معرفی و دانلود کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی

عکس جلد کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی
قیمت:
145000 تومان - 15.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی

کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی خاطراتی خودنوشت است که از دوران کودکی تا حضور در جبهه جنگ راوی را دربرمی‌گیرد.

در شکل‌گیری، تحقق و پایداری انقلاب اسلامی، عوامل مختلفی نقش داشته‌اند که بدون شک رهبری دینی و علاقه مردم به دفاع از اسلام و ارزش‌های ناب اخلاقی و فرهنگی از مهم‌ترین عوامل بوده‌اند. در تمام سالیان قبل و بعد از پیروزی انقلاب، بسیاری از زنان و مردان در تمام نقاط ایران با همت و توان فراوان خود به مبارزه و مقابله با تفکرات و اقدامات توطئه‌گران و خنثی کردن تهدیدات دشمنان داخلی و خارجی پرداختند که در این کتاب شما با سرگذشت یکی از این سربازان انقلاب آشنا می‌شوید.

عباس رئیسی بیدگلی در این کتاب صادقانه و به صورت مستند به روایت زندگی و خاطرات خود به عنوان یک بسیجی نوجوان هنگام حضور داوطلبانه در جنگ می‌پردازد. بیدگلی از 16 سالگی خود تا 24 سالگی‌اش را که وارد جبهه و مجروح شد، ازدواج کرد و دوستانش را در جبهه از دست داد بدون اغراق و بزرگ‌نمایی در این اثر بازگو می‌کند.

این کتاب به سه قسمت از زندگی این جانباز می‌پردازد که قسمت اول دربرگیرنده دوران کودکی و مدرسه، قسمت دوم روایتگر خاطرات نوجوانی و حضور در تظاهرات سال‌های 56 و 57 تا پیروزی انقلاب و قسمت سوم به حضور در جبهه و عملیات‌های مختلف تا سال 1367 می‌پردازد.

در بخشی از کتاب مگر شما ایرانی نیستید می‌خوانیم:

پیشانی حاج ‌حسین شکاف عمیقی برداشته بود و به شدت خونریزی داشت. یکی از چشمانش مثل تخم‌مرغ بیرون زده بود. به اطراف نگاه کردیم. نمی‌دانستیم چه‌ کار کنیم. یک تاکسی آمد. راننده‌اش بسیجی بود و ما را شناخت. با کمک او، حاجی را به بیمارستان شریعتی رساندیم. پرستاران و دکتر بلافاصله بالای سر او آمدند. حاجی، که تازه به هوش آمده بود، مرتب سؤال می‌کرد آن جا چه می‌کند. دکتر، بعد از معاینه، گفت که او باید هر چه سریع‌تر عمل شود. حاجی را به بیمارستان آیت‌الله کاشانی منتقل کردند و بدون معطلی به اتاق عمل بردند. ما هم بدون کفش پشت در اتاق عمل نشستیم. کمی بعد، به گردان خودمان و فرماندهی لشکر تلفن زدیم. بلافاصله یک نفر از فرماندهی لشکر به بیمارستان آمد. نزدیک نماز صبح بود و همچنان حاجی در اتاق عمل بود. پلیس از کلانتری محل آمد. با راننده و پلیس به محل حادثه رفتیم و کفش‌هایمان را پیدا کردیم. سپس، به کلانتری رفتیم.

فهرست مطالب کتاب

اشاره
شکرانه
مقدمه
دوران کودکی
جوانی و شور انقلاب‌
اولین اعزام به جبهه
ارتفاعات دزلی
در چزابه چه گذشت؟
امداد غیبی
جامانده
به سوی پاسگاه زید
پیاده تا کانی‌مانگا
مگر شما ایرانی نیستید؟
نبرد طلاییه
بار دیگر پاسگاه زید
خوابی که تعبیر شد
جادۀ خندق
یک خرده نورانی شوید!
بالاخره آمدند
برکۀ ابومختار
روز سرنوشت (عملیات والفجر 8)
تسویه‌حساب با دنیا
ادامۀ عملیات والفجر 8
یاسر کجایی؟
شربت شهادت شادی فرمانده
آتش روی آب
مأموریت دوگانه
شلمچه
ادامۀ کربلای 5
سنگرسازان بی‌سنگر
تکمیل ایمان
فریب دشمن
در حلبچه
جمعه آخر
پایان جنگ تحمیلی
اسناد و تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات484
زبانفارسی
شابک978-600-03-1693-8
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
145000 ت - 15.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی

برای دریافت کتاب مگر شما ایرانی نیستید: خاطرات عباس رئیسی بیدگلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.