معرفی و دانلود کتاب موسیقی

عکس جلد کتاب موسیقی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موسیقی

کتاب موسیقی اولین اثر جبران خلیل جبران، شاعر، نقاش و نویسنده‌ی مشهور لبنانی‌آمریکایی است. این کتاب که در اصل مقاله‌ای بلند است، تأملات جبران را درباره‌ی موسیقی و هنر، به طور عام در بر دارد. این اثر به سبب سبک بیان زیبا و خاص جبران، دریافت‌های فلسفی و نگاه نو و لطیف نویسنده به موسیقی، هنر و جهان، بسیار مورد توجه دوست‌داران او قرار خواهد گرفت.

درباره‌ی کتاب موسیقی

جبران خلیل جبران (Kahlil Gibran) نویسنده، شاعر و نقاش لبنانی‌آمریکایی که در قرن نوزدهم و بیستم می‌زیست، بسیار پرکار بود. هم‌چنین به سبب توان و استعدادی که در نویسندگی داشت، بسیاری از آثار او به سرعت فراگیر و به زبان‌های مختلف ترجمه شدند. کتاب «پیامبر» مشهورترین کتاب اوست که به بیش از 100 زبان ترجمه شده و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا بوده و هست. او را به سبب سبک منحصربه‌فردی که در نوشتن داشت، یکی از نویسندگان صاحب سبک در دنیا می‌شناسند. کتاب موسیقی (نبذة فی فن الموسیقی) اولین کتاب جبران خلیل جبران است که به زبان عربی و برای اولین بار، در سال 1905 در نیویورک به چاپ رسیده است.

جبران در کتاب موسیقی تلاش کرده است تا موسیقی را در تناظر با جهان نفس آدمی بررسی کند. او تأثیر نغمه‌ها و انواع موسیقی بر روح انسان را رصد می‌کند و با سبک منحصربه‌فرد خود، رهیافت‌هایی خیالین و فلسفی را به خواننده ارائه می‌کند. جبران موسیقی را زبانی می‌داند که بین همه‌ی انسان‌ها مشترک است و می‌تواند به درک انسان‌ها از یکدیگر کمک کند.

معرفی و دانلود کتاب موسیقی

جبران خلیل جبران در کتاب موسیقی، به تجلیل از این هنر بشری می‌پردازد و از بزرگداشت موسیقی، بهانه‌ای برای بزرگ داشتن مقوله‌ی هنر و رابطه‌ی آن با انسانیت می‌تراشد. با این وصف، می‌توان گفت افکار جبران درباره‌ی موسیقی، مملو از روح فرهنگ شرقی است. با این که او مدت کمی را در وطنش، لبنان زندگی کرده، اما شیوه‌ی تفکر شرقی را در آثارش زنده نگه داشته است.

چنان که گفته شد، این کتاب به لحاظ علمی چیزی درباره‌ی موسیقی به خوانندگان نخواهد آموخت. بلکه موسیقی در این اثر، دریچه‌ای است برای ورود به روح شاعرانه و متفکر جبران خلیل جبران. نویسنده موسیقی را دستمایه‌ای برای بیان افکار و مسائل نفسانی خود قرار داده. متن حاضر، نقشه‌ی مسیری است که توسط جبران خلیل جبران به وسیله‌ی موسیقی، از عالم جسمانی به سوی عالم روحانی طی می‌شود.

برخی معتقدند کتاب موسیقی، که اولین کتاب جبران خلیل جبران است، هسته‌ی مرکزی تفکرات او را که بعداً در آثار بعدی او به وجود می‌آیند، در خود جای داده است. به عبارتی رگه‌هایی از تفکرات بنیادین او که در آثار برجسته‌اش حضور غالب دارند، در این کتاب یافت می‌شود.

کتاب موسیقی نوشته‌ی جبران خلیل جبران به دست موسی بیدج ترجمه شده و در نشر افق به چاپ رسیده است.

کتاب موسیقی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به موسیقی، نثرهای شاعرانه، متون فلسفی و نفسانی و آثار مربوط به فرهنگ شرقی مناسب است.

در بخشی از کتاب موسیقی می‌خوانیم

در‌ ز‌مان جنگ، پیشاپیش نیر‌وهاى نظامى، دسته‌ى موسیقى حر‌کت مى‌کند تا آنان ر‌ا به شور‌ وا دار‌د و ر‌وحیه‌ى آن‌ها ر‌ا بر‌اى مبار‌ز‌ه تقویت کند. این موسیقى با جاذبه‌ى خود، سر‌باز‌ان ر‌ا به همبستگى و فشر‌دگى بیش‌تر‌ صفوف تر‌غیب مى‌کند. پیشاپیش این نیر‌وها به هنگام عز‌یمت به جنگ و جایى که احتمال مر‌گ مى‌ر‌ود، هیچ‌گاه شاعر‌ان، خطیبان یا اهل قلم و کتاب ر‌اه نمى‌افتند بلکه این موسیقى است که چون فر‌مانده‌اى بز‌ر‌گ، جلودار‌ مى‌شود و در‌ تن خسته‌ى نیر‌وها جانى تاز‌ه و بى‌نظیر‌ مى‌دمد و در‌ دل آنان شور‌ و شوق پیر‌وز‌ى مى‌ر‌ویاند.

با همین کار‌، آنان دیگر‌ به گر‌سنگى، تشنگى و خستگى اهمیتى نمى‌دهند و با جان و دل و شادى و شور‌ سر‌ در‌ پى مر‌گ مى‌گذار‌ند و به نبر‌د دشمن مى‌ر‌وند. این‌گونه است که آدم‌ها از‌ مقدس‌تر‌ین پدیده‌هاى هستى بر‌اى گستر‌ش و تعمیم شر‌ار‌ت بهر‌ه مى‌گیر‌ند!

موسیقى همدم تنهایى شبان است؛ شبانى که به ر‌وى صخر‌ه‌اى مى‌نشیند و در‌ میان ر‌مه‌اش، در‌ نى‌لبکى مى‌دمد. گوسفندان هم با شنیدن نوایى آشنا، آسوده‌خاطر‌ به چر‌ا مشغول مى‌شوند. این نى‌لبک دوست عز‌یز‌ شبانان است و هیچ‌گاه از‌ شال کمر‌شان جدا نمى‌شود. یار‌ مهر‌بانى است که با نواى خویش سکوت خوفناک در‌ه‌ها ر‌ا به آر‌امشى سبز‌ و سر‌ز‌نده بدل مى‌کند و هوا ر‌ا از‌ حلاوت و امنیت سر‌شار‌ مى‌ساز‌د.

موسیقى، کار‌وان مسافر‌ان ر‌ا پیش مى‌بر‌د. خستگى ر‌ا از‌ تن‌شان مى‌ر‌وبد و ر‌اه در‌از‌ ر‌ا کوتاه مى‌کند. از‌ همین ر‌وست که شتر‌ان با شنیدن صداى سار‌بانان ر‌اه بیابان مى‌گیر‌ند و قافله بدون ز‌نگوله‌هایى بر‌ گر‌دن، از‌ پس بار‌ سنگین بر‌ نمى‌آید. چه بسا در‌ ر‌وز‌گار‌ ما نیز‌ آدم‌هایى باشند که جانور‌ان وحشى ر‌ا با همین نواها و صداهاى دلنشین ر‌ام مى‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

آواری موسیقی
موسیقی
نهاوند
اصفهان
صبا
رصد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موسیقی
نویسنده
مترجمموسی بیدج
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-353-325-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش موسیقی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موسیقی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موسیقی

برای دریافت کتاب موسیقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.