معرفی و دانلود کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم)

عکس جلد کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم)
قیمت:
172000 تومان - 18.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم)

کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم) نوشتۀ جهانگیر دانای علمی، به بررسی آداب و رسوم و زندگی اجتماعی مردم خطۀ شمال و همچنین موسیقی و آواز و اشعار محلی برخی از شهرهای شمالی می‌پردازد.

درباره کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران:

این کتاب با توضیح مختصری از شهر تنکابن (شهسوار قدیم) شروع شده و بعد از آن محدودۀ تنکابن از گذشته‌های بسیار دور تا هنگامی که این شهر از گیلان جدا و جزء خطۀ مازندران شد نگاشته شده؛ سپس چکیده‌ای از موسیقی گیلان و مازندران و تنکابن مطرح شده تا مخاطبان با موسیقی این نواحی بیشتر آشنا شوند.

هدف از نوشتن این کتاب بیان و شرح مختصری است از چگونگی شکل‌گیری شهر شهسوار که در گذشته به آن تنکابن می‌گفتند که بافت کل شهری و گسترش آن بعد از سال 1310 خورشیدی آغاز شد. یعنی از زمانی که چند اداره مهم کم‌کم، از خرم‌آباد به بندر شهسوار انتقال داده شدند که بدان واسطه، این شهر کم‌کم آباد شد، زیرا پیش از آن چندان آباد نبوده است، به هر روی بررسی این کتاب فقط حول محور شهسوار قدیم است که بعد از انقلاب اسلامی نام تنکابن دوباره جایگزین نام شهسوار شد.

شهرستان تنکابن با رامسر همسایه است و در غربی‌ترین نقطۀ استان مازندران قرار دارد، محدودۀ آن از سمت شمال به دریای خزر، از سمت جنوب به دامنه‌های شمالی رشته‌کوه البرز، از سمت شرق به عباس‌آباد و از سمت غرب به ساحل شرقی رودخانه چالکرود ختم می‌شود.

کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به موسیقی و آوازهای محلی به‌خصوص ناحیه شمال کشور علاقه‌مند هستید، این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران می‌خوانیم:

در گذشته‌های دور مردم گیلان از دهل و کرنا در جنگ‌ها به علت فضای سبز و درختان سر برفلک کشیده که امکان پنهان شدن آن‌ها را در برابر دشمن مهیا می‌کرد، به خوبی در مقابل دشمنان غدار استفاده می‌کردند؛ بنابراین عملکرد به‌موقع، این سازها به جای صدها شمشیر و نیزه کاربرد داشت، یا اینکه نواختن هر یک از این سازها در زمان خود، معنی خاص خود را در مناطق گیلان و همچنین مازندران داشته است چنان‌که: کرنا، پیش از این برای اطلاع‌رسانی و اعلام خبری به مردم از آن استفاده می‌شد چنان‌که در منابع تاریخی نوشته شده:

کرنا زدن برای مناصب و دهی دادن به حاکمی در گیلان نواخته می‌شد یا در زمانی که شاه یعقوب پسر اوزون حسن به همراه رستم کوهدمی و دیگر افراد تصمیم به تصرف کوهدم گرفتند، سید ظهیرالدین مرعشی با توجه به افراد قلیلش در میان جنگل با روش کمین‌نشینی با نواختن کرنا و نقاره توسط افرادش توانست باعث وحشت و فرار دشمن شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه نویسنده
بررسی مجملی از بندر قدیمی شهسوار تا شهر جدیدالاحداث شهسوار (تنکابن)
تصاویر
موسیقی مازندران
رقص در مازندران
موسیقی گیلان
موسیقی تنکابن
کیجا جانی‌ها و اشعار
لالایی‌ها
منظومه‌ها
امیری
اشعار امیری
اشعار گالشی
اشعار چروه‌داری یا چربه‌داری
اشعار موضوع و اتفاقات
گوشواره‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات569
زبانفارسی
شابک978-600-03-0497-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی، کتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
172000 ت - 18.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم)

شقایق انصاری
۱۴۰۲/۳/۸
بشدت کتاب‌کاملی بود واقعا دم نویسنده گرم الان خیلی چیزا درمورد مازندران میدونم و فکر میکنم چیزی‌رو از قلم ننداخته بودن هرجایی هم ک نیاز ب توضیح بیشتر داشت گفته بودن یعنی‌ اگر الان یکی ازم امتحان مازندران شناسی بگیره قشنگ بیست میشم خسته نباشید مرسی از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم)

برای دریافت کتاب موسیقی، کار و زندگی در غرب مازندران (تنکابن قدیم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.