معرفی و دانلود کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی

عکس جلد کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی
قیمت:
89700 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی

کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی نوشته‌ی ژنگ سوفیا تانگ به اقتضائات، پیش نیازها و همچنین قابلیت اجرای موافقت‌نامه‌های داوری و... می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین‌ المللی

ژنگ سوفیا تانگ (Zheng Sophia Tang) در کتاب پیش رو مطالب جامعی را درخصوص پیش‌نیازها، میزان اثربخشی و اجرای موافقت‌نامه‌های داوری در حل و فصل اختلافات بین المللی ارائه می‌کند. همچنین، در کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین‌المللی (Jurisdiction and Arbitration Agreements in International Commercial Law) مواردی از این قبیل نیز مورد بررسی قرار گرفته است: آیا شروط داوری در حل اختلافات اثرات یکسانی در حقوق بین‌الملل خصوصی دارند یا خیر و اینکه آیا همه‌ی کشورها موافقت‌نامه‌های داوری یکسانی دارند یا لازم است داشته باشند؟ کتاب حاضر ترکیب نوینی از قوانین حقوقی به‌روز شده‌ی اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و چین را در زمینه‌ی حقوق بازرگانی بین‌المللی ارائه می‌دهد.

کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی برای اولین بار در سال 2014 به چاپ رسید و نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی مهرداد گلیائی به همت انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی در سال 1398 منتشر شد.

کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین‌ المللی برای چه کسانی مناسب است؟

اثر حاضر برای اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان رشته‌ی حقوق و همچنین متخصصان شاغل در زمینه‌ی حقوق بین‌الملل خصوصی و داوری بین المللی سودمند خواهد بود.

با ژنگ سوفیا تانگ بیشتر آشنا شویم

ژنگ سوفیا تانگ نویسنده‌ی چینی و استاد مؤسسه‌ی حقوق بین‌الملل دانشگاه ووهان و دانشیار آکادمی حقوق بین‌الملل و حکومت جهانی (یک مرکز فکری برتر چین) است. او به عنوان استاد مدعو در دانشگاه نیوکاسل انگلیس نیز تدریس می‌کند. ژنگ سوفیا تانگ مقالات و کتاب‌های بسیاری را منتشر کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: «موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی»، «صلاحیت قضایی اروپایی در پرونده‌هایی با چند متهم» و « قراردادهای الکترونیکی مصرف کنندگان در تعارض قوانین».

در بخشی از کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی می‌خوانیم

دست بردن و ایجاد تغییرات مدبرانه در تشریفات رسیدگی به اختلافات، یکی از مخاطرات بالقوه در حل و فصل اختلافات تجاری بین‌المللی است۔ به دلیل تعارض نظام‌های حقوقی مختلف و قوانین ماهوی گوناگون، به دست آوردن امتیازات ماهوی و تشریفاتی در معاملات بین‌المللی نسبت به عقود داخلی نسبتا آسان است۔ حل و فصل کارآمد اختلافات یکی از عوامل کلیدی سهیم در موفقیت حرفه‌ای در بازرگانی بین‌المللی است۔ به منظور به دست آوردن قطعیت و دسترسی به امکان پیش‌بینی، اطراف قرارداد معمولا در روابط حقوقی و بازرگانی بین‌المللی فیمابین خود موافقت‌نامه‌های حل و فصل اختلافات منعقد می‌کنند۔

موافقت‌نامه‌های حل و فصل اختلافات نشانگر توافق و رضایت طرفین در مورد شیوه حل و فصل اختلافات، مرجع رسیدگی به اختلافات و شرایط ویژه در تشریفات رسیدگی به اختلافاتشان می‌باشند۔ موافقت‌نامه‌های حل و فصل اختلافات گوناگونی وجود دارند که شامل موافقت‌نامه انتخاب دادگاه و دامنه صلاحیت رسیدگی، موافقت‌نامه‌های داوری، موافقت‌نامه‌های میانجیگری، موافقت‌نامه‌های اسقاط حق دادخواهی گروهی و غیره می‌باشند۔

دو نوع از مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین انواع موافقتنامه‌های حل و فصل اختلافات، موافقتنامه‌های انتخاب دادگاه و موافقتنامه‌های داوری هستند که موضوع توجه این کتاب می‌باشند و بنابراین در این کتاب عبارت موافقتنامه(ها)ی حل و فصل اختلافات یا شرط (یا شروط) حل و فصل اختلافات تنها به معنی موافقتنامه‌های انتخاب دادگاه و موافقتنامه‌های داوری هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: شرایط اعتبار موافقت‌نامه‌های حل و فصل اختلافات
فصل سوم: دادگاه صلاحیت‌دار برای رسیدگی به مسئله وجود و اعتبار موافقت‌نامه‌های حل و فصل اختلافات
فصل چهارم: گستره موضوع اختلافات
فصل پنجم: قابلیت اجرای موافقت‌نامه‌های حل و فصل اختلافات
فصل ششم: حمایت از خودمختاری طرفیت از طریق اعمال قاعده‌های امر مطروحه، دادگاه نامناسب و دستور منع رسیدگی
فصل هفتم: ‌تدابیر اتحادیه اروپا در حمایت از خودمختاری طرفین
فصل هشتم: شناسایی و اجرای احکام قضایی و آرای داوری
فصل نهم: مطالعه تطبیقی کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی
نویسنده
مترجممهرداد گلیائی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات387
زبانفارسی
شابک978-964-468-690-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی، کتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک
89700 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی

برای دریافت کتاب موافقت‌نامه‌های داوری و انتخاب دادگاه در حقوق بازرگانی بین المللی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.