسند تا در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی‌نشده، متحمل زیان و خسارت نشوند.

درباره‌ی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها

در تمامی پروژه‌هایی که با مشارکت سرمایه‌گذار، پیمانکار، مهندس و... انجام می‌شود، شناخت نوع تعهدات و مطالبات بسیار مهم است. حتی در قراردادهای کوچک نیز باتوجه‌به الزامات اجرای استاندارد، ایمنی، استفاده از مصالح مرغوب، تورم و محدودیت منابع مالی، نرخ بیکاری و قوانین کار، روابط قراردادی پیچیده‌ای وجود دارد. بنابراین در صورت عدم آگاهی و شناخت کامل از مفاد آن، دعواهای حقوقی در انتظار طرف‌های قرارداد خواهد بود. از سوی دیگر شیوه‌های تفسیری متفاوتی که می‌توان از شروط موجود در قراردادها برداشت کرد، زمینه را برای ایجاد اختلافات احتمالی و به‌تبع آن، متوقف‌شدن پروژه و تحمیل خسارت به مهندس، پیمانکار یا سرمایه‌گذار فراهم می‌کند. ازاین‌رو مظفر کماندار در کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها، تعاریف و مفاهیم کلی و جزئی مرتبط با قرارداد در این نوع پروژه‌ها را واکاوی می‌کند.

این کتاب در چهارفصل نوشته شده و در هر بخش با ذکر نمونه، نحوه تنظیم یک قرارداد استاندارد را آموزش می‌دهد. فصل اول به تعاریف و مفاهیم اختصاص دارد و نویسنده در فصل دوم به سراغ اختلاف‌های محتمل در قراردادها و دعاوی پیمان می‌رود. او ابتدا منشأ بروز اختلاف‌ها را برمی‌شمرد و سپس با بررسی شاخص دعاوی هزینه‌ای و زمانی، عوامل اصلی در شکل‌گیری اختلافات را توضیح می‌دهد. در این فصل جزئیاتی مانند انواع تأخیرها در پروژه‌های عمرانی و انواع دعاوی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. مظفر کماندار در فصل سوم کتاب تحلیل و بررسی قراردادها، شرایط عمومی پیمان در پروژه‌های ساختمانی را توضیح می‌دهد. در مرحله‌ی بعد با ذکر جزئیات مانند جایگاه پیمان در تقسیمات عقود، وجه التزام، شرایط ضمانت‌نامه‌ی بانکی، وجه التزام حسن انجام کار، تعلیق، انحلال و بطلان پیمان و ... تعهدات طرفین در قراردادهای پیمان را به‌صورت کامل شرح می‌دهد. در فصل چهارم، انواع قرارداد همسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و روش‌های مختلف در این نوع قرارداد توضیح داده می‌شود. کماندار در پایان هر فصل از کتاب خود، نیز راهکارهایی را برای چگونگی حل اختلاف به روش‌های مسالمت‌آمیز یا داوری پیشنهاد می‌کند.

کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها، نوشته مظفر کماندار در انتشارات دیباگران تهران منتشر شده است. با مطالعه‌ی این کتاب کاربردی می‌توانید در زمینه عقد قراردادهای پیمانی و مسائل مربوط به آن عملکرد بهتری داشته باشید.

کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی مهندسان، پیمانکارها و سرمایه‌گذاران پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی، و همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌های تخصصی حقوق پیشنهاد می‌شود.

با مظفر کماندار بیشتر آشنا شویم

مظفر کماندار دارای دکترای تخصصی مهندسی عمران و مدیریت ساخت است و تاکنون 10 کتاب در زمینه‌ی تحصیلی خود منتشر کرده است. ازجمله‌ی بهترین کتاب‌های مظفر کماندار می‌توان به «تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی» و «تحلیل و بررسی سیستم‌های مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی» اشاره کرد. تمامی این کتاب‌ها را انتشارات دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها می‌خوانیم

علل موثر در بطلان پیمان: شناخت عقد باطل از عقدی که بواسطه اعمال یکی از خیارات یا اقامه و انفساخ منحل می‌شود، اهمیت زیادی دارد، چرا که قاعده کلی بر این است که اثر عقد منحل شده ناظر به آینده است و عقد باطل چون در عالم اعتبار فاقد موجودیت بوده لذا دارای هیچ گونه اثری نیست و با کشف بطلان عقد، عوض و معوض ناگزیر به برگشت به وضعیت سابق و اولیه خود می‌باشند. لکن در عقود منحله که صحیحاً واقع شده‌اند تا زمان انحلال هر آنچه از نمائات و منافع متعلق به یکی از عوضین باشد، در مالکیت هر یک از طرفین قرار می‌گیرد.

عوامل موثر در بطلان پیمان دو مقوله مجزا از هم است. یکی از آن عوامل را قبلاً دیدیم که همانا مفاد ماده 48 شرایط عمومی پیمان است و توضیحاتی نیز در آن خصوص ارائه دادیم. اما مورد دیگر مربوط است به ممنوعیت قانونی پیمانکار که وفق ماده 44 شرایط عمومی پیمان، اصولاً پیمانکار نباید مشمول قانون منع مداخله گردد. هر چند در ماده اخیر الذکر و همچنین جزء 2 بند ''ب'' ماده 46 شرایط عمومی پیمان در صورت مشمولیت قانون پیشگفته در مورد پیمانکار، کارفرما حق فسخ پیمان را دارد لکن از آن جا که مشمولیت قانون یاد شده از موجبات بط لان پیمان است لهذا فسخ پیمان در آن صورت بلا مفهوم خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف و مفاهیم
فصل دوم: اختلاف در قراردادها و دعاوی پیمان
فصل سوم: قرارداد و شرایط عمومی پیمان
فصل چهارم: انواع قرارداد و قراردادهای همسان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-218-240-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها

برای دریافت کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی قراردادها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.