معرفی و دانلود کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی

عکس جلد کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی
قیمت:
145000 تومان - 15.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی

کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی، تألیف مظفر کماندار، مسئله‌ی مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و حرفه‌ای را بررسی می‌کند و مطابق با استانداردهای موجود آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد. این کتاب کاربردی می‌کوشد لزوم رعایت اصول استاندارد ایمنی و اهمیت آن‌ها را در کاهش حوادث کاری یادآوری نماید.

درباره‌ی کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی

سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی به مجموعه‌ای از فرایندها، ابزار، قوانین و مقرراتی اطلاق می‌شود که به حفظ سلامتی و ایمنی کارکنان در محیط کار کمک می‌کنند. این سیستم‌ها به‌گونه‌ای طراحی ‌شده‌اند که از وقوع صدمات و بیماری‌های حین کار جلوگیری کنند و شرایطی ایمن برای همه در محیط کار به وجود بیاورند. منظور از همه، کارگر، بازدیدکننده و هر کسی است که در مجموعه حضور دارد. مهم‌ترین استاندارد موجود در این زمینه، ایزو 45001 است که کمک می‌کند تمام خطرات کاری در مجموعه شناسایی شود، تحت کنترل درآید و با اقدامات تکمیلی حذف شود یا کاهش یابد. پیاده کردن این استاندارد هم سلامت کارکنان را تضمین می‌کند و هم می‌تواند به افزایش بهره‌وری مجموعه کمک نماید. کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی، به قلم مظفر کماندار، تلاش دارد وضعیت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای کشور را مطابق با استانداردهای موجود بررسی نماید. کتاب حاضر به نقش این سیستم در کاهش حوادث اشاره می‌کند و می‌کوشد تأثیر اجرای درست آن را یادآوری نماید.

مسأله‌ی ایمنی و بهداشت شغلی (OSH یا OHS) موضوعی به‌نسبت جدید است و به دوران انقلاب صنعتی بازمی‌گردد. درواقع جنبشی بوده که سعی می‌کرده به نگرانی کارگران درمورد سلامت خاتمه بدهد و شرایط کاری آن‌ها را سالم و ایمن کند. بریتانیا اولین کشوری بود که در اوایل قرن نوزدهم قوانینی برای بهبود شرایط کارگران تصویب کرد. در ایران نیز، از سال 1325 و هم‌زمان با تأسیس وزارت کار، قوانینی در رابطه با ایمنی شغلی ارائه شد. تا سال 1362 وزارت کار متولی نظارت بر اجرای قوانین بود، اما از آن سال وظیفه‌ی اجرا و نظارت بر آن به وزارت بهداشت محول شد. مظفر کماندار در کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی، در ده فصل به کلیات این قوانین می‌پردازد و درمورد کاستی‌ها و قوت‌های این سیستم بحث می‌کند.

کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مهندسی و مدیریت ساخت

مجموعه‌ی مهندسی و مدیریت ساخت، متشکل از کتاب‌هایی کاربردی در حوزه‌ی مهندسی عمران است که به جنبه‌های مختلف پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وساز می‌پردازد. مظفر کماندار نویسنده‌ی این مجموعه است. تاکنون بیش از ده عنوان کتاب از مجموعه‌ کتاب‌های مهندسی و مدیریت ساخت به انتشار رسیده. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «تحلیل و بررسی مدیریت ریسک در پروژه‌های عمرانی»، «خوردگی، مقابله با آن در سازه، جوش»، «خوردگی و روش‌های مقابله با آن در سازه فلز»، «مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرای کارگاه راهسازی»، «شناخت، آنالیز، تهیه و دفاع از قیمت جدید» و... .

کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی برای چه کسانی مناسب است؟

مهندسان عمران، سرپرستان کارگاه و کارشناسان ایمنی و بهداشت شغلی می‌توانند این کتاب را مطالعه نمایند.

با مظفر کماندار بیشتر آشنا شویم

مظفر کماندار (متولد 1356) نویسنده‌ای است که مدرک دکترای مهندسی عمران را با گرایش مدیریت و ساخت اخذ کرده. او بیش از ده کتاب در حوزه‌ی مهندسی عمران نوشته که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به کتاب‌های مجموعه‌ی «مهندسی و مدیریت ساخت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی می‌خوانیم

حوادث ناشی از کار پس از رانندگی دومین علت مرگ در کشورمان است و علاوه بر آن، معلولیت‌ها و مصدومیت‌های ناشی از آن، خسارت‌های بسیاری بر منابع انسانی و فنی و اقتصادی کشور وارد می‌کند و این در حالی است که این حوادث خودبه‌خود اتفاق نمی‌افتد، بلکه قابل شناخت، علت‌یابی و پیشگیری است. گرچه حذف علت‌ها و اقدام‌های پیشگیرانه هزینه‌هایی به افراد و سازمان‌ها تحمیل می‌کند، اما تجربه و مطالعات نشان می‌دهد که این هزینه‌ها به‌مراتب از هزینۀ عواقب اجنماعی‌اقتصادی که سطوح خرد و کلان جامعه را متأثر می‌کند، کمتر خواهد بود.

طبق مادۀ 60 قانون کار و تأمین اجتماعی، حوادث ناشی از کار حوادثی هستند که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد. منظور از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه‌شده در کارگاه، مؤسسات وابسته، ساختمان‌ها و محوطۀ آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطۀ کارگاه مأمور انجام کاری می‌شود. زمان مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان برای درمان و توانبخشی، رفت و برگشت از خانه به کارگاه و برعکس نیز شامل این اوقات می‌شود. حوادثی که حین اقدام برای بیمه‌شدگان آسیب‌دیده و کمک به آنان رخ می‌دهد نیز حادثۀ ناشی از کار محسوب می‌شود. انواع این حوادث عبارت‌اند از: صنعتی، کشاورزی، ساختمانی، معادن، خدماتی، ترابری.

سالانه بیش از دومیلیون نفر بر اثر بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. همه‌ساله در جهان ده‌ها میلیون کارگر قربانی حوادثی می‌شوند که به کشته شدن یا ازکارافتادگی تعداد بسیاری از آن‌ها منجر می‌شود. در کشورهای پیشرفته صنعتی، سالانه از هر 10 نفر کارگر یکی دچار سانحه می‌شود که در نتیجۀ آن، پنج درصد روزهای کار ملی به هدر می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعاریف و مفاهیم
فصل دوم: استاندارد و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
فصل سوم: دستورالعمل‌های بهداشت حرفه‌ای
فصل چهارم: محیط‌های آموزشی
فصل پنجم: محیط‌های زندگی جمعی
فصل ششم: محیط بهداشتی درمانی
فصل هفتم: محیط‌های فرهنگی-تفریحی
فصل هشتم: محیط‌های عبادی، مذهبی
فصل نهم: محیط‌های پیرایشی، بهداشتی
فصل دهم: محیط‌های جامعه و خانوار
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات461
زبانفارسی
شابک978-622-218-142-0
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
145000 ت - 15.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی

برای دریافت کتاب مهندسی و مدیریت ساخت: تحلیل و بررسی سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.