معرفی و دانلود کتاب موج‌ سوار و حکیم: راهنمایی برای زنده ماندن و سواری بر امواج زندگی

عکس جلد کتاب موج‌ سوار و حکیم: راهنمایی برای زنده ماندن و سواری بر امواج زندگی
قیمت:
38000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موج‌ سوار و حکیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موج‌ سوار و حکیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موج‌ سوار و حکیم: راهنمایی برای زنده ماندن و سواری بر امواج زندگی

شاید باور آن برایتان دشوار باشد اما واقعیت این است که همه‌ی ما موج‌سواریم! شان تامسون و نئو بنشیا در اثر فلسفی-روانشناسی خود، کتاب موج‌ سوار و حکیم به شما می‌آموزند که چطور با بهره‌گیری از قواعد این ورزش، از پس موج مشکلات زندگی بربیاییم. کتاب حاضر به شما نشان می‌دهد که می‌توان از اصول ورزش موج‌سواری برای مدیریت و رهبری گروه‌ها و البته موفقیت شخصی استفاده کرد.

درباره‌ی کتاب موج‌ سوار و حکیم

از موج‌های دریا می‌ترسید؟ هنگام تفریح در ساحل، وقتی موج‌ها به سمت کرانه‌ی دریا خیز برمی‌دارند، از آن‌ها فرار می‌کنید؟ به نظر شما موج یعنی زنگ خطری برای طوفانی شدن دریا؟ اگر این سوال‌ها را از یک موج‌سوار بپرسید، قطعاً به شما می‌گوید: «نه!»

برای موج‌سوارها دریا یعنی زندگی. یعنی صحنه‌ای که آن‌ها را برای رویارویی با سختی‌های زندگی آماده نگه‌ می‌دارد. هر ضربه‌ای که این ورزشکاران از موج‌های دریا می‌خورند، برای آن‌ها درسی از زندگی‌ست بنابراین شاید بهتر باشد موج‌سواری را به جای اینکه در دسته‌ی ورزش‌ها قرار دهیم، آن را سبکی نو برای زندگی بدانیم. شان تامسون (Shaun Tomson) و نئو بنشیا (Noah Benshea) در کتاب موج‌ سوار و حکیم (The surfer and the sage) به تمام کسانی که هرگز با موج‌سواری آشنایی نداشته‌اند و حتی یکبار هم خود را به پهنه‌ی دریا نسپرده‌اند، اصولی را می‌آموزند که زندگی آن‌ها را دگرگون می‌کنند. این اصول همان نکاتی هستند که موج‌سواران برای پیروزی بر خروش دریا به کار می‌برند.

سراسر کتاب از گفت‌و‌گوهای فلسفی و روانشناختی «حکیم» و «موج‌سوار» تشکیل می‌شود. حکیم درحقیقت خردمندی است که گام‌به‌گام موج‌سوار را به وادی آگاهی می‌رساند. اضطراب، زندگی در لحظه‌ی حال، امید، رویا و موضوعاتی از این قبیل، درون‌مایه‌ی این کتاب را می‌سازند. قرار است دیدگاه شما نسبت به برخی مفاهیم اساسی و تفسیری که نسبت به آن‌ها در ذهن دارید، زیرورو شود.

موج‌سواری از آن دسته فعالیت‌هایی است که به هماهنگی کامل با طبیعت نیاز دارد. زمانی می‌توانید همسو با دریا حرکت کنید که مسیر آن را به‌درستی بشناسید. با کمی دقت به سازوکار دریا درمی‌یابیم که می‌توان آن را تمثیلی برای کل زندگی دانست. مهم نیست چقدر از امواج دریا کناره می‌گیرید یا از آن‌ها می‌ترسید، کتاب موج‌ سوار و حکیم فارغ از هر دیدگاهی که نسبت به دریا و ورزش داشته باشید، راه‌ رسیدن به خوشبختی را به شما نشان می‌دهد.

کتاب حاضر به همت نشر ذهن‌آویز و با برگردان الهه علوی به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب موج سوار و حکیم

ترکیب خودیاری با عکس و شعر! شان تامسون به‌عنوان موج‌سوار حرفه‌ای و نئو بنشیا نیز به‌عنوان فیلسوف، اثر جذابی برای راهنمایی مردم در رسیدن به اهداف حقیقی‌شان ارائه کرده‌اند. نویسندگان فراز‌و‌نشیب‌های زندگی را با سوار شدن بر امواج دریا نشان می‌دهند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب موج سوار و حکیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران کتاب‌های روانشناسی و خودسازی با رگه‌هایی از فلسفه هستید و گوشه‌چشمی هم به ورزش موج‌سواری دارید، پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ی کتاب موج‌ سوار و حکیم است.

با شان تامسون و نئو بنشیا بیشتر آشنا شویم

شان تامسون، زاده‌ی 21 اوت 1955، موج‌سوار حرفه‌ای اهل آفریقای جنوبی و همچنین قهرمان سابق مسابقات جهانی، فعال محیط زیست، بازیگر، نویسنده و تاجری مشهور است. این ورزشگار جزء 10 موج‌سوار برتر قرن معرفی شده و توانسته در سال 1977 قهرمان موج‌سواری جهان شود. آثار او از زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های آمازون هستند.

نئو بنشیا از محبوب‌ترین شاعران و فیلسوفان آمریکای شمالی است. تألیفات او به 18 زبان ترجمه شده و در سراسر جهان به فروش می‌روند. انتخاب به‌عنوان نامزد دریافت جایزه‌ی پولیتزر از دیگر افتخارات اوست.

در بخشی از کتاب موج‌ سوار و حکیم می‌خوانیم

من باایمان بزرگ شدم -خدا وجود داشت، مکان‌هایی برای عبادت وجود داشتند، در جهان نظم و قانون برقرار بود و خدا، خدای خوبی بود. به یک دبستان مسیحی رفتم و در جشن تکلیف پسران شرکت کردم؛ حتی می‌توانستم دعاهای کتاب مقدس را به زبان لاتین از حفظ بخوانم.

از یک دبیرستان یهودی فارغ‌التحصیل شدم و هر روز در مراسم نیایش عبری‌ها شرکت می‌کردم و درحالی‌که عرقچین روی سر می‌گذاشتیم و شال‌های نیایش، که تالیت نامیده می‌شد، روی دوش می‌انداختیم، دخترها در یک سمت سالن اجتماعات و پسرها در سمت دیگر سالن گرد هم می‌آمدیم. همچنین جعبه‌های چرم کوچکی در سالن وجود داشت که داخل آن‌ها حرز‌هایی نوشته شده بود و باید روی پیشانی و دور بازو‌هایمان می‌بستیم. زبان‌های باستانی و سمبل‌هایشان حسی از نظم و دیانت آسمانی و نزدیکی به خدا را القا می‌کردند‌ و ما در این رسم و رسوم و عقاید دینی احساس آرامش می‌کردیم.

درحالی‌که والدینم به خداوند اعتقاد داشتند، پدرم به‌ندرت پایش را در کنیسه می‌گذاشت‌. این مادرم بود که جمعه‌شب‌ها، صبح‌های شنبه و در تمام مراسم یهودی‌ها، ما را به عبادتگاه‌ می‌کشاند؛ اما هم پدر و هم مادرم ایمان را اساس و پایه‌ی زندگی می‌دانستند. در هر مکالمه‌ای که پای تلفن داشتیم پدر و مادرم حرفشان را این‌گونه تمام می‌کردند: خداوند به تو خیر و برکت دهد!

من ایمانم را از پدر و مادرم به ارث بردم، درست مانند دی‌ان‌ای خود که به من منتقل کردند. همیشه فکر می‌کردم ایمان بخشی شکست‌ناپذیر و جدا‌نشدنی از من است، سرسخت، غیر‌قابل‌نفوذ از سوی هیچ نیروی بیرونی. سپس ایمان و زندگی‌ام از هم فرو پاشید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: اضطراب و آرامش
2: ناامیدی و امید
3: شک و ایمان
4: ابهام و شفافیت
5: گناه و بخشش
6: انزوا و ارتباط
7: خستگی و انگیزه
8: ضعف و قدرت
9: شکست‌خورده و شکست‌ناپذیر
10: غرور و تواضع
11: گرفتار و رها
12: ترس و شجاعت
13: تسلیم شدن و رها کردن
14: سستی و سرسختی
15: خوش‌بینی و بدبینی
16: دودل و مُصِر
17: بی‌ثبات و متعهد
18: مزیت و شکرگزاری
دیدگاه نهایی
دربارۀ نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موج‌ سوار و حکیم: راهنمایی برای زنده ماندن و سواری بر امواج زندگی
نویسنده،
مترجمالهه علوی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-600-118-518-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
38000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موج‌ سوار و حکیم

Farzad tahbazfar
۱۴۰۲/۱۰/۷
واقعا بی‌نظیر بود درک تضاد‌ها و تاریکی و روشنایی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب موج‌ سوار و حکیم

برای دریافت کتاب موج‌ سوار و حکیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.